دندان

متخصص دندانپزشکی کیست؟چندمورد متخصص دندانپزشکی داریم؟

متخصص در حالی انجام عملیات دندان پزشکیدندانپزشکان عمومی ارائه دهندگان مراقبت های اولیه برای اکثر نیازهای اساسی دندان مانند معاینات دوسالانه و تمیز کردن روتین هستند.

با این حال، گاهی اوقات بیماران نیاز به درمان های دندانپزشکی خاصی دارند که نیاز به توجه یک متخصص دندانپزشک دارد. انجمن دندانپزشکی آمریکا تخصص های مختلفی را در حرفه دندانپزشکی به رسمیت می شناسد.

افرادی که تحت این تخصص ها فعالیت می کنند، همان تحصیلات کارشناسی را دریافت می کنند، از برنامه های دندانپزشکی معتبر فارغ التحصیل می شوند و قبل از ادامه تحصیل برای دو تا چهار سال دیگر مجوز دندانپزشکی دریافت می کنند تا به عنوان متخصص دندانپزشکی شناخته شوند.

این متخصصین دندانپزشکی را بررسی کنید تا ببینید دندانپزشک عمومی شما ممکن است به آنها مراجعه کند. پریودنتیست ها علاوه بر مراقبت از دندان ها، یک تخصص کامل وجود دارد که از تمام ساختارهایی که دندان ها را احاطه کرده اند مراقبت می کند.

بخوانید:تفاوت بین دندانپزشک و پریودنتیست چیست؟

پریودنتیست ها شرایطی را مطالعه و درمان می کنند که بر ثبات دندان ها تأثیر می گذارد، مانند سطح استخوان، بافت لثه و رباط هایی که دندان ها را در استخوان نگه می دارند.

همچنین از این متخصصان خواسته می شود تا ایمپلنت های دندانی را با تاییدیه قرار دهند. پریودنتیست ها اغلب موارد بیماری لثه را که شامل جراحی لثه خارج از آنچه که دندانپزشک عمومی در مطب خود انجام می دهد، درمان می کنند.

آکادمی پریودنتولوژی آمریکا خاطرنشان می‌کند که پریودنتیست‌ها همچنین مراحل پلانینگ و جرم‌گیری ریشه را کامل می‌کنند. برای جلوگیری از مراجعه به پریودنتیست در وهله اول، مراقبت از لثه های خود بسیار مهم است.

می‌توانید با تغییر روال مراقبت از دهان در خانه شروع کنید و از خمیر دندانی مانند خمیر تمیز کلگیت توتال حرفه‌ای استفاده کنید که به جلوگیری از پلاک، تشکیل جرم و التهاب لثه کمک می‌کند.

بخوانید:دهان چیست؟

دندانپزشکان اطفال آکادمی دندانپزشکی کودکان آمریکا انجمن حرفه ای برای متخصصان دندانپزشکی است که کودکان زیر 18 سال و بیماران با نیازهای ویژه را درمان می کنند.

این دندانپزشکان به تحقیق، حمایت و ارتقای سلامت دهان و دندان کودکان می پردازند. آنها خدمات مشابهی را انجام می دهند که دندانپزشکان به این جمعیت بیمار جوان ارائه می دهند و مطب آنها به شیوه ای سرگرم کننده و بازی تزئین شده است تا تجربه کودکان در دندانپزشکی مثبت باشد.

دندانپزشک کودکان کیست؟

اندودنتیست ها ریشه دندان رشته ای است که خون و منبع عصبی موجود در ریشه دندان ها را مطالعه می کند. این بافت که پالپ دندان نامیده می شود،

گاهی برای از بین بردن عفونت ها یا ترمیم جراحات به درمان های خاصی نیاز دارد. رایج ترین روشی که متخصصین ریشه انجام می دهند، کانال ریشه است.

بخوانید:تفاوت بین دندانپزشک و اندودنتیست چیست؟روش درمان کانال ریشه دندان

متخصصین ارتودنسی متخصصین ارتودنسی متخصصانی هستند که برای تراز کردن فک و صاف کردن دندان ها برای بهبود عملکرد و طول عمر دندان های بیمار کار می کنند.

ارتودنتیست ها به رشد هدایت شده صورت و فک از طریق دستگاه های ارتوپدی مختلف مانند بریس ها، نگهدارنده ها، الاینرها و هدگیر کمک می کنند.

مراجعه به متخصص ارتودنسی به مدت یک تا سه سال برای داشتن لبخندی زیبا با دندان های صاف رایج است. متخصصین پروتز متخصصان پروتز در تهیه و ساخت انواع ترمیم های جایگزین دندان از جمله پروتز، بریج و تاج ایمپلنت تخصص دارند.

دندان مصنوعی

این متخصصان در مورد گزینه های جایگزینی برای ساختارهای از دست رفته سر، گردن، دهان و صورت آموزش های اضافی دریافت می کنند. متخصصان پروتز در مواد دندانی متخصص هستند و اغلب از محصولات بسیار خاص برای ساخت روکش و دندان مصنوعی استفاده می کنند.

متخصصین دهان و فک و صورت – پاتولوژیست ها، رادیولوژیست ها و جراحان دهان متخصصان دهان و فک و صورت بیماری هایی را که در صورت، دهان یا گردن رخ می دهند، ارزیابی، تشخیص و ایجاد و تکمیل برنامه های درمانی می کنند.

دندان قروچه (قروچه دندان )

در اینجا سه متخصص در این زمینه وجود دارد:

پاتولوژیست های دهان پاتولوژیست های دهان در شناسایی، مدیریت و گاهی اوقات درمان آسیب شناسی های مختلف در سر و گردن تخصص دارند.

هنگامی که یک دندانپزشک عمومی یک توده یا برآمدگی مشکوک در دهان یا فک پیدا می کند، ممکن است بیمار را برای ارزیابی و آزمایشات بیشتر به پاتولوژیست دهان ارجاع دهد.

رادیولوژیست های دهان. متخصص دندانپزشکی که علم تفسیر اشعه ایکس دندان را برای تشخیص بیماری های خاص سر و گردن انجام می دهد، رادیولوژیست دندان نامیده می شود.

این نوع از دانشمندان از انرژی تابشی برای تولید و تجزیه و تحلیل رادیوگرافی برای تشخیص بیماری استفاده می کنند. جراحان دهان جراحان دهان بر کشیدن، ایمپلنت و جراحی های صورت تمرکز می کنند.

آموزش و صدور مجوز در جراحی دهان و فک و صورت شامل سالها آموزش فراتر از دانشکده دندانپزشکی است. طول دوره آموزشی اضافی بسته به ایالت، کالج و برنامه متفاوت است.

جراحان دهان برای بیمارانی که بخش‌هایی از سر و گردن را در اثر بیماری‌های دهان و فک و صورت از دست می‌دهند، طرح‌های درمانی و پروتز می‌سازند.

بسیاری از بیماران دندانپزشکی برای کشیدن دندان عقل به جراحان دهان ارجاع داده می شوند. تخصص های مختلف در دندانپزشکی برای تحقیق و پیشرفت هنر و علم دندانپزشکی برای پیشگیری از بیماری و بهبود سلامت دهان و دندان و کلی بیماران خود همکاری می کنند.

بخوانید:

علائم و نشانه های فرسایش مینای دندان چگونه از فرسایش اسیدی دندان جلوگیری کنیم چرا باید از مینای دندان خود محافظت کنید؟

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x