بهداشتدندان

تعداد دندان های دائمی انسان،زمان رویش،اسم دندان

اسم دندان های انسانبزرگسالان چند دندان دارند؟

حفظ سلامت دندان ها بخش مهمی از حفظ سلامت خود به طور کلی است،

و این شامل اطمینان از رشد صحیح و تعداد دندان های شما می شود. اما بزرگسالان پس از از دست دادن تمام دندان های شیری خود (که به عنوان دندان های شیری یا شیری شناخته می شوند) چند دندان دارند؟

بزرگسالان چند دندان دارند؟

بیشتر بزرگسالان 32 دندان دارند، زمانی که تمام دندان هایشان در آمد.این به احتمال زیاد در سنین 12 تا 14 سالگی رخ می دهد.

برخی از کودکان ممکن است آخرین دندان شیری خود را در سن 7 یا 12 سالگی از دست نداده باشند. ، اما این یک اتفاق غیر معمول نیست.

کودکان به طور معمول تنها 20 دندان دارند که تمام دندان های شیری آنها را تشکیل میدهد، زیرا دهان آنها هنوز به اندازه کافی بزرگ نیست که بتواند تمام دندان هایی را که در بزرگسالی به آنها نیاز دارند، در خود جای دهد.

به طور متوسط، آنها از شش ماهگی شروع به رشد دندان می کنند و اولین دندان بزرگسالی آنها در سنین بین پنج تا هفت سالگی ظاهر می شود.

حقایق و اهمیت دندان های شیری کودک

بزرگسالان چند دندان در فک بالا دارند؟

اکثر افراد دارای تعداد مساوی دندان در ردیف بالا و پایین دندان های خود هستند. به این ترتیب، اکثر بزرگسالان 16 دندان در نیمه بالایی فک خود خواهند داشت.

بزرگسالان چند دندان نیش دارند؟

هم بزرگسالان و هم کودکان تعداد دندان های نیش یکسانی دارند، زیرا این دندان ها تیز و نوکدار هستند که در کنار دندان های ثنایای بالا و پایین شما یافت می شوند. از آنجایی که شما یکی در دو طرف هر دو مجموعه ثنایا دارید، معمولاً چهار دندان نیش خواهید داشت.

بزرگسالان چند دندان پایینی دارند؟

اگر فردی آسیب نبیند یا به بیماری مبتلا نشود که منجر به از دست دادن یک یا چند دندان شود،

یک فرد بزرگسال معمولاً همان تعداد دندان در نیمه پایینی فک خود دارد که دندان بالایی دارد. این به این معنی است که آنها 16 دندان در ردیف پایین و همچنین در ردیف بالا خواهند داشت.در مجموع میشه 32 دندان.

فرسایش مینای دندان: آنچه باید بدانید

بزرگسالان چند دندان مولر دارند؟

زمانی که دندان‌های شما برای اولین بار در می‌آیند، و در طول سال‌های اول زندگی‌تان، هشت دندان آسیاب خواهید داشت.

با این حال، زمانی که ردیف سوم دندان‌های آسیاب شما – که معمولاً دندان عقل نامیده می‌شود – رشد می کنند. این معمولاً در سنین 17 تا 21 سالگی اتفاق می‌افتد، اما در برخی موارد ممکن است بیشتر طول بکشد.

بزرگسالان چند دندان عقل دارند؟

وقتی دندان عقل شما بیرون می آید، باید چهار دندان باشد. اینها ردیف آخر دندان ها را در دهان شما را تشکیل می دهند که درست در پشت فک شما قرار دارند.

گاهی اوقات دندان عقل ما به درستی از بین نمی رود. این می تواند به این دلیل باشد که آنها به طور مستقیم رشد نمی کنند،

فضای کافی در دهان فرد وجود ندارد تا به طور کامل از بین برود (در هر دوی این موارد، آنها به عنوان دندان عقل نهفته شناخته می شوند) یا به این دلیل که به سادگی رشد نمی کنند.

اصلا در وقتی این اتفاق می‌افتد، می‌تواند بسیار دردناک باشد و اگر کاری برای درمان آن انجام نشود، حتی ممکن است دهان شما عفونی شود.

اگر درد ناشناخته ای در پشت دهان خود دارید و در اواخر نوجوانی یا اوایل بیست سالگی خود هستید، به احتمال زیاد دندان عقل شما باعث این مشکل شده است. در موارد نادر، آنها همچنین می توانند در دوران زندگی بعدی نیز مشکلاتی را برای فرد ایجاد کنند.

دندان عقل چیست؟

بزرگسالان چند دندان دائمی دارند؟

اگر فردی تصادف یا بیماری نداشته باشد که باعث از دست دادن دندان از روی ست کامل شود و نیازی به کشیدن دندان عقل نداشته باشد، 32 دندان دائمی خواهد داشت.

اگر آنها نیاز به کشیدن دندان عقل خود داشته باشند، به احتمال زیاد این عدد به 28 کاهش می یابد، زیرا معمولاً برای هر چهار دندان عقل یک فرد نیاز به برداشتن یکباره است.

 

 

اسم و معنی دیگر دندان نیش که به آن دندان کاسپید یا چشم نیز می‌گویند و کشیدن دندان نیش از فک بالا و پایین

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
whoiscall
9 ماه قبل

Thanks.

دکمه بازگشت به بالا
1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x