کودک

نحوه افزایش وزن جنین در دوران باردار

زن باردار جنین در شکمدر این مقاله

اندازه گیری وزن جنین چگونه انجام می شود؟
وزن ایده آل جنین چقدر است؟
نکات موثر برای افزایش وزن جنین در دوران بارداری
برای افزایش وزن نوزاد در دوران بارداری چه می توانید بخورید؟
اقدامات احتیاطی که باید هنگام تلاش برای افزایش وزن کودک در رحم انجام دهید

هنگامی که متوجه شدید باردار هستید، مهم است که به رژیم غذایی، ورزش و سبک زندگی خود برای رشد و تکامل مطلوب جنین خود توجه کنید. هر مادری آرزوی داشتن فرزندی سالم را دارد و یکی از پارامترهایی که به شما کمک می‌کند از سلامت کودک خود مطلع شوید وزن جنین است.

اندازه گیری وزن جنین چگونه انجام می شود؟

اکثر زنان باردار اولین سونوگرافی خود را در سه ماهه اول انجام می دهند. رادیولوژیست شما اندازه گیری های مختلفی را برای درک رشد و تکامل جنین انجام می دهد. در زیر برخی از اندازه گیری هایی وجود دارد که رادیولوژیست شما انجام خواهد داد:

طول FL یا استخوان ران
HC یا دور سر
AC یا دور شکم
OFD یا قطر اکسیپیتو فرونتال
BPD یا قطر دوپاریتال
طول HL یا Humerus

با پارامترهای ذکر شده در بالا، رادیولوژیست وزن جنین و سن بارداری را تعیین می کند. همچنین در مورد EDD یا تاریخ تخمینی تحویل به شما گفته خواهد شد. اندازه گیری های انجام شده توسط پزشک ممکن است دقیق نباشد، اما به پزشک شما کمک می کند تا سلامت کلی جنین را تعیین کند.

4 راه سرگرم کننده برای ترغیب کودک به صحبت

وزن ایده آل جنین چقدر است؟

رشد هر نوزاد متفاوت است. بنابراین، جدول زیر فقط برای این است که به شما ایده بدهد، و نه افزایش وزن ایده آل نوزاد، هفته به هفته در دوران بارداری.
بارداری در هفته وزن جنین بر حسب گرم
8 1
9 2
10 4
11 7
12 14
13 23
14 43
15 70

نکات موثر برای افزایش وزن جنین در دوران بارداری

به عنوان یک مادر آینده ممکن است تعجب کنید که چگونه نوزاد متولد نشده خود را افزایش دهید، برخی از این نکات را برای افزایش وزن جنین در دوران بارداری دنبال کنید:

یک رژیم غذایی سالم و متعادل

رژیم غذایی مهمترین نقش را در بارداری ایفا می کند. اگر می خواهید وزن جنین را افزایش دهید، باید میوه ها، سبزیجات تازه، غلات کامل، گوشت و مرغ را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

آجیل و میوه های خشک را در رژیم غذایی خود بگنجانید

یک رژیم غذایی متعادل شامل آجیل و میوه های خشک نیز می شود. می توانید بادام، زردآلو، انجیر، گردو و سایر آجیل ها و میوه های خشک بخورید. با این حال، توصیه می شود در مورد آنها زیاده روی نکنید.

ویتامین های دوران بارداری

برای رشد و نمو مناسب جنین به شما ویتامین های دوران بارداری داده می شود. این ویتامین ها همچنین به افزایش وزن کودک شما کمک می کنند. برای افزایش وزن مطلوب جنین در دوران بارداری باید این ویتامین ها را به طور منظم مصرف کنید.

هیدراته بمانید

برای جلوگیری از هر نوع کم آبی در بارداری، مقدار کافی مایعات بنوشید. کم آبی بدن در بارداری ممکن است منجر به برخی عوارض جدی پزشکی شود. شما ممکن است آب میوه، آب سبزیجات، شیر، دوغ یا آب مصرف کنید تا بدن خود را به خوبی هیدراته نگه دارید.

استراحت کافی داشته باشید

برای یک زن باردار استراحت کافی بسیار مهم است. فشار بیش از حد یا فشار غیر ضروری ممکن است بر رشد و نمو جنین تأثیر بگذارد. سعی کنید حداقل هشت ساعت خواب بدون وقفه داشته باشید تا سطح انرژی خود را دست نخورده نگه دارید.

آرام و مثبت اندیش باشید

مراقبت از سلامت جسمی شما نه تنها مهم است، بلکه به سلامت روان نیز اهمیت می دهد. هر نوع استرس و اضطراب می تواند بر شما و همچنین سلامت نوزاد متولد نشده شما تأثیر بگذارد. طغیان‌های عاطفی ناشی از آن ممکن است منجر به پرخوری، کم‌خوری یا انتخاب اشتباه غذایی شود و همه این‌ها ممکن است بر سلامت جنین تأثیر بگذارد.

راهنمایی پزشکی

در صورتی که جنین به اندازه کافی وزن اضافه نمی کند، پزشک شما را راهنمایی می کند. ممکن است به شما گفته شود که مکمل های اضافی مصرف کنید یا تغییراتی در رژیم غذایی برای افزایش وزن جنین ایجاد کنید.

نکات ذکر شده در بالا ممکن است به افزایش وزن کودک شما در دوران بارداری کمک کند. با این حال، توصیه می شود در این مورد به توصیه پزشک خود توجه کنید.

چگونه به نوزاد یا کودک نوپا که گاز معده داره کمک کنیم!؟

برای افزایش وزن نوزاد در دوران بارداری چه می توانید بخورید؟

سیب زمینی های شیرین

سیب زمینی شیرین سرشار از فیبر، پتاسیم، ویتامین C، ویتامین B6، آهن، مس و بتاکاروتن است. وجود بتاکاروتن (یک آنتی اکسیدان) در سیب زمینی شیرین توسط بدن شما به ویتامین A تبدیل می شود. همانطور که می دانیم ویتامین A برای پوست، استخوان ها و چشم جنین ضروری است. سیب زمینی شیرین سطح آهن را در بدن افزایش می دهد. می توانید آنها را به صورت له شده، پخته شده، خورشتی یا سرخ شده کم عمق مصرف کنید.

عدس و لوبیا

عدس و لوبیا سرشار از آهن و پروتئین هستند. همچنین با گنجاندن لوبیا و عدس در رژیم غذایی خود، فیبر، فولات و کلسیم کافی دریافت خواهید کرد. اگر گیاهخوار هستید، لوبیا مواد معدنی را در اختیار شما قرار می دهد که در غیر این صورت ممکن است از یک رژیم غذایی غیر گیاهی (گوشت و مرغ) به دست آورید. لوبیاها از آنجایی که سرشار از روی هستند، برای کاهش خطر زایمان طولانی مدت، نوزادان کم وزن یا زایمان زودرس بسیار مفید هستند.

آب پرتقال

روز خود را با یک لیوان آب پرتقال تازه شروع کنید و سطح ویتامین C، پتاسیم و فولات خود را افزایش دهید. فولات و اسید فولیک بسیار مهم هستند

n بارداری با تامین نیاز روزانه بدن به این مواد مغذی، می توانید احتمال ابتلای نوزاد به برخی نقص های مادرزادی را کاهش دهید. آب پرتقال به حفظ سلامت کلی، متابولیسم و ​​عملکرد عضلات شما کمک می کند.

ماست

کلسیم، پروتئین، ویتامین B، روی و دیگر مواد مغذی استخوان‌ساز در ماست موجود است. به عنوان یک مادر آینده، نیاز روزانه شما به کلسیم 1000 میلی گرم است و می توانید این نیاز را با ماست تامین کنید. جدای از حفظ سلامت استخوان ها و دندان ها، مقادیر کافی کلسیم در بدن احتمال زایمان زودرس یا نوزادان کم وزن را کاهش می دهد.

سبزیجات برگ سبز

سبزیجات سبز رنگ مانند اسفناج، کلم پیچ، کلم بروکلی و مارچوبه سرشار از مواد مغذی ضروری و آنتی اکسیدان هستند. سبزیجات برگ سبز برای یک زن باردار و جنین در حال رشد او معجزه می کنند. شما می توانید دوز روزانه کلسیم، پتاسیم، ویتامین A، فولات و فیبر خود را با خوردن سبزیجات برگ دار دریافت کنید. می توانید آنها را به صورت خام، پخته، پخته شده یا سرخ شده برای حداکثر فواید مصرف کنید.

ماهی سالمون

ماهی سالمون یکی از بهترین منابع اسیدهای چرب امگا 3 و پروتئین است. اسیدهای چرب امگا 3 برای رشد جنین بسیار مفید هستند زیرا به رشد مغز و چشم کمک می کنند و همچنین میزان پروتئین مورد نیاز مادر را تامین می کنند. ماهی قزل آلا برای زنان باردار بی خطر در نظر گرفته می شود، زیرا دارای سطوح بسیار پایین جیوه در آن است.

تخم مرغ

تخم مرغ منبعی از پروتئین، ویتامین A و ویتامین D است که همگی برای رشد و نمو روی جنین باورنکردنی هستند. در واقع، مشخصات پروتئینی تخم مرغ با هیچ غذای دیگری قابل مقایسه نیست و خوردن آن در دوران بارداری مفید است. تخم مرغ همچنین سرشار از اسید فولیک و آهن است که در جهت تقویت غشای آمنیوتیک و جلوگیری از نقایص مادرزادی و وزن کم هنگام تولد در جنین عمل می کند.

شیر

مصرف روزانه 200 تا 500 میلی لیتر شیر در روز می تواند به زنان باردار در افزایش وزن جنین کمک کند. شیر حاوی مقدار زیادی پروتئین و کلسیم است که برای رشد و نمو جنین ضروری است. می توانید شیر را به شکل ساده بنوشید یا دستور العمل های فرنی و اسموتی جالبی را تهیه کنید.

مرغ

مرغ یک غذای عالی است که به افزایش وزن جنین کمک می کند. این گوشت بدون چربی سرشار از پروتئین است که باعث رشد سلولی و ماهیچه‌ای در بدن می‌شود. مرغ علاوه بر پروتئین دارای مقدار زیادی آهن نیز می باشد که کم خونی مادر و جنین را کاهش می دهد.

سویا

سویا منبع غنی پروتئین برای گیاهخواران است و می توان آن را به اشکال مختلف مصرف کرد. سویا سرشار از آهن نیز به دلیل داشتن آهن زیاد از کم خونی جلوگیری می کند. می توانید سویا را به شکل شیر سویا، ناگت سویا، توفو و غیره مصرف کنید.

اقدامات احتیاطی که باید هنگام تلاش برای افزایش وزن کودک در رحم انجام دهید

برخی از انتخاب های غذایی ممکن است به شما در افزایش وزن کودک در رحم کمک کند. با این حال، بسیار مهم است که این کار را به شیوه ای سالم تر انجام دهید. زیاده روی در هر کاری ممکن است منجر به عوارض شود. اینها برخی از اقدامات احتیاطی است که باید انجام دهید:

تبلیغات

پرهیز از الکل و سیگار: در بارداری باید به شدت از مصرف الکل و سیگار خودداری کنید. هر دوی این عادت ها می توانند برای کودک در حال رشد شما کشنده باشند و همچنین ممکن است منجر به عوارض پزشکی جدی شوند.
کاهش مصرف کافئین: مصرف مقادیر زیاد قهوه، چای یا نوشیدنی های گازدار می تواند تاثیر منفی بر سلامت جنین داشته باشد.
از غذاهای سرخ شده، قندی یا چرب پرهیز کنید: مصرف منظم چنین مواد غذایی ممکن است شما را مستعد چاقی کند که به نوبه خود شانس کلسترول و فشار خون را افزایش می دهد. توصیه می شود به راحتی از مواد غذایی چرب، چرب و شیرین استفاده کنید. دوری از دسته های غذایی خاص به شما کمک می کند بارداری سالمی داشته باشید و همچنین برای فرزند داخل رحمتان مفید خواهد بود.

انتخاب غذای سالم در دوران بارداری برای اطمینان از اینکه رشد و تکامل کودک شما در مسیر درست است، کلیدی است. ما در زمینه تغییرات رژیم غذایی که می توانید در دوران بارداری برای افزایش وزن جنین ایجاد کنید، پیشنهاداتی ارائه کرده ایم. با این حال، قبل از ایجاد هر گونه تغییر یا اصلاح در رژیم غذایی خود با پزشک خود مشورت کنید. با راهنمایی و پشتیبانی متخصص، نه تنها بارداری سالمی خواهید داشت، بلکه نوزادی سالم نیز خواهید داشت.

دلیل اسهال کودک و نوزاد

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x