آشپزیغذاها

عسل خام: 10 مزیت بسیار برتر

عسل ارگانیک شکوفه پرتقال ، معطر و زنده با رگه هایی از مرکبات است.

عسل خام

عسل خام: 10 مزیت بسیار برتر

عسل ارگانیک شکوفه پرتقال ، معطر و زنده با رگه هایی از مرکبات است. این عسل که از زنبورهایی که از شکوفه‌های درختان پرتقال تغذیه می‌کنند، عسل طبیعی در بهترین حالت خود است: غنی و سرشار از خواص طبیعی و بکر.

خواص عالی عسل های طبیعی چیست و چه کاری می توانند برای شما انجام دهند؟

در اینجا خلاصه ای از ده مورد برتر آورده شده است:

1.آنتی اکسیدان

عسل به طور طبیعی سرشار از آنتی اکسیدان است. تحقیقات نشان می دهد که اینها در دفاع طبیعی بدن نقش دارند و حملات قلبی و سکته را کاهش می دهند.

2.پری بیوتیک

برخلاف همتای پاستوریزه خود، عسل خام یک پری بیوتیک قوی است. این حاوی میکروارگانیسم‌های زنده است که می‌توانند رشد باکتری‌های خوب را در روده شما افزایش داده و محرک کنند و همانطور که همه می‌دانیم، روده شاد باعث شادی ذهن (و سیستم ایمنی بدن!) می‌شود.

3.آرامش بخش

عسل با کیفیت خوب راز خواننده برای آوازهای روان و آکوردهای راحت است. با آب (گرم یا سرد)، زنجبیل، زردچوبه و ACV مخلوط کنید (لیمو را حذف کنید زیرا می تواند گلوی شما را از بین ببرد) برای یک فنجان تسکین دهنده و احیا کننده خوشمزه.

4.فشار خون را کاهش می دهد

مطالعات آنتی اکسیدان های موجود در عسل را با کاهش استرس اکسیداتیو و در نتیجه کاهش فشار خون مرتبط می دانند. کسانی از ما که با فشار خون بالا دست و پنجه نرم می کنند باید با پزشک مشورت کنند و سعی کنند از یک رژیم غذایی متنوع لذت ببرند – ما می توانیم در این مورد کمک کنیم!

5.جایگزین شکر

اگرچه بدن شما نمی تواند بین قندهای طبیعی و فرآوری شده تمایز قائل شود، اما مطالعات نشان می دهد که عسل نسبت به شکر سفید معمولی «مضرتر» کمتری دارد. چه جایگزینی برای آن دانه های کوچک بهتر از بهترین عسلی که می توانید پیدا کنید، با خواص و طعم عالی؟

6.کاهش دهنده کلسترول

مطالعات نشان می‌دهند که عسل با کیفیت خوب می‌تواند به افزایش کلسترول «خوب» کمک کند: خبر بسیار خوبی از آنجایی که عسل‌های خام استاندارد طلایی هستند – ارگانیک، با دقت سرد استخراج شده و هرگز بالاتر از دمای کندو گرم نمی‌شوند.

7.آنتی باکتریال

فیتونوترینت ها که در گیاهان یافت می شوند، به دور نگه داشتن حشرات یا محافظت از گیاه در برابر اشعه ماوراء بنفش کمک می کنند. در عسل، این مواد مغذی گیاهی تقویت‌کننده‌های ضدباکتریایی و ضدقارچی هستند (همچنین گمان می‌رود دلیلی است که عسل خام فواید تقویت‌کننده سیستم ایمنی را نشان داده است). متأسفانه، فرآوری عسل این آنزیم‌های طبیعی را از بین می‌برد، اما خوشبختانه برای شما، ما عسل خام خود را به این روش پردازش نمی‌کنیم. تمام مزایا دست نخورده باقی مانده است.

8.خواص درمانی

Cueve de la Arana در والنسیا، نقاشی‌های زیبای غار را در خود جای داده است که مجموعه عسل را به تصویر می‌کشد. تصور می شود این نقاشی ها حدود 8000 سال قدمت داشته باشند و نشان می دهند که ما چه مدت از عسل استفاده کرده ایم. اجداد ما احتمالاً حتی در آن زمان در حال بررسی خواص دارویی عسل بودند و بسیاری از مردم هنوز از عسل فرآوری نشده به عنوان درمانی برای سوختگی و کشنده میکروب های ضد باکتری استفاده می کنند.

9.مغذی

برخلاف قندهای سفره، عسل میزبان طیف وسیعی از ویتامین ها و مواد معدنی است. هرچه کمتر پردازش شود، حاوی مواد مغذی بیشتری است.

10.خوشمزه!

مهمتر از همه، عسل شکوفه پرتقال ارگانیک خام یک خوراکی خوشمزه است! معطر، مجلل و سرشار، آن را روی فرنی صبحگاهی خود، روی پنکیک هایتان (پنکیک های پرتقالی شکلاتی گندم سیاه اگر دوست دارید) بپاشید تا چایتان را شیرین کند، تا یک سس سالاد متعادل داشته باشید – استعدادهای آن پایانی ندارد!

چگونه از مال خود استفاده می کنید؟ آیا دستور پخت جدیدی ایجاد کرده اید که می خواهید به اشتراک بگذارید؟ به کانال های اجتماعی ما سر بزنید

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x