مقالات

چه کسانی دروغگوهای بزرگتر و بهتر هستند، مردان یا زنان؟

کدام دروغ گو تر هستن مردها یا زن ها

دروغ گفتن هرگز چیز خوبی نیست، اما گاهی اوقات برای نجات پوست خود ناچاریم که ناصادق باشیم. اغلب اوقات پشیمان می شویم که مجبوریم دروغ بگوییم، به خصوص زمانی که در نهایت کسانی را که برایمان مهم هستند فریب می دهیم.

یک مطالعه نشان داده است که مردان نه تنها از نظر دفعات دروغگویی در رتبه بالاتری از زنان قرار می گیرند، بلکه خود را دروغگوهای بهتری نیز می دانند. این به گفته محققان دانشگاه پورتسموث است.

ما یک ارتباط معنادار بین تخصص در دروغگویی و جنسیت پیدا کردیم. دکتر Brianna Verigin، محقق ارشد این مطالعه، گفت: مردان بیش از دو برابر احتمال دارد که خود را دروغگوهای متخصص بدانند که از این کار خلاص شده اند.

 

“دروغگوهای پرکار تا حد زیادی به خوب بودن با کلمات متکی هستند، دروغ های خود را به “حقیقت” می بافند، بنابراین تشخیص تفاوت برای دیگران دشوار می شود. آنها همچنین در پنهان کردن دروغ ها در داستان های به ظاهر ساده و واضح بهتر از بقیه هستند. شک کردن برای دیگران سخت تر است.”

این مطالعه در PLOS One منتشر شد.

دروغگوهای خوب “سخنگوهای خوب” هستند
محققان 196 نفر را مورد پرسش قرار دادند: نیمی مرد، نیمی زن. میانگین سنی شرکت کنندگان 39 سال بود.

از آنها یک سری سوالات پرسیده شد، از جمله:

چقدر در فریب دادن دیگران خوب بودند
در 24 ساعت گذشته چقدر دروغ گفته اند
انواع دروغ هایی که می گفتند و به چه کسانی می گفتند
چه آنها دروغ ها را رودررو گفته باشند و چه از راه های دیگر
Verigin گفت که آنها [محققان] می‌خواستند روی کسانی تمرکز کنند که در دروغ‌گویی مهارت دارند و سعی کنند بفهمند چگونه این کار را انجام می‌دهند و به چه کسی می‌گویند، و افزود که افرادی که در دروغ‌گویی سرآمد هستند معمولاً بیشتر از دیگران دروغ می‌گویند، به‌ویژه به خانواده و دوستان. ، شرکا و همکاران عاشقانه.

Verigin در این گزارش توضیح داد: “آنچه در مطالعه ما برجسته شد این بود که تقریباً نیمی (40٪) از همه دروغ ها توسط تعداد بسیار کمی از فریبکاران گفته می شود. و این افراد بدون مجازات به نزدیک ترین افراد خود دروغ می گویند. در مقاله پژوهشی، دروغگوهای متخصص ترجیح می دهند که به جای پیامک، رو در رو دروغ بگویند.

“کلید” دروغ گفتن
یکی از راهبردهای کلیدی که دروغگوها برای گفتن دروغ های قابل قبول استفاده می کنند این است که به حقیقت نزدیک بمانند و اطلاعات زیادی را در اختیار دیگران قرار ندهند. نگران کننده است، هر چه کسی فکر کند که در دروغگویی بهتر است، دروغ های بیشتری می گوید.

در طرف دیگر حصار دروغ گفتن، کسانی که فکر می کنند در دروغ گفتن بد هستند، گزارش دادند که وقتی دروغ می گفتند، بسیار مبهم بودند.

معلوم شد که دروغ های سفید رایج ترین نوع فریب در کل گروه است. اغراق، پنهان کردن اطلاعات و ساختن چیزها نیز از جمله دروغ هایی بود که گروه به آن اعتراف کرد.

به گفته شرکت‌کنندگان، در حالی که کمترین احتمال دروغ به کارفرمایان و مقامات رسمی وجود داشت، خانواده، دوستان یا همکاران بیشترین آسیب را متحمل شدند.

و اگر تعجب می کنید، هیچ ارتباطی بین سطح تحصیلات شرکت کنندگان و توانایی دروغگویی آنها وجود ندارد. Verigin نتیجه گرفت که تحقیقات بیشتری برای درک بهتر مهارت دروغگویان خوب مورد نیاز است.

چرا برخی افراد بیشتر از دیگران دروغ می گویند؟
دروغ گفتن لغزنده ای است، و در حالی که همه ما مقصر هستیم که همواره در موقعیتی قرار می گیریم که احساس نیاز به دروغ گفتن داریم – به هر دلیلی – بسیاری از مردم به دروغ های بیمارگونه یا pseudologia fantasica متوسل می شوند. این دروغگویی معمولی است، مضر است و می تواند بر رفاه، روابط و شغل فرد تأثیر بگذارد.

بخوانید: آیا می خواهید در سال جاری یک میلیون دلاری و یک فرد ثروتمند باشید؟

پس چرا برخی افراد دست به دروغگویی بیمارگونه می زنند؟

مطالعه‌ای در سال 2012 توضیح می‌دهد که گاهی اوقات مردم این کار را انجام می‌دهند تا مهم به نظر برسند، یا به این دلیل که می‌خواهند در مرکز توجه باشند. یا در مواقع دیگر این کار را انجام می دهند زیرا به دنبال همدردی یا پذیرش هستند. دروغگوهای بیمارگونه اغلب دارای اختلال شخصیت ضد اجتماعی هستند.

تحقیقات نشان می دهد که این شکل افراطی دروغ با یک الگوی عصبی خاص مرتبط است. دکتر برایان کینگ، روانپزشک در U.C.L.A. دانشکده پزشکی در مقاله ای در مورد دروغگویی پاتولوژیک در مجله آمریکایی روانپزشکی (با چارلز فورد، روانپزشک دانشکده پزشکی دانشگاه آرکانزاس، و مارک هولندر، روانپزشک دانشکده پزشکی دانشگاه واندربیلت) توضیح می دهد که دروغگویان بیمارگونه یک کودک خردسال را تجربه می کنند. نقص حافظه، همراه با اختلال در لوب های فرونتال که به طور انتقادی اطلاعات را ارزیابی می کند. در چنین مواردی، فرد از ناتوانی در ارزیابی صحت گفته‌های خود رنج می‌برد و به همین دلیل می‌تواند به گونه‌ای دروغ بگوید که گویی حقیقت را می‌گوید.

یک مطالعه در سال 2005 همچنین نشان داد که مغز دروغگویان بیمارگونه با افراد غیردروغگو متفاوت است. دانشمندان کشف کردند که مقدار بیشتری ماده سفید در قشر پیشانی مغز یک دروغگوی بیمارگونه وجود دارد و به این نتیجه رسیدند که این محتوای بالاتر ماده سفید می‌تواند نقطه محرکی برای دروغگویی معمولی باشد. این مطالعه در مجله British Journal of Psychiatry منتشر شد.

دروغگویی بیمارگونه یک اختلال روانی است و دروغگویان بیمارگونه در دنیایی خیالی زندگی می کنند. آنها عموماً عزت نفس پایینی دارند، اما اگر این اختلال به موقع تشخیص داده شود، قابل درمان است.

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x