مقالات

جاگی واسودوف (سادگورو)کیست؟دیدگاه سادگورو در مورد بهشت و خدا چیست؟

نظرات سادگورو در مورد خدا و دیگر ادیانجاگی واسودوف (سادگورو)

این مقاله درباره Sadhguru، یک معلم معنوی هندی است.
جگادیش واسودف 3 سپتامبر 1957 (65 ساله)
میسور، ایالت میسور، هند به دنیا آمد.
دانشگاه آلما ماتر میسور (BA)
سازمان بنیاد ایشا

 

از حرفه و کارهای قابل توجه

مهندسی درون
دیانالینگا
رالی برای ریورز
لینگا بهیراوی
آدییوگی: منبع یوگا
اندیشه های عارف

 

همسر ویجایا کوماری

(م. 1984؛ درگذشت 1997)
فرزندان 1
Honors Padma Vibhushan (2017)
جایزه ایندیرا گاندی پریاوران
وب سایت isha.sadhguru.org

 

زندگی نامه

سادگورو (متولد Jagadish Vasudev، 3 سپتامبر 1957) بنیانگذار و رئیس بنیاد ایشا، مستقر در کویمباتور، هند است. این بنیاد که در سال 1992 تأسیس شد،

یک مرکز آشرام و یوگا را اداره می کند که فعالیت های آموزشی و معنوی را انجام می دهد. سادگورو از سال 1982 به تدریس یوگا پرداخته است.

او نویسنده کتاب های پرفروش نیویورک تایمز Inner Engineering: A Yogi’s Guide to Joy and Karma: A Yogi’s Guide to Crafting Your Destiny، و سخنران مکرر در انجمن های بین المللی است.

13 کاری که افراد قوی ذهن انجام نمی دهند

Sadhguru همچنین از محافظت از محیط زیست در برابر تغییرات آب و هوایی حمایت می کند و بسیاری از ابتکارات مانند Project GreenHands (PGH)، Rally for Rivers، Cauvery Calling، و Journey to Save Soil را رهبری می کند.

در سال 2017، او جایزه Padma Vibhushan، دومین جایزه عالی غیرنظامی هند را به دلیل کمک هایش به معنویت و خدمات بشردوستانه دریافت کرد. همچنین در سال 2017، Sadhguru مجسمه Adiyogi Shiva، بزرگترین مجسمه نیم تنه جهان را در Coimbatore هند رونمایی کرد.

 

 

جاگی واسودف در روزهای جوانی

خانواده

Jagadish Vasudev که معمولاً به عنوان Jaggi شناخته می شود، در 3 سپتامبر 1957 در میسور، کارناتاکا، هند به دنیا آمد. او کوچکترین فرزند از پنج فرزند سوشیلا واسودوف (مادر) و بی.و. واسودف (پدر). پدرش چشم پزشک در بیمارستان راه آهن میسورو و مادرش خانه دار بود.

واسودف در سال 1984 با همسرش ویجیکوماری ازدواج کرد. در سال 1990، ویجیکوماری و جگی تنها فرزند خود راده داشتند. ویجیکوماری در 23 ژانویه 1997 درگذشت. راده در Bharatanatyam در بنیاد Kalakshetra در چنای آموزش دید.او در سال 2014 با خواننده کلاسیک هندی سندیپ نارایان ازدواج کرد.

تحصیلات

واسودف پس از اتمام تحصیلات رسمی خود علاقه ای به تحصیلات پس از دبیرستان نداشت. اما یک سال بعد در دانشگاه میسور ثبت نام کرد و در آنجا ادبیات انگلیسی خواند. واسودوف در حین تحصیل در رشته ادبیات رتبه دوم را کسب کرد.

اگرچه والدینش می‌خواستند او تحصیلات خود را با تحصیلات تکمیلی ادامه دهد، ولی واسودف مخالفت کرد و حرفه‌ای را در تجارت آغاز کرد.

 

شغل ایشان

پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه میسور، Vasudev به ساخت اولین تجارت خود، یک مزرعه طیور، در میسور ادامه داد.

واسودوف توضیح داد که انگیزه او برای راه اندازی یک مرغداری ناشی از آرامشی است که در ساعاتی که او کار نمی کرد ایجاد می کرد.

کسب و کار به حداقل توجه در طول روز نیاز داشت، بنابراین واسودف توانست در طول زمان مرخصی خود به دنبال علایق دیگری مانند نوشتن شعر باشد.

کسب و کار سودآور شد، اما خانواده او بارها از تصمیم او برای کار با مرغ انتقاد و مخالفت کردند.

این امر باعث شد که Vasudev با شرکتی به نام Buildaids وارد صنعت ساخت و ساز شود.

او شرکت را با مشارکت یکی از دوستانش که مهندس عمران بود راه اندازی کرد. اگرچه واسودف هیچ آموزش رسمی مهندسی نداشت، اما از تجربه به دست آمده از ساخت مزرعه طیور خود در تلاش جدید خود استفاده کرد.

 

در سن 25 سالگی، پس از یک سری تجربیات معنوی، تجارت خود را تعطیل کرد و شروع به مسافرت و آموزش یوگا کرد.

 

در سال 1983 اولین کلاس یوگا خود را در میسور تدریس کرد. او سفر در سراسر کارناتاکا و حیدرآباد را با موتور سیکلت خود آغاز کرد، کلاس‌های یوگای خود را که به نام ساهاجا استیتی یوگا شناخته می‌شود، برگزار کرد، از درآمد اجاره‌ای در مرغداری خود و اهدای وجوه دریافتی از دانش‌آموزانش پرداخت.

 

انتقادات سادگورو

واسودوف همچنین به ترویج خرافات و ارائه نادرست علم متهم شده است. او این ادعا را منتشر می‌کند که توسط علم پشتیبانی نمی‌شود، که غذای پخته شده در طول ماه‌گرفتگی انرژی پرانیک بدن انسان را از بین می‌برد.

او بسیاری از افسانه های مربوط به افسردگی بالینی را رد می کند و با ممنوعیت احتمالی استفاده از جیوه در طب سنتی هند، علیرغم سمیت شدید این ماده، مخالف است.

علاوه بر این، او نظریه‌هایی درباره حافظه آب را منتشر می‌کند که توسط علم پشتیبانی نمی‌شوند. علاوه بر این، واسودف متهم به عمومیت بخشیدن به تاریخ تجدیدنظرطلبانه هندووا درباره گذشته طلایی هندو شده است. تفسیر نادرست کار چارلز داروین به عنوان تصاحب غرب از دانش هند باستان؛ مراسم مرگ هندوها

پایان

چرا کسالت (بی حوصلگی) می تواند چیز خوبی باشد و چگونه از آن استفاده کنیم

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x