دندان

به جای خمیر دندان چه چیزی می توانم استفاده کنم؟

استفاده از جوش شیرین برای تمیز کردن دندان هاخمیردندان شما ممکن است به همان اندازه که فکر می کنید بی ضرر نباشد. از شیرین کننده های مصنوعی گرفته تا مواد شیمیایی که لایه محافظ دندان ها را تجزیه می کنند ،چندین جنبه مضر خمیر دندان با استفاده از آن وجود دارد.

اگر تصمیم گرفته اید که از استفاده از خمیر دندان برای خوب استفاده کنید یا فقط می خواهید کارها را تغییر دهید ، چندین گزینه دیگر وجود دارد که سالم تر هستند و نتایج مشابهی را به دست می آورند.

اکنون که شما در نهایت تصمیم گرفتید که خمیردندان تجاری را حذف کنید ، در اینجا گزینه های طبیعی وجود دارد که به همان اندازه خمیردندان کارآمد هستن  بدون اینکه دندان های خود را در معرض مواد شیمیایی مضر قرار دهید.

شاید قبلاً در مورد این موضوع شنیده باشید. جوش شیرین یک ماده متداول در سفید کردن و تمیز کردن دندان ها است. می توانید دندان های خود را با استفاده از جوش شیرین مخلوط شده با آب مسواک بزنید.

بخوانید:جسمی برای تمیزی لای دندان ها چه استفاده کنیم؟

روغن نارگیل

روغن نارگیل ماده ای است که از بهبود کیفیت موهای شما به پوست شما فواید زیادی را برای بدن شما فراهم می کند. همچنین می توان از آن به همراه جوش شیرین به عنوان جایگزینی برای خمیردندان استفاده کرد.

از روغن های دیگر مانند کنجد و آفتابگردان نیز می توان برای تمیز نگه داشتن دندان ها استفاده کرد.

نمک دریایی

یکی دیگر از جایگزین های مؤثر برای خمیر دندان ، نمک دریایی است.

نمک دریایی می تواند به طور موثری تمام قسمت های دهان شما را تمیز کرده و آن را از باکتری های مضر نگه دارد.

قبل از استفاده از آن اطمینان حاصل کنید که آن را با آب رقیق کرده اید تا از سایش دندان ها جلوگیری شود.

روغن ضروری

روغنهای اساسی مانند نعناع ، دارچین و اکالیپتوس می توانند برای سلامت دهان و دندان شما شگفتی کنند.

برای تمیز کردن دندان های خود از چند قطره روغن ضروری مخلوط شده در آب استفاده کنید و در درخشش و سلامتی دندان های خود بهبودی قابل مشاهده خواهید داشت.

آب اکسیژنه

یکی از ترکیبات محبوب مورد استفاده برای تمیز کردن دندان ها ، هیدروژن پراکسید است. این امر به مبارزه با باکتری های موجود در دهان کمک می کند و همچنین دندان ها را بی نقص نگه می دارد.

پراکسید هیدروژن نیز باید قبل از استفاده از آن به عنوان گزینه ای برای خمیر دندان رقیق شود. لازم به ذکر است که در صورت پر کردن دندان مصنوعی نباید از پراکسید هیدروژن استفاده شود.

بخوانید:دندان مصنوعی

صابون های طبیعی

صابون های طبیعی که برای تمیز کردن بدن استفاده می شود همچنین می تواند به تمیز کردن دندان های شما و آزاد نگه داشتن آنها از باکتری ها کمک کند.

می توانید به دنبال طعم دهنده هایی مانند نعناع باشید تا بعد از مسواک زدن از طعم صابون در دهان خودداری کنید.

مهم است که بعد از استفاده از هر یک از این مواد طبیعی به جای خمیر دندان ، دهان خود را کاملاً بشویید.

چندین جایگزین دیگر وجود دارد که می تواند به شما در حرکت از خمیر دندان معمولی کمک کند و دندان های خود را تمیز و سالم نگه دارید.

برخی از پودرهای دندان گیاهی نیز از نظر تجاری در دسترس هستند.

با مراجعه به منظم دندانپزشک خود می توانید در مورد راه های مراقبت صحیح از دندان های خود اطلاعات بیشتری کسب کنید. بررسی سلامت دهان و دندان شما به طور معمول بسیار مهم است.

اطمینان حاصل کنید که قرار ملاقات با دندانپزشک را رزرو کرده اید تا دریابید که دندان های شما چقدر سالم و ایمن هستند و اگر نیاز به به روزرسانی روال مراقبت از دهان دارید.

مطالب مرتبط:

بخوانید:تفاوت بین دندانپزشک و اندودنتیست چیست؟روش درمان کانال ریشه دندانآناتومی دنداندندانپزشک کودکان کیست؟

 

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x