ارز دیجیتال

دلیل افزایش جهانی قیمت طلا و جنگ روسیه و اکراین

با حمله روسیه به اوکراین، قیمت طلا در حال افزایش است.

افزایش جهانی ارزش فلز طلا
سرمایه گذاری در طلا باعث افزایش قیمت جهانی آن شده است

با حمله روسیه به اوکراین، قیمت طلا در حال افزایش است. ممکن است بخواهید در برابر افزایش قیمت مقاومت کنید ولی باید بدانید که شبح جنگ در اوکراین سرمایه گذاران را به وحشت می اندازد و برخی به طلا روی آورده اند.
قیمت طلا در سال 2022 بیش از 6 درصد افزایش یافت و شاخص سهام S&P 500 نیز 13 درصد کاهش یافت.
ممکن است برای سرمایه گذاران عاقلانه باشد که از ترس در برابر فروش سهام به نفع طلا مقاومت کنند.در مقابل خرید طلا مقاومت کنندو بیشتر ترجیه دهند که سهام خود را نگهدارن.
شبح جنگ در اوکراین سرمایه گذاران را به وحشت می اندازد و برخی به طلا روی آورده اند. آنها ممکن است عاقلانه باشند که میل خود را برای یک عجله طلای همه جانبه کاهش دهند.

این فلز گرانبها اغلب به عنوان یک پناهگاه امن در مواقع آشفتگی تلقی می شود.

برای مثال، با گسترش موارد در سطح بین‌المللی و سقوط بازار سهام، قیمت طلا در روزهای اولیه همه‌گیری کووید-19 به بالاترین حد چند ساله رسید. حمله روسیه به اوکراین در صبح روز پنج‌شنبه نیز منجر به افزایش قیمت طلا شد.

ETF سهام طلای SPDR (GLD) تا ظهر پنج‌شنبه ET با 0.68 درصد افزایش به 179.50 دلار رسید – بالاترین سطح از نوامبر 2020. از ابتدای سال 6.6 درصد افزایش یافته است.

معاملات آتی طلا نیز تا صبح روز پنجشنبه با حدود 0.7 درصد افزایش به حدود 1924 دلار در هر اونس رسید.

اطلاعات بیشتر از امور مالی شخصی:

مشاوران سرمایه گذاران را ترغیب می کنند که در طول نوسانات رویکردی فعالانه داشته باشند
چگونه یک فصل تشکیل پرونده مالیاتی آرام داشته باشیم و به سرعت بازپرداخت خود را دریافت کنیم

در همین حال، تشدید تنش‌ها بین روسیه و اوکراین، شاخص‌های اصلی سهام ایالات متحده مانند S&P 500 را به کاهش حداقل 10 درصدی نسبت به بالاترین سطح اخیر خود سوق داده است – پویایی که به عنوان «اصلاح بازار» شناخته می‌شود. نزدک که از نظر فناوری سنگین است، روز پنجشنبه در «بازار نزولی» افتتاح شد، به این معنی که شاخص نسبت به بالاترین سطح اخیر بیش از 20 درصد کاهش داشت.

S&P 500 تا ظهر پنجشنبه ET حدود 0.8 درصد کاهش داشت. در سال 2022 13 درصد کاهش یافته است.

«تأثیر بازار جهانی که ما در حال تجربه آن هستیم بیشتر ناشی از ترس است. بر اساس یادداشت مشتری که پنجشنبه توسط مایکل مک‌کلاری، مدیر سرمایه‌گذاری گروه مالی والمارک در آکرون، اوهایو نوشته شده، اگر بازار سهام روسیه به 0.000 برسد، کاهش کلی ثروت جهانی در چند روز گذشته را توجیه نمی‌کند. .

او نوشت: درگیری های ژئوپلیتیکی تأثیر کوتاه مدت منفی بر سهام خواهد داشت، اما پیش بینی های بلندمدت “تا حد زیادی برای سرمایه گذاران مطلوب باقی می ماند.”
سرمایه گذارانی که به دلیل واکنش جدی به قتل عام، سهام خود را به فروش می رسانند، اغلب در درازمدت به خود آسیب مالی می رسانند.

به گفته مشاوران مالی، سرمایه گذاران می توانند با تخصیص سهم کوچکی از پرتفوی خود به طلا احساس راحتی کنند. اما سرمایه گذاران باید در مقابل انتقال بخش بزرگی از ثروت به فلز گرانبها در حال حاضر به عنوان یک واکنش تند تند مقاومت کنند.

اولاً، کاربرد طلا به عنوان یک ذخیره امن ثروت در طول نوسانات بازار به طور گسترده مورد بحث است. (برخی نیز آن را راهی برای محافظت در برابر تورم می دانند.)

به گفته چارلی فیتزجرالد، یک برنامه ریز مالی تایید شده در Moisand Fitzgerald Tamayo در اورلاندو، فلوریدا، انتظار می رود قیمت طلا در درازمدت تقریباً نرخ تورم را به دست آورد. (هدف فدرال رزرو نرخ تورم بلندمدت 2 درصدی است.) سهام، اگرچه نوسان دارند، احتمالاً در بلندمدت ثروت بیشتری برای سرمایه گذاران ایجاد می کنند.
سهام همچنین تمایل به بازگشت نسبتاً سریع از یک اصلاح دارند. طبق گفته سرمایه گذاری گوگنهایم، از سال 1945، سرمایه گذاران به طور متوسط ​​چهار ماه طول کشیده اند تا پس از عقب نشینی 10 تا 20 درصدی S&P 500 بهبود یابند. البته، مشخص نیست که آشفتگی فعلی تا چه زمانی ادامه خواهد داشت.

اما از دست دادن نوسانات مثبت بزرگ در سهام، که اغلب در چند روز پس از سقوط اولیه رخ می دهد، می تواند تأثیر قابل توجهی بر بازده فرد داشته باشد.

به عنوان مثال، طبق گفته مدیریت دارایی J.P. Morgan، یک سرمایه گذاری 10000 دلاری در S&P 500 تقریباً 9.2 درصد میانگین سالانه بازدهی را از دسامبر 2001 تا دسامبر 2021 به همراه داشت. اما این بازده تقریباً به نصف کاهش یافت (به حدود 5٪) برای سرمایه گذارانی که فروختند و 10 روز بهترین را در آن دوره از دست دادند. برای کسانی که 30 بهترین روز را از دست دادند تقریبا 0% بود.

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x