غذاها

زنبور داری در مناطق مسکونی

این مطلب در مورد زنبورها در مناطق مسکونی

زنبور عسل
این مطلب در مورد زنبورها در مناطق مسکونی توسط یک نویسنده در کشور دیگری نوشته شده اما مطالب مفیدی هست که می توانیم از آن بهره ببریم زنبور داری در مناطق مسکونی

(این مطلب در مورد زنبورها در مناطق مسکونی توسط یک نویسنده در کشور دیگری نوشته شده اما مطالب مفیدی هست که می توانیم از آن بهره ببریم) محبوبیت زنبورداری در حیاط خلوت در حال افزایش است و باعث می شود افراد بیشتری زنبورهای عسل را به عنوان همسایه های خود داشته باشند. بر اساس نظرسنجی مسکن آمریکا در سال 2017، حدود 52 درصد از مردم در ایالات متحده محله خود را حومه شهر توصیف می کنند، در حالی که تنها 27 درصد محله خود را شهری و 21 درصد روستایی توصیف می کنند.

این بدان معناست که زنبورداران جدید احتمالاً در یک محله حومه شهر زندگی می کنند. علاوه بر این، از آنجایی که یک کندوی معمولی لانگستروت فقط به چند فوت مربع نیاز دارد، تقریباً هر حیاط خلوت فضای کافی برای کندو دارد، بنابراین تقریباً هر کسی که حیاط دارد می‌تواند به طور بالقوه زنبورها را نگهداری کند.

نگهداری موفقیت آمیز زنبورها در حومه شهر به چیزی بیش از فضای فیزیکی کندو نیاز دارد، زیرا نگهداری زنبورها در مجاورت مردم مجموعه دستورالعمل های خاص خود را دارد که باید رعایت شود. ابتدا، قبل از خرید زنبور عسل یا تجهیزات، باید بررسی کنید که آیا قوانین جامعه/شهر/کشور/ایالتی که در آن زندگی می کنید مربوط به نگهداری از زنبورها است یا خیر.

ممکن است قوانین بگویند که آیا می‌توانید زنبورهای عسل نگهداری کنید یا نه، تعداد کندوها را به شما دیکته می‌کنند و مشخص می‌کنند که چقدر کندوها را می‌توان از خطوط ملکی قرار داد. قوانین هم برای حمایت از زنبوردار و هم برای حمایت از مردم وضع شده است. آشنایی با قوانین، لذت بردن از سرگرمی و پاداش های شیرین آن را برای شما آسان تر می کند.

مراقبت زنبور عسل در کنار مناطق مسکونی

با همسایگان خود رابطه خوبی ایجاد کنید

اگر می خواهید زنبورها را در حیاط خلوت خود نگهداری کنید، همسایه خوب بودن مهم است. یک قانون کلی وجود دارد که میگه قبل اینکه زنبور داری کنید،با همسایگان خود رابطه خوبی داشته باشید، آنها به همان اندازه شما برای سرگرمی جدید هیجان زده هستید، هیجان زده خواهند شد. اما، اگر با همسایه یا همسایگان خود رابطه بدی دارید،

زنبور گرفتن مانند ریختن بنزین روی آتش است. بهترین کار این است که از خود بپرسید: “همسایگانم در مورد من چه فکری می کنند؟” اگر با خودتان صادق هستید و پاسخ شما مثبت نیست، لیستی از کارهایی که می توانید انجام دهید، تا همسایه بهتری باشید را بنویسید، در غیر این صورت ممکن است یک مبارزه دائمی برای شما و زنبورهایتان باشد.

یک خط ارتباطی باز با همسایگان خود ایجاد کنید.

شماره تلفن خود را به آنها بدهید و آنها را تشویق کنید تا هر زمان که سؤالی داشتند، یا در صورت بروز هر گونه مشکلی، مانند نگرانی در مورد نیش زدن یا اگر انبوهی از زنبورها در حیاط خانه آنها جمع هستند، تماس بگیرند. در آخر، به یاد داشته باشید که همیشه ایده خوبی است که با دادن شیشه های عسل به هر یک از همسایگان خود، از «ابر قدرت» مقاومت ناپذیر زنبوردار استفاده کنید. هنگامی که آنها طعم عسل خالص و محلی را می‌چشند، احتمالاً به یکی از بزرگترین طرفداران شما تبدیل می‌شوند و از داشتن زنبورها – و عسل رایگان – در نزدیکی خود لذت خواهند برد.

 

به همسایگان خود در مورد زنبورها و گرده افشانی آموزش دهید آموزش مردم در مورد زنبورها مهم است، زیرا عموم مردم غیر زنبوردار اغلب فکر می‌کنند که زنبورهای عسل، زنبور جلیقه‌های زرد، زنبورهانیش زن و هورنت‌ها همه در حال پرواز هستند، بنابراین، ایده خوبی است که به همسایگان خود در مورد رفتار زنبور عسل آموزش دهید و توضیح دهید که چرا آنها نباید نگران باشند. نکات کلیدی که می توانید به آنها اشاره کنید شامل موارد زیر است:
نگهداری از زنبورها با لباس های مخصوص امکان پذیر است
داشتن زنبورهای همسایه باعث افزایش تعداد زنبورهای حیاط آنها نمی شود
زنبورهای عسل مسافت زیادی را برای جمع آوری غذا طی می کنند. آنها به طور معمول از گل ها تا 3 مایلی کندو خود بازدید می کنند.
زنبورها همچنین تمایل دارند در ارتفاعات 30 فوتی و بالاتر، بسیار بالاتر از فضایی که افراد اشغال می‌کنند، حرکت کنند.
حدود دو میلیون گل برای تهیه یک پوند عسل مورد نیاز است و کلنی ها در صورت مساعد بودن شرایط می توانند بیش از 100 پوند گل تولید کنند.گل ها مقدار محدودی شهد و گرده دارند، بنابراین صرف نظر از اینکه کندو در کجا قرار دارد، زنبورها تنها زمانی به حیاط شخصی می روند که گل ها با شهد و گرده او را دعوت کنند.
زنبورها تمام غذای خود را از گیاهان می گیرند. آنها مانند سایر حشرات لاشخور یا شکارچی نیستند. از طرف دیگر، ژاکت زردها جذب نوشابه های شیرین و برخی از غذاهای پیک نیک می شوند.
زنبورهای عسل معمولاً حشرات ملایمی هستند.زنبورهای عسل فقط در صورت تحریک نیش می زنند و بیشتر ذخایری که زنبورداران حومه شهر نگهداری می کنند برای ملایمت پرورش داده شده اند.
زنبورهای عسل هنگام نیش می میرند، بنابراین فقط در صورت نیاز از نیش خود استفاده می کنند. این ممکن است در صورتی اتفاق بیفتد که به آنها ضربه زده شود، پا بر روی آنها گذاشته شود یا کندو آنها مختل شود.

از آنجایی که بسیاری از مردم هر حشره راه راه را که پرواز می کند «زنبور» می نامند، ایده خوبی است که تفاوت بین زنبور عسل و زنبور را به مردم آموزش دهیم،

به خصوص که بیشتر مردم توسط ژاکت زرد نیش می زنند. هرچه مردم بیشتر در مورد زنبورهای عسل بدانند، احتمال اینکه شما و زنبورهایتان هر زمان که کسی نیش می‌زند سرزنش شوید کمتر می‌شود. توضیح دهید که نیش زنبور عسل مانند قلاب ماهی خاردار است و باعث مرگ زنبورها در هنگام نیش می شود.

از طرف دیگر، نیش ژاکت زرد مانند سرنگ پزشک صاف است و به ژاکت زردها اجازه می دهد که به طور مکرر و مکرر نیش بزنند. همچنین خوب است به این نکته اشاره کنیم که زنبورهای عسل هرگز در سوراخی در زمین یا در هیچ لانه‌ای که ظاهر کاغذی دارد زندگی نمی‌کنند، مخصوصاً در لانه‌ای که به شکل توپ از درخت آویزان شده است. یکی دیگر از راه های آسان برای به یاد آوردن تفاوت بین این دو به مردم این است که به این نکته اشاره کنید که زنبورهای عسل کدر (پوشیده از مو) و قهوه ای هستند، در حالی که کت زردها عملاً بدون مو هستند، صاف و براق به نظر می رسند و رنگ زرد و سیاه دارند.

هر زنبوری زنبورعسل نیست انواع خطرناک زنبور وجود دارد

علاوه بر این، با مردم در مورد تمام درختان، گل ها، میوه ها، آجیل ها و سبزیجاتی که برای گرده افشانی به زنبورهای عسل وابسته هستند صحبت کنید. توضیح دادن به مردم که وجود زنبورها در اطراف به زیبایی حیاط آنها کمک می کند و باغچه های سبزی آنها رشد می کند سریع ترین راه برای تشویق مردم به استقبال زنبورهای شما در محله است.

زنبورستان خود را در مکانی راه اندازی کنید که شکایات را به حداقل برساند

هنگامی که با همسایگان خود رابطه خوبی برقرار کردید، جنبه مهم بعدی زنبورها در مناطق مسکونی ارزیابی حیاط خود به عنوان یک زنبورستان است. پیشنهادات کلی در مورد محل قرار دادن کندوها، مانند رو به جنوب کندو و روی زمین خشک و صاف، همچنان اعمال می شود. اما اگر همسایه‌های نزدیک دارید، بهترین روش‌های دیگری نیز وجود دارد که باید از آنها پیروی کنید. ابتدا، ایده خوبی است که به نحوه استفاده غیرزنبورداران از حیاط شما فکر کنید. در حالی که کندو رو به جنوب بهترین است،

شما همچنین باید به آنچه در فاصله 10 تا 15 فوتی جلوی کندوهای شما اتفاق می افتد فکر کنید.اطمینان حاصل کنید که در اطراف کندوها یا حیاط خود حصاری وجود دارد تا همسایگان کنجکاو به طور تصادفی به کندوهای شما نزدیک نشوند یا وارد مسیر پرواز زنبورها نشوند. راه دیگر برای دور نگه داشتن زنبورها و افراد از سر راه یکدیگر استفاده از مانع پرواز است: بوته های بلند، کنار گاراژ یا آلونک شما، یا هر چیز دیگری که زنبورها را مجبور می کند فوراً به هوا پرواز کنند و از مردم دور شوند.

همچنین مهم است که برای زنبورهای خود آب تهیه کنید تا آنها استخر، کاسه سگ، تهویه مطبوع، حمام پرندگان، حوض کوی یا سایر منابع آب را برای خود نسازند. یک منبع آب در فاصله پانزده فوتی کندو(های) خود در تمام طول سال نگه دارید، به طوری که قبل از اینکه زنبورهای پیشاهنگ منابع آبی را در حیاط همسایه پیدا کنند، منبع آبی را که برای آنها تهیه کرده اید، قرار دهید.

در هنگام گسترش دقت کنید

اگر تازه شروع به کار کرده اید، اکثر منابع معتبر زنبورداری توصیه می کنند با دو کندو شروع کنید. داشتن دو کندو در چند سال اول به شما کمک می کند تا هنر و علم زنبورداری را بیاموزید و در عین حال تجربیات و منابع مناسبی را که برای نگهداری موفق زنبورهای سالم لازم است در اختیار شما قرار می دهد. با این حال، پس از چند سال، بسیاری از زنبورداران تمایل به گسترش و نگهداری بیش از دو کندو دارند.

زنبورها در مناطق مسکونی، اندازه قطعه شما تعیین می کند که چه تعداد کندو می توانید به طور واقعی و ایمن در ملک خود نگهداری کنید.گزینه دیگر می تواند یافتن حیاط های دیگر در نزدیکی برای نگهداری برخی از کندوهای خود باشد. ممکن است افرادی را در جامعه خود بیابید که نمی خواهند از زنبورها مراقبت کنند، اما فقط برای یک سهم از عسل، از داشتن شما استقبال می کنند.

 

مقالات مرتبط:

11 نکته زنبورداری که هر مبتدی باید بداند

عسل و سایر محصولات زنبور عسل

7 نکته برای بهداشت زنبورعسل و شاد و سالم نگه داشتن زنبورها

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x