سبک زندگیسرگرمی یاینارمقالات

چرا کسالت (بی حوصلگی) می تواند چیز خوبی باشد و چگونه از آن استفاده کنیم

چرا کسالت (بی حوصلگی) می تواند چیز خوبی باشد

اگر شما هم مثل من هستید، موضوع مشترک پیام‌های متنی‌تان با دوستانتان، شکایت از میزان بی حوصلگی (و خستگی) شماست. به نظر می رسد این روزها زندگی فاقد هیجان است. انزوا را با ماندن در خانه ترکیب کنید و فرمولی برای کسالت دارید. ما به زندگی پرمشغله عادت کرده ایم و اکنون که زندگی ما بسیار شلوغ شده و زندگی اجتماعی مان را ربوده اند، زمان زیادی در دست داریم که نمی دانیم با آن چه کنیم. کسالت پیش می آید.

بسیاری از ما خستگی را یک چیز بد می‌دانیم، اما آیا می‌توانیم طرز فکر خود را تغییر دهیم و در واقع آن را یک چیز خوب بدانیم؟

چرا کسالت می تواند چیز خوبی باشد

ما را بشنوید: بی حوصلگی می تواند برای شما خوب باشد. الیزابت دریکسون، ارائه‌دهنده Talkspace، MSW، LCSW می‌گوید: «خستگی می‌تواند نشانگر خوبی باشد که نشان می‌دهد ما نیاز به شارژ مجدد داریم، اما همچنان درگیر هستیم. بی حوصلگی مانند این است که مغز ما به ما می گوید انرژی انجام کاری را دارد، اما می خواهد کار سرگرم کننده ای انجام دهد.

از آنجایی که احساس کسالت می تواند روی ما سنگینی کند، می تواند به عنوان انگیزه ای برای بلند شدن و انجام کاری عمل کند! تحقیقات این را تایید می کند. یک مطالعه در سال 2019 پس از اینکه دریافت که در شرکت کنندگان در مطالعه، کسالت بهره وری و ایده پردازی را افزایش می دهد، کسالت را به عنوان “روشی کمتر شناخته شده برای برانگیختن خلاقیت” نامید. 

اساساً، زمانی که حوصله‌مان سر می‌رود، به هر طریقی فاقد تحریک هستیم. انگیزه خلاصی از کسالت باعث می شود که ما به دنبال تحریک باشیم و چیزهای خوب از اینجاست.

چگونه کسالت را درمان کنیم 

بسیاری از ما سعی می‌کنیم خستگی را به همین روش درمان کنیم: با روشن کردن نتفلیکس و تماشای بی‌اهمیت یک برنامه در حالی که همزمان در فیدهای رسانه‌های اجتماعی خود مرور می‌کنیم. علیرغم این «تحریک»، ما معمولاً همچنان احساس بی حوصلگی و حتی پوچی می کنیم. چرا؟ این فعالیت ها در واقع چندان جذاب نیستند.

دریکسون می‌گوید که مطمئناً زمان و مکانی برای چرت‌های طولانی و تماشای زیاد وجود دارد، اما آنها معمولاً بهترین درمان برای کسالت نیستند. او مشتریان را تشویق می کند تا به فعالیت هایی فکر کنند که می تواند ذهن یا بدن ما را درگیر کند، لذت بخش و فعال باشد. شما می خواهید فعالیت هایی را پیدا کنید که شما را مشغول و در جریان قرار دهد. وقتی فعالانه درگیر هستید، متوجه خواهید شد که کسالت دیگر یک احساس نیست. 

نمی توانید بفهمید که باید چه کار کنید؟ 

دریکسون توصیه هایی دارد. او می‌گوید: «اگر واقعاً در راه‌هایی که می‌توانید وارد جریان شوید گیر کرده‌اید، به کارهایی که در کودکی انجام داده‌اید فکر کنید. آیا رنگ می‌کردید، پازل می‌کردید یا به موسیقی گوش می‌دادید؟ برای بسیاری از ما، کارهایی که در کودکی انجام می‌دادیم، راه‌های طبیعی برای درمان این کسالت هستند.»

یک راه جهانی برای درمان کسالت وجود ندارد (متاسفم!) زیرا آنچه برای یک نفر لذت بخش است ممکن است برای دیگری خسته کننده باشد. یافتن چیزی که کسالت شما را درمان می کند ممکن است به آزمون و خطا نیاز داشته باشد، بنابراین باید برای یافتن درمان شخصی خود کمی صبر داشته باشید. اما زمانی که فعالیت هایی را پیدا کنید که برای شما مفید هستند، ارزشش را دارد. 

همچنین ممکن است پیدا کردن انگیزه برای بلند شدن و انجام کاری سخت باشد، زمانی که عادت دارید خود را در برنامه های تلویزیونی و اینستاگرام غرق کنید. به هر حال، شرکت در یک فعالیت تلاش بیشتری نسبت به نشستن روی مبل و تماشای مجدد هر فصل از Friends برای بار سوم می طلبد. خود را به هیجان بیاورید و به خود یادآوری کنید که برای درمان کسالت خود باید از انجام کارهای معمول دست بردارید. وقت آن است که خارج از چارچوب فکر کنید، از هنجار منحرف شوید و چرخ دنده های خود را بچرخانید. 

در اینجا سه ​​دستورالعمل برای درمان بی حوصلگی وجود دارد:

  • دریکسون
    پیشنهاد می‌کند از خود بپرسید: «آیا باید حرکت کنید و از نظر فیزیکی فعال‌تر باشید یا نیاز به درگیر شدن در حس شناختی دارید؟» آن را از آنجا ببرید – شاید لازم باشد برای پیاده روی بروید. شاید شما نیاز به پیدا کردن یک رمان به خصوص همه جانبه برای ناپدید شدن داشته باشید.
  • کنجکاو باشید
    به خودتان اجازه دهید در مورد چیزهای جدید تعجب کنید. ذهن خود را باز کنید و از کنجکاوی به عنوان یک ابزار مثبت استقبال کنید. همیشه به چه چیزی علاقه داشته اید؟ چیزی که همیشه دوست داشتید یاد بگیرید چیست؟
  • از مبتدی بودن نترسید
    فرار از کسالت می تواند ما را به امتحان چیزهای کاملاً جدید سوق دهد، چیزهایی که قبلاً هرگز به امتحان آنها فکر نکرده بودیم. ترس از شکست یا انجام ندادن کاری عالی می تواند ما را از امتحان چیزهای جدید باز دارد. با این حال، مبتدی بودن را بپذیرید و به موقعیت به عنوان یک فرصت عالی برای یادگیری نگاه کنید. 

20 حوصله شکن مختلف 

هنوز به ایده نیاز دارید؟ نگران نباشید – ما چیزهای زیادی برای شما داریم. چه از نظر ذهنی فعال باشید، چه از نظر فیزیکی یا هر دو، در اینجا 20 ایده وجود دارد که می توانید خودتان یا با دیگران در خانواده خود انجام دهید.

  1. رنگ آمیزی
  2. با اعداد نقاشی کنید
  3. سوزن دوزی و گلدوزی
  4. روزنامه نگاری
  5. کتاب خواندن
  6. تحقیق در مورد موضوعی که به آن علاقه دارید
  7. یادگیری یک زبان جدید
  8. کار کردن
  9. انجام یوگا
  10. مدیتیشن
  11. رفتن به پیاده روی یا دویدن
  12. ساخت مجموعه لگو
  13. پخت و پز یا پخت
  14. چت تصویری یا تماس با دوستان و اعضای خانواده
  15. انجام بازی های آنلاین تعاملی با دوستان 
  16. گوش دادن به پادکست
  17. گذراندن دوره آنلاین
  18. انجام پازل
  19. ایجاد پروژه های خانگی برای خود
  20. ساز زدن

این به هیچ وجه یک لیست جامع نیست! امروز خیلی کارها می توانید انجام دهید – بله، خودتان، و بله، در خانه. 

بنابراین دفعه بعد که احساس بی حوصلگی کردید، به خود یادآوری کنید که کسالت می تواند چیز خوبی باشد – ممکن است انگیزه شما برای پذیرش یک چالش جدید، فعال شدن یا دنبال کردن یک کار جدید باشد. به خود اجازه دهید که ایده ها آزادانه جریان پیدا کنند. بی حوصلگی و انگیزه و کنجکاوی ناشی از آن می تواند شما را به مکان هایی ببرد که قبلاً هرگز نرفته اید.

مقالات Talkspace توسط همکاران با تجربه سلامت روان نوشته شده است . آنها مبتنی بر تحقیقات علمی و شیوه های مبتنی بر شواهد هستند. مقالات به طور گسترده توسط تیم کارشناسان بالینی ما (درمانگران و روانپزشکان با تخصص های مختلف) بررسی می شوند تا اطمینان حاصل شود که محتوا دقیق و همتراز با استانداردهای فعلی صنعت است.

هدف ما در Talkspace ارائه به‌روزترین، با ارزش‌ترین و عینی‌ترین اطلاعات در مورد موضوعات مرتبط با سلامت روان است تا به خوانندگان در تصمیم‌گیری آگاهانه کمک کنیم.

مقالات حاوی منابع شخص ثالث قابل اعتماد هستند که یا مستقیماً در متن به آنها پیوند داده شده یا در پایین فهرست شده اند تا خوانندگان را مستقیماً به منبع هدایت کنند.

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x