بهداشتدندان

چرا باید از مینای دندان خود محافظت کنید؟

مینای دندان

مینای دندان نقش مهمی در حفظ سلامت دندان ها دارد. از لایه‌های داخلی دندان‌ها در برابر آسیب‌دیدگی اسیدهای غذایی محافظت می‌کند و به سفید ماندن دندان‌های شما کمک می‌کند. همچنین قابل ترمیم نیست، بنابراین مهم است که مینای دندان شما سالم بماند.

 

از آنجایی که مینای دندان فاقد سلول های زنده است، توانایی رشد مجدد را ندارد. این بدان معناست که وقتی آسیب دید، از بین می‌رود و شما را در برابر حساسیت دندان و دندان‌های زرد آسیب‌پذیر می‌کند.

اسید موجود در غذاها و نوشیدنی ها عامل اصلی آسیب به مینای دندان است. بسیاری از غذاها و نوشیدنی های اسیدی که رژیم غذایی روزمره ما را تشکیل می دهند، مانند میوه ها و آب میوه ها، قهوه و شراب، می توانند مینای دندان را در طول زمان ضعیف کنند. این فرآیند فرسایش اسیدی نامیده می شود و تقریباً از هر 3 جوان، 1 نفر علائم آن را نشان می دهد.

 

فرسایش اسیدی همچنین می تواند توسط اسید تولید شده توسط باکتری های دهان در پلاک ایجاد شود، که با قندهای موجود در غذاهایی که می خوریم تعامل می کند و مینای دندان را از بین می برد.

مینای سالم و قوی نه تنها برای عاری از پوسیدگی و سایر مشکلات دهان و دندان ضروری است، بلکه به سفید ماندن آنها نیز کمک می کند. بنابراین اگر می‌خواهید دندان‌های سفید داشته باشید، تقویت و محافظت از مینای دندان‌تان کلیدی است.

انجام اقداماتی برای جلوگیری از فرسایش اسیدی می تواند تضمین کند که مینای دندان و بقیه دهان شما
در حال حاضر و در آینده سالم می مانند.

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x