بهداشتدندانسبک زندگی

هزینه عصب کشی دندان درسال 1402 +(روش های کاهش هزینه)

هزینه عصب کشی دندان در سال 1402 چقدر است؟

عصب کشی یکی از راه‌های درمانی برای بهبود شرایط دندان‌های آسیب دیده است که توسط دندانپزشک انجام می‌شود. زمان یکه پالپ دندان دچار عفونت شده یا به طور کامل مرده باشد، دندان باید عصب کشی شود. در این روش پزشک پالپ را به طور کامل در بخش تاج و ریشه از بین می‌برد.

هزینه عصب کشی دندان با توجه به موارد مختلفی تعیین می‌شود. علاوه بر هزینه عصب کشی، برخی از هزینه‌های جانبی دیگر مانند نیاز به روکش نیز وجود دارد که در صورت لزوم توسط دندانپزشک انجام شده و به هزینه نهایی اضافه می‌شود. در ادامه به طور کامل در مورد قیمت عصب کشی دندان صحبت می‌کنیم.

چگونه از شر دندان درد شدید در شب خلاص شویم؟ 9 روش درمان

هزینه عصب کشی دندان در سال 1401

هزینه عصب کشی دندان در سال ۱۴۰۱ به صورت بازه ای بین ۸۰۰ هزار تومان تا ۲ میلیون است. برای مشاهده جزئیات بیشتر تعرفه درمان ریشه در سال ۱۴۰۱ نگاهی به جداول این صفحه بی اندازید.

بر اساس تحقیقات یاینار در سایت های مختلف دندان پزشکی قیمت های عصب کشی دندان اکثرا به صورت زیر بوده است:

این یک جدول کلی و بر اساس تعرفه های وزارت بهداشت یا دانشگاه های علوم پزشکی است. ممکن است در کلینیک های تخصصی و پیشرفته این هزینه بیشتر شود و لزوما قرار نیست تمام کلینیک ها بر اساس مندرجات اینن جدول هزینه دریافت کنند.

عصب کشی دندان ۱ تا ۶ هزینه عمومی هزینه متخصص
هزینه عصب کشی دندان ۱ کانال ۸۰۰,۰۰۰ ۱,۵۰۰,۰۰۰
قیمت عصب کشی دندان ۲ کانال ۹۵۰,۰۰۰ ۲,۰۰۰,۰۰۰
تعرفه عصب کشی دندان ۳ کانال ۱,۵۰۰,۰۰۰ ۲,۵۰۰,۰۰۰
هزینه عصب کشی دندان ۴ کانال ۲,۰۰۰,۰۰۰ ۳,۰۰۰,۰۰۰
عصب کشی دندان ۷ هزینه عمومی هزینه متخصص
هزینه درمان ریشه ۱ کانال ۹۵۰,۰۰۰ ۱,۸۰۰,۰۰۰
هزینه عصب کشی دندان ۲ کانال ۱,۲۰۰,۰۰۰ ۲,۳۰۰,۰۰۰
قیمت عصب کشی دندان ۳ کانال ۱,۵۰۰,۰۰۰ ۲,۸۰۰,۰۰۰
تعرفه عصب کشی دندان ۴ کانال ۲,۵۰۰,۰۰۰ ۳,۳۰۰,۰۰۰
درمان عصب کشی دندان های ۸ هزینه عمومی هزینه متخصص
هزینه عصب کشی ۱ کانال ۱,۲۰۰,۰۰۰ ۱,۹۰۰,۰۰۰
قیمت عصبکشی ۲ کانال ۱,۳۰۰,۰۰۰ ۲,۴۰۰,۰۰۰
تعرفه عصبکشی ۳ کانال ۱,۴۰۰,۰۰۰ ۲,۹۰۰,۰۰۰
نرخ عصبکشی دندان ۴ کانال ۱,۷۰۰,۰۰۰ ۳,۴۰۰,۰۰۰
درمان عصب کشی مجدد هزینه عمومی هزینه متخصص
نرخ عصب کشی یک کاناله ۱,۲۰۰,۰۰۰ ۱,۷۰۰,۰۰۰
نرخ عصب کشی دو کاناله ۱,۵۰۰,۰۰۰ ۲,۵۰۰,۰۰۰
نرخ عصب کشی سه کاناله ۲,۰۰۰,۰۰۰ ۳,۰۰۰,۰۰۰
نرخ عصب کشی چهار کاناله ۲,۵۰۰,۰۰۰ ۳,۵۰۰,۰۰۰

به زود قیمت عصب کشی دندان 1402 هم در سایت قرار داده می شود:

 

عصب کشی دندان چیست؟

همان‌طور که گفته شد عصب کشی زمانی انجام می‌شود که پالپ دندان آسیب دیده باشد. اما این کار چگونه انجام می‌شود. پالپ شامل بخش‌های داخلی دندان است که از اعصاب، عروق خونی و بافت همبند تشکیل شده است.

این بخش به رشد دندان کمک می‌کند. اما زمانی که دارای آسیب جدی شده یا عفونت کند، باید توسط دندانپزشک برداشته شود.

برای این روش درمانی، دندانپزشک ابتدا بخش‌های پوسیده دندان را به طور کامل برمی‌دارد تا به بخش پالپ دسترسی داشته باشد.

پالپ آسیب دیده را به طور کامل برمی‌دارد و کانال‌های داخل ریشه را به طور کامل شستشو می‌دهد تا از عفونت پاک شوند. در نهایت بخش خالی پالپ و همچنین کانال‌های دندان را پر کرده و تاج دندان را ترمیم می‌کند.

هزینه عصب کشی دندان در سال 1402 به چه عواملی بستگی دارد؟

تعداد کانال های ریشه هر دندان

هرچه تعداد کانال های ریشه یک دندان بیشتر باشد هزینه عصب کشی آن بالاتر خواهد رفت. از این حیث دندان های آسیاب که ۴ کانال ریشه و گاها ۵ کانال دارند قیمت عصب کشی بیشتری دارند و دندان های جلو که اغلب تک کاناله هستند هزینه های کمتری دارند.

اسم و معنی دیگر دندان نیش که به آن دندان کاسپید یا چشم نیز می‌گویند و کشیدن دندان نیش از فک بالا و پایین

نیاز به روکش داشتن

گاهی اوقات دندان دارای آسیب جدی شده و علاوه بر عصب کشی دیواره‌های آن نیز بسیار پوسیده و حساس شده‌اند. در این شرایط پزشک پس از انجام عصب کشی و پر کردن دندان اقدام به روکش کردن دندان می‌کند تا اگر دندان علاوه بر عصب کشی به روکش نیز نیاز داشته باشد، هزینه درمان بیشتر می‌شود.

 

موقعیت دندان

موقعیت و محل قرار گیری دندان از دیگر عوامل تأثیرگذار در هزینه عصب کشی ریشه دندان است. کار کردن بر روی دندان‌های جلویی برای پزشک ساده‌تر بوده و به علت سختی کمتر معمولا هزینه کمتری به عنوان دستمزد دریافت می‌شود.

هزینه عصب کشی دندان شماره 7 هزینه عصب کشی بیشتری به همراه دارد. دلیل این امر این است که دندان شماره 7 عقب‌ترین دندان است و دسترسی به آن برای پزشک معمولا سخت‌تر است و روند درمان بیشتر طول می‌کشد.

دولتی یا خصوصی بودن کلینیک

کلینیک ها و مراکز دولتی هزینه های کمتری برای پروسه های درمانی مانند کشیدن دندان، پر کردن دندان و یا عصب کشی دریافت می کنند. اما کلینیک های خصوصی معمولا چند درصد بیشتر از مراکز دولتی هزینه دریافت می کنند.

در مراکز دولتی هزینه عصب کشی دندان هر ساله بر اساس بخشنامه وزارت بهداشت تعیین می شود اما در مراکز خصوصی معمولاً بدون توجه به این بخش نامه ها تعرفه ها را تعیین می کنند.

پر کردن یک سطحی، دو سطحی و سه سطحی

سطح پوسیدگی دندان مشخص کننده نوع پر کردن آن است. اگر دندان بیشترین میزان پوسیدگی و آسیب را داشته باشد، نیاز به پر کردن سه سطحی دارد و اگر کمترین میزان آسیب دیدگی را داشته باشد، به ترمیم یک سطحی نیاز دارد. سطح پر کردن نیز بر هزینه عصب کشی دندان تأثیر می‌گذارد.

سخن آخر

هزینه عصب کشی دندان یکی از دغدغه‌های افرادی است که قصد ترمیم و درمان مشکلات دندان خود را دارند.

در این شرایط بهترین کار مراجعه به پزشک است تا پس از بررسی میزان آسیب دندان و موارد تأثیر گذار، هزینه عصب کشی ریشه دندان را برای شما مشخص کند. یک پزشک باتجربه و متخصص می‌تواند با هزینه‌ای معقول، دندان‌های آسیب دیده شما را به بهترین شکل و با ماندگاری بالا درمان کند.

چطور هزینه درمان ریشه در سال 1402 را کاهش دهیم؟

کم شدن هزینه با بیمه های درمانی

خوشبختانه برخی بیمه های پایه بخش زیادی از هزینه درمان ریشه را کاهش می دهند، همچنین بیمه های تکمیلی ممکن است تمام هزینه عصب کشی در سال ۱۴۰۱ را پرداخت کنند.

کم کردن هزینه با مراجعه به دندانپزشک عمومی

همانطور که اشاره کردیم، دندانپزشکان عمومی هزینه های به مراتب کمتری برای ترمیم ریشه دندان دریافت می کنند. بنابراین به جای مراجعه به یک متخصص، می توانید جهت کاهش هزینه به دندانپزشک عمومی مراجعه کنید.

گرفتن کارت تخفیف از کلینیک های دندان پزشکی

برخی شرکت ها با دریافت مبالغی به صورت ماهانه و یا سالانه، مقداری از هزینه های دندانپزشکی از جمله درمان ریشه را کاهش می دهند. در سال ۱۴۰۱ تعداد این بیمه ها بیشتر شده است.

مراجعه به مراکز دولتی

مراکز دولتی مانند دانشکده های دندانپزشکی، مراکز وابسته به جهاد دانشگاه، درمانگاه های خیریه و … هزینه های به مراتب کمتری از افراد دریافت می کنند. بنابراین یکی از روش های کاهش هزینه عصب کشی دندان در سال ۱۴۰۱ می تواند مراجعه به این مراکز باشد.

پاسخ به سوالات رایج درباره قیمت عصب کشی دندان در سال 1402

آیا دندان شیری کودکان نیز عصب کشی می شود؟

بله مانند دندان های دائمی، امکان عصب کشی یا درمان ریشه دندان های شیری نیز وجود دارد. عصب کشی دندان کودکان در مطب دندانپزشک کودکان و یا متخصص اندو انجام می شود. قبل از عصب کشی، لثه و دندان کودک بی حس می شود و هیچ دردی متوجه کودک نخواهد شد.

هزینه عصب کشی دندان کودکان چقدر است؟

بسته به نوع دندان و نحوه درمان ریشه، هزینه عصب کشی دندان کودکان می تواند بین ۵۰۰ هزارتومان تا ۱ میلیون تومان متغییر باشد.

فرسایش مینای دندان: آنچه باید بدانید

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x