کودک

پرشدن و بیرون زندن پی پی نوزاد از پوشک

پوشک کودکفوران پوشک: علل، پاکسازی و پیشگیری

هیچ چیز مانند انفجار یا بیرون زدن ناگهانی مدفوع کودک، لحظه های شیرین را با کودک شما خراب نمی کند. فوران پوشک چه با صدای زنگ هشدار دهنده باشد و چه با یک انتقام سریع، فوران پوشک هرگز سرگرم کننده نیست. رگه‌های زرد متمایل به سبز که از پشت کودک شما می‌آیند ممکن است هشداردهنده باشد، اما این یک بخش رایج (و صادقانه بگویم، ناخوشایند) از یک انسان کوچک است.

جاناتان جاسی، متخصص اطفال در نیویورک، می گوید: «گاهی [نوزادان] «Hershey schmear» می دهند و سایر حرکات روده می تواند حجیم تر باشد. چه کودک شما هر روز یا یک بار در هفته پوشک مدفوع تولید می کند (که هر دوی آنها طبیعی هستند)، مطمئناً در برخی مواقع این فوران وحشتناک را تجربه خواهید کرد.

 

بنابراین، همانطور که با آن لباس دوست داشتنی که اکنون در مدفوع نوزاد مات شده است خداحافظی می کنید، ما به شما کمک می کنیم تا بفهمید چرا فوران پوشک رخ می دهد، چگونه به جلوگیری از آن کمک کنید، نکاتی برای پاکسازی و زمان تماس با پزشک اطفال خود.

چرا فوران مدفوع پوشک اتفاق می افتد؟

بیایید با جزئیات کثیف شروع کنیم: واقعاً فوران پوشک چیست. فوران پوشک دقیقاً همان چیزی است که به نظر می‌رسد—دفوع کودک شما قبل از اینکه فرصتی برای جذب شدن داشته باشد از پوشک خارج می‌شود. دقیقاً چرا این اتفاق می‌افتد؟

شما یک نوزاد تازه متولد شده دارید

اگر کودک شما بین 1 تا 8 هفتگی است، احتمالاً زندگی شما در حالت دمیدن است. فلورنسیا سگورا، MD، FAAP، متخصص اطفال دارای گواهی هیئت مدیره و یکی از اعضای آکادمی اطفال آمریکا که در انیشتین اطفال تمرین می کند، توضیح می دهد: “فروختن پوشک به دلایل مختلفی اتفاق می افتد.”
دکتر سگورا می گوید: از نظر فیزیولوژیکی، نوزادان تازه متولد شده بیشتر در معرض خطر هستند. آنها اغلب مدفوع می کنند، تا 8 تا 12 بار در روز، و مدفوع آنها دارای غلظت مایع آبکی است، که احتمال بروز فوران را افزایش می دهد.

مسائل پوشک

دکتر سگورا می افزاید که اگر کودک شما سایز اشتباه پوشک می پوشد، بیشتر در معرض باد کردن هستید. او می گوید: “اگر پوشک خیلی کوچک باشد، نمی تواند مدفوع کودک شما را در خود جای دهد. اگر پوشک خیلی بزرگ باشد، ممکن است باعث ایجاد شکاف و نشت، به خصوص در اطراف سرآستین های پوشک شود.”

پوشک بد بسته شده یا پوشکی که مدتی است تعویض نشده است نیز در معرض خطر فوران است.

راهکار‌های طلایی برای تربیت یک کودک خلاق

دفعات دفع مدفوع

فوران پوشک می تواند بدون توجه به اینکه کودک شما از شیر مادر تغذیه می کند یا با شیر خشک اتفاق می افتد، اگرچه، به گفته دکتر Jassey، نوزادانی که با شیر خشک تغذیه می شوند بیشتر مستعد یبوست هستند. او می‌گوید: «بعضی وقت‌ها اگر [نوزادان] یک روز یا [دو] روز به دستشویی نروند و همه آن‌ها به یکباره بیرون می‌آیند، می‌تواند اتفاق بیفتد.

نکاتی برای جلوگیری از فوران پوشک

دکتر سگورا برای کمک به حفظ حرکات روده کودک شما در جایی که به آن تعلق دارد (یعنی نه در پشت او)، بر اهمیت اندازه و موقعیت مناسب پوشک تاکید می کند.

او می‌گوید: «مطمئن شوید که کودک شما پوشک مناسبی برای محدوده وزن خود دارد. “بررسی کنید که پوشک به خوبی به دور کمر، پشت و پاهای کودک شما بسته شده باشد. اگر نتوانید بیش از یک انگشت را در اطراف کمر کودک خود قرار دهید، متوجه خواهید شد که این پوشک کاملاً مناسب است. مطمئن شوید که روفلک ها روی کمر کشیده شده باشند. کاف های پا برای کمک به تناسب و جلوگیری از نشتی.”

دکتر سگورا همچنین توضیح می دهد که به دلیل موقعیت شیب کودک شما، سفر با ماشین معمولاً بهترین زمان برای فوران است. او می‌گوید: «حتماً قبل از قرار دادن کودکتان در صندلی ماشین، پوشک را عوض کنید و همیشه یک لباس عوض کنید.

تمیز کردن فوران پوشک

بسته به شدت فوران پوشک، ممکن است بتوانید آن لباسی را که به تازگی خریداری کرده اید نجات دهید! در اینجا چند نکته برای تمیز کردن نوزاد و لباس های شایان ستایش او آورده شده است.

کودک خود را حمام کنید

هنگامی که کودک شما با مدفوع پوشانده می شود، زمان حمام کردن به نظر غیرممکن است. کودکتان را به دستشویی ببرید، لباس هایش را درآورید و به او یک اسکراب خوب بدهید. اگر در انظار عمومی هستید (تجربه ای ارزشمند)، یک میز تعویض لباس یا فضای خصوصی پیدا کنید و تا جایی که می توانید از دستمال مرطوب کودک استفاده کنید تا آنها را تمیز کنید – و همیشه به یاد داشته باشید که یک لباس عوض کنید!

در کنار تمیز کردن کودک، مطمئن شوید که سطوح سخت را ضدعفونی کرده و هر گونه پد تعویض، ملافه و غیره را که ممکن است در آتش متقابل گیر کرده باشد بشویید.

نکات سریع پوشک

به کودکتان یک اسکراب کامل با آب و صابون بدهید (یا اگر در مکان های عمومی هستید با دستمال مرطوب کودک)
هر سطحی که ممکن است آلوده شده باشد را پاک کنید
لباس‌های کثیف را با لکه‌بر قبل از شستشو درمان کنید
لباس را حداقل 15 دقیقه قبل از شستشو خیس کنید

لباس را نجات دهید

برای نجات لباس‌هایشان (حداقل سعی کنید)، با برداشتن مدفوع تا حد امکان با قاشق یا چاقوی پلاستیکی یا هر چیزی که کار را انجام می‌دهد بدون مالیدن آن به لباس شروع کنید. اقلام را با یک لکه‌بر قبل از شستشو اسپری کنید، آنها را خوب خیس کنید (حداقل 15 دقیقه) و آنها را در محل شستشو بیندازید.

با هر شانسی، لکه برفک ناپدید می شود. در غیر این صورت، قبل از خشک شدن دوباره آنها را درمان کنید تا از این که لکه بیش از پیش گیر نکند.

چه زمانی با پزشک اطفال تماس بگیرید

در بیشتر موارد، فوران پوشک یک بخش طبیعی کودک بودن است، به خصوص در ماه های اولیه. که گفت،

چند نشانه وجود دارد که ممکن است نیاز به تماس با پزشک اطفال را داشته باشد.

به گفته دکتر Jassey، اگر کودک شما 10 بار یا بیشتر در روز مدفوع می کند، بهتر است با ارائه دهنده اصلی خود تماس بگیرید. دکتر سگورا می گوید: «همچنین، اگر متوجه مدفوع قرمز روشن، مخاطی، آبکی و سبز شدید، با پزشک اطفال خود تماس بگیرید تا مطمئن شوید که عدم تحمل غذایی مانند عدم تحمل پروتئین شیر گاو وجود ندارد.
سخنی از Verywell باورش سخت است که بتوان از چنین بدن کوچکی این همه مدفوع بیرون بیاید، اما متأسفانه باد کردن پوشک در دنیای نوزادان امری عادی است. احتمال بروز آنها در نوزادان به دلیل قوام مایع مانند حرکات روده آنها بیشتر است.

اگر متوجه شدید که در حال انفجار هستید، به یاد داشته باشید که کودک خود را به بهترین شکل ممکن بشویید، قبل از شروع لباسشویی، لباس های او را از قبل خیس کنید و سطوح کثیف را پاک کنید. فوران پوشک مطمئناً کثیف است، اما به یاد داشته باشید – این مرحله فقط کمی طول می کشد!

 

حقایق و اهمیت دندان های شیری کودک

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x