دندانسبک زندگی

حقایق و اهمیت دندان های شیری کودک

داندان کودک
رشد دندان

چرا دندان های اولیه کودک یا همان شیرخوارگی مهم هستند

فقط به این دلیل که دندان های شیری کودک شما (همچنین به عنوان دندان های شیری شناخته می شود) در نهایت می ریزند، به این معنی نیست که آنها مهم نیستند!

این دندان ها برای سلامت و رشد کودک شما بسیار مهم هستند. آنها با صرفه جویی در فضای فک به رشد دندان های دائمی کمک می کنند. زمانی که دندان شیری خیلی زود از دست می‌رود، دندان‌های دائمی می‌توانند به فضای خالی بیفتند و دیگر دندان‌های بزرگسال را برای پیدا کردن فضا با مشکل مواجه کنند.

دندان‌های شیری همچنین به کودک شما کمک می‌کنند تا تغذیه مناسبی داشته باشد و به او اجازه می‌دهد به درستی بجود.
آنها به رشد گفتار کمک می کنند.
آنها به بچه ها کمک می کنند تا احساس خوبی نسبت به لبخند و ظاهر خود داشته باشند.

پوسیدگی دندان ممکن است در هر سنی اتفاق بیفتد، بنابراین حتماً ظرف 6 ماه پس از رویش اولین دندان کودک خود و قطعاً تا سن 1 سالگی به دندانپزشک مراجعه کنید. تیم ما پوسیدگی و سایر مشکلات دندانی کودکان را بررسی می کند و همچنین به شما نشان می دهد که چگونه دندان های کودک خود را به درستی تمیز کنید و با هر عادتی مانند مکیدن شست یا عادت پستانک کنار بیایید.

اگر از دندان های شیری مراقبت نشود چه اتفاقی می افتد؟

دندان‌های شیری مانند دندان‌های بزرگسال می‌توانند دچار حفره شوند. علاوه بر درد ناشی از حفره، کودکان خردسال ممکن است به عفونت های دندانی نیز مبتلا شوند. پوسیدگی دندان یک بیماری جدی، عفونی و قابل انتقال است که می تواند به سرعت گسترش یابد و منجر به عفونت یا آبسه شود.
اگر دندانی عفونی شود و نیاز به کشیدن داشته باشد، دندانپزشک به شما توصیه می کند که یک فضا نگهدارنده قرار دهید. اگر فضا حفظ نشود، دندان‌های دیگر ممکن است جابجا شوند و باعث ایجاد شلوغی و مشکلات ارتودنسی در هنگام وارد شدن دندان‌های بالغ شود.
به کودک خود نحوه مراقبت از دندان های خود را زودتر شروع کنید. در اوایل کودک شما باید عادت مسواک زدن و نخ دندان کشیدن را ایجاد کند که این عادت تا بزرگسالی ادامه خواهد داشت.

مقاله مرتبط: هر آنچه باید در مورد دندان درد بدانید

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x