دندان

جسمی برای تمیزی لای دندان ها چه استفاده کنیم؟

به جای خمیر دندان چه چیزی می توانم استفاده کنم؟

6عکس تمیز کردن دندان ها مصنوعی با خمیز زرد تمرینی روش طبیعی آسان برای تمیز نگه داشتن  لای دندان های خود

علاوه بر حضور در معاینه و تمیز کردن منظم 6 ماهه ، می توانید با استفاده از تکنیک های زیر به بهبود سلامت دهان و دندان خود کمک کنید.

ما تأکید می کنیم که این تکنیک ها برای کمک به روال بهداشت دهان و دندان فعلی شما (مسواک زدن و نخ دندان) طراحی شده اند و جایگزین نیستند.

شماره 1 تمیز کردن دهان با روغن

کشیدن روغن فرآیند حرکت روغن از طریق لای دندان و اطراف دهان برای تمیز کردن و سم زدایی دندان ها و لثه ها است.

ایده کشیدن روغن این است که روغن سموم محلول در چربی را از دهان جذب می کند و آنها را از بین می برد.

کشیدن روغن به بهبود حساسیت ، روشن تر کردن دندان ها و کاهش پلاک لای دندان کمک می کند.

اگر از روغن خوراکی با کیفیت بالا برای کشیدن استفاده می کنید (روغن نارگیل یا روغن کنجد) و از روش مناسب استفاده می شود ، نباید عوارض جانبی از این عمل را تجربه کرد.

با این وجود ، اگر روغن پس از استفاده بلعیده شود ، ممکن است مشکلات ایجاد کند زیرا حاوی باکتری ها و سموم برداشت شده از دهان است. به همین دلیل ، بسیار مهم است که هیچ یک از روغن ها را بلعیده و بعد از آن همه را تف کند.

 

روش استفاده: 1 تا 2 قاشق غذاخوری روغن را در دهان قرار دهید و به جلو و عقب بپیچید. بعد از 20 دقیقه ، روغن را به داخل زباله یا توالت ریخته و (همانطور که روغن اضافه کاری سینک را مسدود می کند) و دهان را با آب گرم بشویید.

برای از بین بردن هر روغن باقیمانده ، دندان ها را کاملاً مسواک بزنید.

توجه: در صورت داشتن دندان های ترمیم شده کامپوزیتی خود ، از کشیدن روغن بسیار مهم است زیرا روغن مقداری از جیوه را به داخل روغن می کشد و شما 20 دقیقه از جیوه حاوی روغن در اطراف دهان خود می چرخانید.

بخوانید:بررسی اجمالی ژنژیویت (بیماری لثه)

شماره 2 خمیردندان های شیمایی

ما هر روز در معرض سموم قرار می گیریم و هرچه کمتر بتوانیم در معرض آنها قرار بگیریم بهتر می شود.

استفاده از خمیردندان بدون مواد شیمیایی سمی یکی از راه های به حداقل رساندن قرار گرفتن در معرض روزانه ما در برابر سموم است.

پلاک با استفاده از تکنیک مسواک زدن و با نخ دندان از بین میروند ، نه توسط خمیردندان از دندان خارج نمی شوند.

از نظر فنی نیازی به خمیردندان ندارید ، این حذف فیزیکی پلاک(مواد ایجاد کننده پوسیدگی) است که بخش مهمی است. با توجه به این نکته ، استفاده از خمیر دندان بدون مواد شیمیایی بهتر است اگر قرار است از آن استفاده کنید ، ایده آل است.

شماره 3 دانه کنجد جویدنی

دانه کنجد یک اسکراب دندان طبیعی عالی است و به از بین بردن پلاک بدون آسیب رساندن به دندان کمک می کند.

برای به دست آوردن بیشترین استفاده از این روش ؛ یک مشت دانه کنجد را بگیرید و داخل دهان قرار دهید و بجوید تا همه آنها را به قطعات کوچک خرد کنید.

در حالی که دانه ها هنوز در دهان شما هستند ، یک مسواک یدکی و دندانهای برس خشک را بزنید. این مانند یک اسکراب بدن برای دندان های شما عمل می کند. دهان را بشویید و کار تمام است.

بخوانید:از بین بردن جرم دندان به همین سادگی است!

شماره 4 برس جوش شیرین

این روش نه تنها به سفید کردن دندان ها کمک می کند ، بلکه به عنوان یک اقدام پیشگیری نیز عمل می کند – قلیایی کردن دهان برای خنثی کردن اسیدهای تولید شده توسط برخی از باکتریهای موجود در دهان ، بنابراین به کاهش احتمال حفره دندان ها کمک می کند.

جوش شیرین همچنین از تشکیل پلاک به کاهش احتمال بیماری لثه کمک می کند.

جوش شیرین همچنین ممکن است در سرعت بخشیدن به روند بهبودی مرتبط با زخم دهان مفید باشد.

مقدار کمی از جوش شیرین در مقداری آب برای ایجاد خمیر یک جایگزین عالی برای خمیر دندان است.

شماره 5 رژیم غذایی سالم

محدود کردن مقدار غذاهای شیرین و اسیدی و نوشیدنی که مصرف می کنید می تواند مزایای زیادی برای دندان های شما داشته باشد. از آنجا که این نوع غذاها به تولید پوسیدگی کمک می کنند ، بهتر است این غذاها را به حداقل برسانید.

غذاهایی مانند پنیر نرم ، ماست یونانی خانگی ، بادام و سبزیجات پر از ویتامین ها ، قلیایی دهان هستند یا از نظر کلسیم و پروتئین زیادی برای محافظت از مینای دندان و قوی تر شدن دندان ها هستند.

بخوانید:فرسایش مینای دندان: آنچه باید بدانید

شماره 6 مسواک بامبو

جابجایی مسواک معمولی خود به یک مسواک بامبو سازگار با محیط زیست به کاهش میلیون ها مسواک پلاستیکی که هر ساله در محل دفن زباله جمع می شوند ، کمک می کند.

از آنجا که مسواک های بامبو از بامبو ساخته می شوند ، می توانید مطمئن باشید که هیچ جنگل برای ایجاد مسواک از بین نمی رود. بامبو به سرعت رشد می کند و خود تجدید می شود.

مسواک بامبو نیز برای کیف پول شما مناسب است ، برخی از سایت ها این محصول را در بسته های 12 با قیمت کمتر باسرفه ارائه می دهند.

 

علل و درمان دندان های حساس

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x