کودک

فرمول ضد حساسیت نوزادان چیست؟

کودک و نوزاد حساسیت شیرنوزادان مبتلا به آلرژی به شیر گاو ممکن است به شیر خشک حاوی پروتئین های از پیش هضم شده نیاز داشته باشند
شیر خشک ضد حساسیت برای نوزادانی است که با شیر خشک تغذیه می شوند و به شیر گاو حساسیت دارند. این نوع شیر خشک با پروتئین های شیر از قبل هضم شده ساخته می شود تا هضم را برای نوزادانی که به این حساسیت غذایی مبتلا هستند آسان تر کند.

این فقط برای نوزادان مبتلا به آلرژی به شیر گاو مورد نیاز است و برای رسیدگی به سایر مسائل بالقوه مرتبط با رژیم غذایی مانند گاز یا دمدمی در نظر گرفته نشده است.

کمبود مداوم شیر خشک، دسترسی به شیر خشک مناسب را برای بسیاری از خانواده ها دشوار کرده است. خوشبختانه، گزینه های بیشتری برای شیر خشک ضد حساسیت نسبت به قبل وجود دارد، بنابراین شما باید بتوانید یکی از آنها را پیدا کنید که برای کودک شما مناسب باشد. با این حال، مطمئن شوید که با متخصص اطفال کودک خود تماس بگیرید تا مطمئن شوید که یک محصول ایده آل برای نیازهای کودک خود انتخاب می کنید. درباره شیر خشک نوزاد ضد حساسیت و زمان مورد نیاز بیشتر بدانید.

فرمول ضد حساسیت چیست؟

شیرخشک های ضد حساسیت توسط متخصصان اطفال برای نوزادانی که در هضم شیر خشک گاو مشکل دارند توصیه می شود. پروتئین های موجود در فرمول هیپوآلرژنیک که به نام فرمول عنصری نیز شناخته می شود، از قبل هضم شده اند تا پروتئین های بزرگ شیر به پروتئین های کوچکتر تجزیه شوند. این فرآیند باعث می شود که فرمول کمتر باعث ایجاد واکنش های آلرژیک شود.

فرمول های ضد حساسیت ممکن است عبارتند از:

تا حدی هیدرولیز شده، که در آن پروتئین ها فقط تا حدی تجزیه می شوند (این فرمول ها واقعا ضد حساسیت نیستند)
به طور گسترده هیدرولیز شده، حاوی کوچکترین پروتئین های شیر است
مبتنی بر اسید آمینه آزاد، که در آن پروتئین ها به واحدهای سازنده خود، اسیدهای آمینه تقسیم می شوند. اگر نوزادی حتی شیر خشک هیدرولیز شده را هم تحمل نکند، مرحله بعدی مبتنی بر اسید آمینه است (و حتی گرانتر از شیر خشک هیدرولیز شده است).

راهکار‌های طلایی برای تربیت یک کودک خلاق

چه نوزادانی به فرمول ضد حساسیت نیاز دارند؟

آکادمی متخصصان اطفال آمریکا توصیه می کند که شیرخشک های ضد حساسیت فقط در نوزادانی با علائم پزشکی واضح استفاده شود که نشان دهنده استفاده از یک شیر خشک خاص است. نوزادانی که حساسیت دارند ممکن است نیازی به شیر خشک ضد آلرژی نداشته باشند مگر اینکه حساسیت واقعی داشته باشند.

فرآیند هیدرولیز ارزش غذایی فرمول را تغییر می دهد. و فرمول ضد حساسیت گران است، معمولاً حدود سه برابر هزینه شیر خشک معمولی. (گاهی اوقات، شرکت های بیمه برخی از هزینه های این فرمول ضروری پزشکی را پوشش می دهند.)

چگونه بفهمیم که کودک شما به فرمول مخصوص نیاز دارد؟

نوزادانی که واکنش‌های آلرژیک شدید به غذا یا پروتئین شیر دارند، برخی از علائم زیر را نشان خواهند داد.

اسهال
اگزما
تحریک پذیری شدید یا قولنج
استفراغ
خس خس سینه

در برخی موارد، اگر کودک بزرگ‌تری با آلرژی غذایی شدید یا سابقه خانوادگی شدید آلرژی غذایی دارید، ممکن است پزشک اطفال توصیه کند که کودک شما را از همان ابتدا با شیر خشک ضد حساسیت شروع کنید. در صورت امکان، اکثر متخصصان اطفال توصیه می کنند که همه نوزادان، به ویژه آنهایی که در معرض خطر آلرژی هستند، فقط با شیر مادر تغذیه شوند و فقط در صورت لزوم از شیر خشک ضد حساسیت استفاده کنند.

فرمول ضد حساسیت را کجا پیدا کنیم

اکثر فروشندگان پیشرو شیر خشک (سوپرمارکت ها، داروخانه ها، فروشگاه های بزرگ باکس) گزینه های شیر خشک نوزاد ضد حساسیت را حمل می کنند. اگر شیر خشک کودک شما تحت پوشش بیمه است، ممکن است لازم باشد آن را از طریق یک شرکت تامین کننده پزشکی خریداری کنید.

از آنجایی که چندین گزینه وجود دارد، ببینید آیا پزشک شما می تواند نمونه هایی از چند فرمول مختلف ضد حساسیت به شما بدهد یا خیر. هنگامی که بدانید کدام یک برای کودک شما بهتر است، می توانید در مقادیر بیشتر خرید کنید.

از فرمول هیپوآلرژنیک چه انتظاری باید داشت؟

والدین پس از شروع استفاده از شیر خشک های ضد حساسیت می توانند انتظار تغییرات اندکی را در نوزادان خود داشته باشند. برخی از این تغییرات ممکن است شامل موارد زیر باشد:

بویی متفاوت

پردازشی که پروتئین‌هایی را که می‌توانند باعث واکنش‌های آلرژیک شوند را حذف می‌کند، همچنین به این معنی است که فرمول کمی متفاوت بو و طعم می‌شود. بیشتر نوزادان حتی متوجه تفاوت نمی شوند زیرا جوانه چشایی آنها هنوز در حال رشد است.

رنگ شفاف تر

بدون آن پروتئین های سنگین شیر، یک فرمول ضد حساسیت نیز نسبت به شیر خشک معمولی رنگ شفاف تر به نظر می رسد، اما همچنان مواد مغذی مورد نیاز کودک شما را دارد.

تغییرات در مدفوع

مشاهده تغییر در رنگ، قوام یا دفعات مدفوع نوزاد هنگام تغییر شیر خشک بسیار معمول است. به خصوص اگر کودک شما قبلاً مدفوع شل زیادی داشته است، شیر خشک جدید ممکن است به اجابت مزاج او کمک کند تا اجابت مزاجش سفت تر و کمتر باشد. با این حال، در صورت مشاهده مدفوع سفید، آبکی، قرمز یا سیاه، فوراً با پزشک کودک خود تماس بگیرید.

پرشدن و بیرون زندن پی پی نوزاد از پوشک

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x