دندان

درد دندان؟ در اینجا 10 نکته برای تسکین دندان درد آورده شده است چگونه درد دندان را کنترل کنیم

دندان به انگلیسیTeeth in English

کم کردن درد دندان 10 راه تسکین درد دندانچگونه درد دندان را کنترل کنیم

اگر تا به حال دندان درد را تجربه کرده اید، احتمالاً در آن زمان فقط یک چیز در ذهن خود داشته اید:

تسکین. دندان درد می تواند آزاردهنده باشد و تمرکز بر روی هر چیزی به جز درد در دهان را دشوار می کند. دندان درد می تواند شما را تحریک پذیر کند،

باعث مشکلات خواب شود و تمرکز را مختل کند. بنابراین اگر دندان درد دارید، ضروری است بدانید که چه کاری می توانید انجام دهید تا در خانه و زمانی که نیاز به یک قرار ملاقات اضطراری دندانپزشکی دارد، کمی تسکین پیدا کنید.

چه چیزی باعث درد دندان می شود؟

اگر دندان درد دارید، وقت آن رسیده است که به خودتان تسکین دهید. با این حال، توجه به این نکته مهم است که این نکات درمان کننده نیستند. در صورت عدم درمان، پوسیدگی دندان می تواند به عصب پیشرفت کند و منجر به حساسیت به سرما و گرما، ضربان مداوم یا آبسه دردناک شود. اما دندان درد ممکن است به دلایل دیگری نیز ایجاد شود.

علل اصلی دندان درد به شرح زیر است:

حفره ها
دندان عفونی
درد عضلانی منتقل شده
TMJ
میگرن
دندان قروچه ( دندان قروچه )
جراحت
حساسیت به دما

اگر درد شما شدید باشد یا علائم دیگری مانند سرگیجه، خستگی، تب یا تورم صورت را تجربه کنید، دندان درد یک اورژانس محسوب می شود.

درد همراه با تب بالا و تورم صورت به یک عفونت غیرقابل کنترل اشاره دارد. انجام فوری درمان اورژانسی دندان ضروری است. در این مواقع، با مطب دندانپزشکی خانواده خود تماس بگیرید یا فوراً به صورت آنلاین درخواست وقت ملاقات کنید.

بخوانید:فرسایش مینای دندان: آنچه باید بدانید
با این 10 نکته درد دندان خود را کاهش دهید
1. یخ بزنید.

قرار دادن یخ روی منبع دندان درد می تواند به کاهش درد کمک کند. مقداری یخ را در یک حوله ظرف نازک بپیچید و آن را روی ناحیه آسیب دیده بمالید و هر بار 15 دقیقه آن را در جای خود نگه دارید.

2. یک داروی بدون نسخه را امتحان کنید.

استامینوفن و ایبوپروفن می‌توانند به کاهش التهاب کمک کنند و تسکین درد بسیار مورد نیاز را برای شما فراهم کنند. ما توصیه کردیم استامینوفن (تیلنول) و ایبوپروفن (ادویل) متناوب را هر چهار تا شش ساعت در هر دستورالعمل سازنده برای حداکثر تسکین درد پیشنهاد کنیم.

3. با آب شور غرغره کنید.

محلولی از نصف قاشق چایخوری نمک و یک فنجان آب گرم را مخلوط کنید. از قورت دادن خودداری کنید، قبل از تف کردن، مخلوط را به مدت 10 ثانیه در دهان خود بچرخانید.

4. سوئیچ با پراکسید هیدروژن.

پراکسید هیدروژن می تواند یک دهانشویه ضد باکتری عالی باشد، به خصوص زمانی که درد دندان شما ناشی از عفونت باشد. یک قسمت پراکسید هیدروژن 3 درصد را با دو تا سه قسمت آب لوله کشی مخلوط کنید. محلول را به مدت 15 ثانیه در دهان خود بچرخانید و سپس آن را تف کنید. مطمئن شوید که چندین بار بعد از آن با آب معمولی بشویید تا پراکسید باقیمانده از بین برود. محلول را قورت ندهید و بچه دار نشوید این دارو را امتحان کنید.

بخوانید:تفاوت بین دندانپزشک و اندودنتیست چیست؟روش درمان کانال ریشه دندان 5. سر خود را بالا بیاورید.

سر خود را بالاتر از بقیه بدن خود قرار دهید تا از تجمع خون در دهان جلوگیری کنید. این نه تنها تورم را کاهش می دهد و درد شما را کاهش می دهد، بلکه گردش خون را نیز بهبود می بخشد.

6. کمپرس چای کیسه ای نعناع را امتحان کنید.

چای نعناع به دلیل اثرات درمانی خود از جمله کاهش تورم شناخته شده است. می توانید یک چای کیسه ای سرد یا گرم را در کنار دندان خود قرار دهید. اگر می خواهید از چای کیسه ای استفاده شده استفاده کنید، مطمئن شوید که قبل از استفاده بگذارید خنک شود تا خیلی داغ نباشد. اگر احساس سرما را ترجیح می دهید، چای کیسه ای خیس شده را به مدت سه تا پنج دقیقه قبل از استفاده در فریزر قرار دهید.

 

چرا باید از مینای دندان خود محافظت کنید؟

7. با دهانشویه گواوا بشویید.

برگ‌های گواوا به دلیل خواص ضد التهابی و دارای ویژگی‌های ضد میکروبی هستند که می‌تواند به کاهش درد دندان نیز کمک کند. یا برگ های گواوا تازه را بجوید یا سعی کنید برگ های له شده را در آب شیر بجوشانید تا دهانشویه گواوا درست کنید. مانند شستشوی آب نمک، قبل از تف کردن، مخلوط را به مدت 10 ثانیه در دهان خود بچرخانید.

8. دهانشویه آویشن را امتحان کنید.

آویشن حاوی خواص ضد باکتریایی قوی است. با رقیق کردن چند قطره اسانس آویشن در 8 اونس آب شیر، یک شستشوی دهانی آویشن ایجاد کنید. گزینه دیگر این است که اسانس آویشن را با حداقل مقدار مساوی از آب لوله کشی رقیق کنید و آن را به یک توپ پنبه ای اضافه کنید، سپس رقت را روی ناحیه آسیب دیده بمالید.

بخوانید:آناتومی دندان
9. یک برنامه سیر بمالید.

اگرچه ممکن است خوشبوکننده ترین گزینه نباشد، اما سیر به طور گسترده برای اهداف دارویی استفاده می شود زیرا حاوی آلیسین است، ترکیبی که خواص ضد باکتریایی قوی آن را به حساب می آورد. یک حبه سیر تازه را له کنید و قبل از اینکه مخلوط را در اطراف دندان دردناک خود بمالید، آن را با مقداری نمک مخلوط کنید.

10. مسواک بزنید و نخ دندان بکشید.

اگرچه این ممکن است کمی بدیهی به نظر برسد، اما در صورت داشتن دندان درد می توان این مرحله را به راحتی فراموش کرد. و اگرچه ما آن را در آخر لیست می کنیم، این در واقع یکی از اولین کارهایی است که در صورت تجربه دندان درد باید انجام دهید.

ذرات غذا می توانند به راحتی بین دندان ها و لثه های شما گیر کنند و باعث ناراحتی شوند. بنابراین مسواک نرم را بردارید و دندان های خود را دو دقیقه ای به آرامی مسواک بزنید. برای از بین بردن هر چیزی که ممکن است به دام افتاده باشد، از نخ دندان بین تمام دندان ها استفاده کنید.

با رعایت بهداشت دهان و دندان و مراجعه منظم به دکتر از دندان های خانواده خود از دندان درد پیشگیری کنید.

 

یکی از بهترین راه ها برای جلوگیری از بروز درد دندان در وهله اول رعایت بهداشت دهان و دندان است. این به این معنی است که دو بار در روز به مدت دو دقیقه با یک مسواک نرم و نخ دندان کشیدن حداقل یک بار در روز، به خصوص بعد از غذا خوردن.

این عادات دهان شما را در حالت عالی نگه می دارد و به حذف ذرات غذایی که ممکن است در بافت لثه گیر کرده باشند کمک می کند. برای داشتن یک احساس تمیزتر، سپس با دهانشویه حاوی فلوراید بشویید تا این ذرات از بین بروند.

اما جدا از انجام عادات خوب دندانپزشکی در خانه، همچنین ضروری است که هر شش ماه یک بار به دندانپزشک خانوادگی خود در شهر،خود مراجعه کنید.

همچنین بخوانید:

دندانپزشک کودکان کیست؟

تفاوت بین دندانپزشک و اندودنتیست چیست؟روش درمان کانال ریشه دندان
هر آنچه باید در مورد دندان درد بدانید

 

هر آنچه باید در مورد دندان بدانید

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x