غذاها

آیا سنجد می تواند سرماخوردگی یا آنفولانزا را از بین ببر

به نظر می رسد سنجد ماده داغ جدید در درمان سرماخوردگی و آنفولانزا باشد. قفسه‌های فروشگاه‌ها به‌طور فزاینده‌ای مملو از قرص‌ها، اسپری‌ها، آدامس‌ها و قرص‌های آلدربری می‌شوند. دستور العمل های شربت آلدربری خانگی در رسانه های اجتماعی مرسوم است. اما آیا آنها کار می کنند؟ و ایمن هستند؟

ما از اشلی هاتلینگ، پرستار هنری فورد خواستیم تا به سوالات متداول در مورد سنجد به عنوان یک ضد سرماخوردگی و آنفولانزا پاسخ دهد.

 

س: سنجد چیست؟

پاسخ: گیاه سنجد بومی اروپا است، اگرچه در سایر نقاط جهان نیز رشد می کند. قرن هاست که در طب عامیانه برای درمان ویروس های سرماخوردگی و آنفولانزا استفاده می شود. تعداد زیادی از گیاهان مختلف سنجد وجود دارد، اما گل‌ها و انواع توت‌ها به طور خاص – Sambucus nigra یا پیر اروپایی – بیشتر مورد مطالعه قرار گرفته‌اند. عصاره سنجد، شکلی که اغلب در داروهای سرماخوردگی و آنفولانزا دیده می شود، به ترکیبی از الکل یا سایر مواد شیمیایی برای بیرون کشیدن قسمت های مفید گیاه متکی است. این منجر به یک محصول غلیظ تر می شود.

س: آیا سنجد واقعاً کار می کند؟

ج: معلوم نیست. طرفداران بر این باورند که چای، قرص‌ها و مکمل‌های حاوی سنجد، آنتی‌اکسیدان‌های مورد نیاز را فراهم می‌کنند که پاسخ ایمنی طبیعی بدن را تقویت می‌کند. چند مطالعه نشان می دهد که سنجد ممکن است به کاهش مدت و شدت سرماخوردگی و آنفولانزا کمک کند.

به سال 2004، مطالعه ای بر روی 60 بزرگسال منتشر شده در مجله تحقیقات پزشکی داخلی گزارش داد افرادی که 15 میلی لیتر شربت سنجد را چهار بار در روز به مدت پنج روز می نوشیدند، در مقایسه با افرادی که دارونما مصرف می کردند، مدت بیماری خود را چهار روز کاهش دادند. شربت.

یک مطالعه در سال 2016 که در ژورنال Nutrients منتشر شد، نشان داد که مسافران هوایی که خود را با شربت سنجد مصرف می‌کردند، در مقایسه با افرادی که این کار را نمی‌کردند، بیماری کوتاه‌تر و شدیدتری داشتند.

خط پایانی: این مطالعات کوچک هستند، و هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد انگور فرنگی از ابتلا به سرماخوردگی یا آنفولانزا جلوگیری می کند. تحقیقات بیشتری مورد نیاز است تا مشخص شود آیا این دارو درمانی ایمن و موثر برای – یا دفاع در برابر – ویروس های سرماخوردگی و آنفولانزا است.

س: چه چیزی را باید در برچسب ها جستجو کنم؟

پاسخ: به لیست مواد تشکیل دهنده توجه کنید تا ببینید تولیدکنندگان چه چیزهایی را به مکمل اضافه می کنند. در بیشتر موارد، این محصولات (به ویژه صمغ سنجد، شربت و قرص های پاستیل) حاوی مواد افزودنی زیادی هستند.

س: آیا کسی هست که نبایستی سنجد را امتحان کند؟

پاسخ: برخی از عوارض جانبی بالقوه سنجد وجود دارد، بنابراین ابتدا با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود صحبت کنید تا مطمئن شوید که برای شما خوب است. این امر به ویژه اگر باردار یا شیرده هستید مهم است. سنجد می تواند اثرات دیورتیک ها یا داروهای دیابت را افزایش دهد. همچنین می تواند سیستم ایمنی بدن را پشتیبانی یا تقویت کند. اگرچه این معمولاً چیز خوبی است، اگر سیستم ایمنی بیش فعال، اختلال خود ایمنی دارید یا داروهایی برای سرکوب سیستم ایمنی خود مصرف می کنید، سنجد می تواند مشکل ساز باشد.

نظافت خانه بعد از سرماخوردگی یا آنفولانزا

س: چگونه متوجه شوم که واقعاً در حال ابتلا به سنجد هستم؟

پاسخ: شما ندارید. برخلاف داروهای تجویزی و بدون نسخه، مکمل ها تحت نظارت نیستند. با این حال، چند سازمان ناظر مهر تاییدی را برای محصولاتی ارائه می دهند که معیارهای خاصی را دارند و حاوی مواد تشکیل دهنده ذکر شده در برچسب هستند.
راهبردهای ثابت شده خوب ماندن
در حالی که تحقیقات اولیه نشان می دهد که سنجد ممکن است یک درمان امیدوارکننده سرماخوردگی و آنفولانزا باشد، این یک استراتژی مطمئن برای کنار زدن بیماری نیست. در عوض، بهترین دفاع شما در برابر سرماخوردگی و آنفولانزا این چهار استراتژی قابل اعتماد است:

واکسن آنفولانزا بزنید
دست هایتان را بشویید.
هیدراته بمانید.
از افراد بیمار دوری کنید.
هاتلینگ می گوید: «مهمتر از همه، شناخت علائمی که نیاز به توجه فوری دارند. اگر به دلیل سرماخوردگی یا آنفولانزا در تنفس، درد قفسه سینه یا مشکل در نگهداری مایعات مشکل دارید، فوراً با پزشک خود تماس بگیرید یا به اورژانس مراجعه کنید.

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x