جهان
موضوعات داغ

ثروتمندترین فرد جهان کیست؟ این دیگر جف بزوس نیست.

این داستان شامل اشاره نادرستی به شخصی بود که با موشک Blue Origin به فضا پرواز کرد.

ثروتمندترین فرد دنیا
قدرتمندترین و پولدارترین مردان دنیا چه کسانی هستن

فهرست فوربس از ثروتمندترین افراد جهان در اواسط سال 2022 عمدتاً مملو از غول های فناوری است. فهرست ثروتمندان فوربس در سال 1982 با فوربس 400 آغاز شد که فهرستی از 400 ثروتمندترین آمریکایی را در بر می گیرد.

 

فردی که در صدر فهرست سال 1982 قرار داشت، دانیل کیت لودویگ، یک نجیب زاده کشتیرانی بود که سرمایه گذاری های تجاری دیگری نیز داشت. در تکرارهای فعلی، فوربس شامل دارایی خالص فرد، یک امتیاز بشردوستانه و یک امتیاز خودساخته است. جورج سوروس و ریحانا هر دو امتیاز خود ساخته 10 را دارند و پیشینه‌های محروم خود را پیش از رسیدن به ثروت ذکر می‌کنند.

ثروتمندترین فرد جهان کیست؟

دارایی خالص ایلان ماسک تا سال 2022 بالغ بر 219 میلیارد دلار است که او را به ثروتمندترین فرد جهان تبدیل می کند. او که از رتبه دوم فهرست 2021 به رتبه یک در سال 2022 رسید، از جف بزوس، بنیانگذار آمازون پیشی گرفت. اگرچه دارایی خالص او در زمان واقعی در مقایسه با فهرست میلیاردرهای فوربس و شاخص میلیاردرهای بلومبرگ در نوسان است، اما ماسک همچنان در صدر هر دو لیست به عنوان ثروتمندترین فرد قرار دارد. ماسک موسس SpaceX و The Boring Company و یکی از بنیانگذاران PayPal و شرکت فناوری مغز، Neuralink، در میان شرکت‌های دیگر است.

فقط کنجکاو هستید؟: ما سعی می کنیم به برخی از سوالات روزمره زندگی پاسخ دهیم.

ایلان ماسک کیست: آنچه باید در مورد ثروتمندترین مرد جهان بدانید

دارایی خالص جف بزوس در سال 2022 چقدر است؟

طبق گزارش فوربس، دارایی خالص جف بزوس تقریباً 131.9 میلیارد دلار است. بنیانگذار، رئیس و مدیر عامل سابق آمازون به مدت چهار سال در لیست میلیاردرهای فوربس قرار داشت تا اینکه ماسک از او سبقت گرفت. بزوس مالک واشنگتن پست و بلو اوریجین، یک شرکت هوافضا است. او علاوه بر ماسک و ریچارد برانسون، یکی از شرکت کنندگان مسابقه فضایی میلیاردرها بود. بزوس از موشک نیو شپرد شرکت Blue Origin برای سفر به فضا با سه نفر دیگر استفاده کرد.

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x