بهداشتدندان

از بین بردن جرم دندان به همین سادگی است!

جرم گیری دندانما هر روز از دهان خود برای خوردن، نوشیدن و صحبت کردن استفاده می کنیم، به همین دلیل تمیز نگه داشتن لثه ها و دندان هایمان بسیار مهم است. حفظ یک برنامه مراقبت از دهان و دندان برای سالم و قوی نگه داشتن دندان های شما ضروری است.

هنگام مسواک زدن و تمیز کردن بین دندان ها، هدف از بین بردن جرم است که در طول زمان روی دندان های شما رشد می کند.در حالی که پلاک برای سلامت دهان و دندان شما مضر است،جای نگرانی نیست زیرا از بین بردن جرم از روی دندان شما دشوار یا پرهزینه نیست.

برای یافتن نکات بهداشت دهان و دندان در مورد نحوه حذف پلاک از روی دندان و اینکه چه زمانی باید برای کمک به ارائه دهنده خدمات دندانپزشکی خود مراجعه کنید، به خواندن ادامه دهید.

پلاک یا جرم دندان چیست؟

پلاک یک لایه چسبنده از باکتری است که به طور مداوم روی سطح دندان ها و بین دندان های شما تشکیل می شود. 1 پلاک حاوی باکتری های بدی است که اسیدها را آزاد می کند. پوسیدگی.

چگونه ایجاد پلاک بر دندان های شما تأثیر می گذارد

اگر به طور مرتب دندان‌های خود را مسواک نمی‌زنید، پلاک می‌تواند ایجاد شود و اثرات نامطلوبی برای دهان شما ایجاد کند. برداشتن پلاک از روی دندان مهم است زیرا از تشکیل جرم جلوگیری می کند. 2 تارتار شکل سخت شده پلاک است که روی سطح دندان و در امتداد خط لثه شما ایجاد می شود.

پلاک و تارتار می تواند باعث تحریک و ملتهب شدن لثه ها شود. این التهاب می تواند منجر به خونریزی لثه و سایر علائم پوسیدگی دندان شود که معمولاً اولین علائم بیماری لثه است. ، که همچنین می تواند تجربیات دردناکی باشد که در صورت عدم درمان منجر به از دست دادن دندان می شود.

چگونه پلاک را در خانه از بین ببریم

هنگامی که پلاک تبدیل به تارتار می شود، نمی توانید آن را به تنهایی از بین ببرید. برای جلوگیری از تبدیل شدن پلاک به جرم روی دندان‌ها، رعایت عادات بهداشتی دهان و دندان بسیار مهم است. مراقبت روزانه از دندان ها بهترین راه برای جلوگیری از آسیب دیدن دندان ها و لثه ها است. شما می توانید از این مراحل ساده برای از بین بردن پلاک از روی دندان ها و کمک به کاهش میزان باکتری های موجود در دهان خود استفاده کنید.

دندان های خود را دو بار در روز مسواک بزنید

یکی از بهترین راه ها برای از بین بردن پلاک از روی دندان ها مسواک زدن آنهاست. مسواک زدن باعث کاهش باکتری های باقی مانده روی سطوح دندان می شود. از این نکات برای پاک کردن پلاک از روی دندان ها در حین مسواک زدن استفاده کنید:

هر دو بار دندان های خود را به مدت 2 دقیقه مسواک بزنید. 4 مسواک خود را به گونه ای زاویه دهید که بتوانید به سطوح جلو و عقب هر دندان برسید. هنگام مسواک زدن از حرکات دایره ای کوچک استفاده کنید تا پلاک را از بین ببرید
از خمیر دندانی استفاده کنید که به از بین بردن پلاک از روی دندان کمک می کند.4 با یک خمیر دندان حاوی فلوراید، مانند Sensodyne Complete Protection، که از جرم محافظت می کند و به حذف آن در امتداد خط لثه کمک می کند، مسواک بزنید.
از مسواک نرم استفاده کنید. 4 مهم نیست که مسواک دستی دارید یا با باتری، فقط باید از مسواک با موهای نرم استفاده کنید. از دندان های شما.

حفره های دندان

نخ دندان بین دندان های خود را روزانه

درست مانند پلاک که روی سطوح دندان‌های شما ایجاد می‌شود، می‌تواند بین دندان‌های شما نیز قرار بگیرد و در خط لثه‌تان گیر کند. روش های حذف پلاک نخ دندان، نگهدارنده‌های نخ دندان، نخ‌های آب و مسواک‌های کوچک‌تر می‌توانند کمک کنند.
با دهانشویه درمانی که به کاهش پلاک کمک می کند، شستشو دهید

همراه با مسواک زدن دندان ها و استفاده از نخ دندان بین آنها، ممکن است بخواهید داخل دهان خود را با استفاده از یک دهانشویه درمانی بشویید.5 برخی از دهانشویه ها حاوی فلوراید و سایر مواد فعال هستند که به کاهش یا کنترل پلاک و التهاب لثه کمک می کنند. اگر جایگزینی برای مسواک زدن و نخ دندان کشیدن دندان‌هایتان باشد، می‌توانید قبل یا بعد از مسواک زدن از آن استفاده کنید. دستورالعمل‌های سازنده روی پشت دهانشویه‌تان را بخوانید تا ببینید کدام سفارش باید شستشوی دهانی را به برنامه روزانه خود اضافه کنید. شستشو می تواند به حداکثر رساندن اثربخشی دهانشویه در کمک به محافظت از دندان های شما کمک کند.

به ارائه دهنده خدمات دندانپزشکی خود مراجعه کنید

حتی با مسواک زدن و نخ دندان کشیدن، باز هم ممکن است مقداری از پلاک روی و بین دندان‌ها و در امتداد خط لثه‌تان را از دست بدهید. به همین دلیل است که باید ویزیت های منظم را با ارائه دهنده دندانپزشک خود برنامه ریزی کنید. با دندانپزشک یا متخصص بهداشت دندان خود قرار ملاقات بگذارید تا دندان های خود را به طور حرفه ای هر 6 ماه تمیز کنید.6 آنها می توانند به شما کمک کنند پلاک را از هر ناحیه ای که ممکن است از دست داده اید پاک کنید و در صورت وجود علائم بیماری لثه به شما توصیه کنند و گزینه های درمانی را پیشنهاد کنند. 6 اگر لثه ها یا دندان های شما ناسالم شوند، ممکن است لازم باشد با دندانپزشک خود در مورد مراجعه مکرر به آنها صحبت کنید.
به طور مداوم برای از بین بردن پلاک از روی دندان های خود تلاش کنید

اگر از یک برنامه بهداشت دهان و دندان خوب پیروی نکرده اید، خیلی دیر نیست.

برای شروع ثبات بخش مهمی از سلامت دهان و دندان است. دندان های خود را دو بار در روز مسواک بزنید و روزانه بین دندان های خود را تمیز کنید. برای انجام یک تمیز کردن حرفه ای، معاینات منظم را با متخصص دندانپزشک خود برنامه ریزی کنید. از یک مسواک نرم و یک خمیر دندان استفاده کنید که پلاک را از بین می برد و از دندان های شما محافظت می کند تا بتوانید نتایج مثبتی را در خانه ببینید.

حقایق و اهمیت دندان های شیری کودک

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x