آشپزیغذاها

۱۱ فواید باورنکردنی شیر برای سلامتی

۱۱ فواید باورنکردنی شیر برای سلامتی
قدمت مصرف شیر به بیش از 7000 سال می رسد. در مراحل اولیه کشف شیر، فرض بر این بود که افرادی که متعلق به مناطقی هستند که نور خورشید کافی دریافت نمی کنند، باید شیر مصرف کنند. این فکر از آنجا سرچشمه می گیرد که از آنجایی که آنها قادر به دریافت ویتامین D کافی نبودند، به دلیل کمبود نور خورشید، به شیر به عنوان مکمل نیاز داشتند. مردم ابتدا نوشیدن شیر را برای فواید سلامتی مختلف در اروپا آغاز کردند و این روند توسط بالکان گسترش یافت. ژن خاصی وجود دارد که باعث می شود بدن ما به لاکتوز مقاوم باشد و بتواند شیر تازه مصرف کند.

در زمان های قدیم

شیر یک کالای تجملی محسوب می شد و فقط برای خانواده های سلطنتی بود. این عمل در مصر رایج بود. گوسفندها و گاوها به دلیل توانایی در شیر دادن، دارایی بسیار ارزشمندی بودند. یک میکروبیولوژیست فرانسوی به نام پاستور در واقع مفهوم پاستوریزاسیون را معرفی کرد. پاستوریزه کردن اساساً فرآیندی است که برای بی خطر کردن شیر برای مصرف انجام می شود. این کار شیر را تا دمای مشخصی برای مدت زمان مشخصی گرم می کند و باکتری های مضر موجود در آن را از بین می برد. امروزه این فرآیند توسط ماشین آلات انجام می شود. شیر همچنین مملو از مواد مغذی ضروری است.

امروزه نوشیدن حداقل یک لیوان شیر در روز از کودکان نوپا گرفته تا بزرگسالان و افراد مسن توصیه می شود. شیر منبع حیاتی ویتامین D و کلسیم است. شیر حاوی 3.2 گرم پروتئین، 4.8 گرم کربوهیدرات، 3.3 گرم چربی، 0.08 گرم امگا 3 و 0.12 گرم امگا 6 است. این ترکیب غذایی شیر خامه کامل است.

جایگزین های زیادی وجود دارند که به طور معمول برای تامین مواد مغذی موجود در شیر تهیه می شوند. با این حال، شیر منبع طبیعی این مواد مغذی است و فواید بسیار بیشتری نسبت به عوارض جانبی خواهد داشت.

کاربردها و فواید متعددی از شیر وجود دارد و بهترین راه برای نوشیدن آن این است که یک شیک میوه ای با استفاده از شیر درست کنید یا آن را همانطور که هست بنوشید – همچنین می توانید چند تکه شکلات تلخ به آن اضافه کنید تا طعم و مزیت بیشتری برای سلامتی داشته باشد. .

۱۱ فواید باورنکردنی شیر برای سلامتی

۱۱ فواید باورنکردنی شیر برای سلامتی

1. استخوان های قوی

عدم تحرک، وضعیت بدنی بد، خوردن غذاهای ناسالم، همه عواملی هستند که می توانند منجر به ایجاد علائم مرتبط با کاهش تراکم استخوان شوند. حاوی 113 میلی گرم برای یک لیوان شیر خامه کامل است. این مقدار بسیار خوبی برای کمک به جلوگیری از آسیب و زوال استخوان است. اغلب به عنوان منبع عالی کلسیم در نظر گرفته می شود .

2. منبع ویتامین ها و مواد معدنی

این یک غذای فوق العاده است که حاوی تمام ویتامین ها و مواد معدنی ضروری مورد نیاز ما است. حاوی مقادیر زیادی ویتامین B12 است که برای سلامت مغز و DNA ضروری است. علاوه بر این، منبع حیاتی ریبوفلاوین است که به بدن کمک می کند تا پرانرژی بماند. همچنین حاوی فسفر است که برای ترمیم بافت ها و سلول ها مفید است.

3. آرامش بخش

به آرامش اعصاب کمک می کند و ذهن را آرام می کند. حاوی پتاسیم و منیزیم است که به عنوان گشادکننده عروق عمل می کنند . همچنین به تسکین علائم PM و گرفتگی عضلات کمک می کند. یک لیوان شیر گرم به آرامش بدن و درد عضلات کمک می کند. همچنین به شما کمک می کند سریعتر بخوابید.

4. غنی از پروتئین

صد گرم شیر پرچرب حاوی 3.2 گرم پروتئین است. بدن بدون پروتئین نمی تواند زنده بماند. پروتئین به بدن در انجام هر کاری کمک می کند. این درشت مغذی های موجود در آن است که به بدن در تولید آنزیم ها، ساخت عضلات، ساخت غضروف و توسعه بافت های پوست کمک می کند. همچنین به ساخت هورمون ها در بدن کمک می کند.

5. کاهش وزن

زمانی که بدن شما شروع به احساس گرسنگی می کند، تمایل به خوردن غذاهای کالری بیشتری داریم. رفتن به دنبال یک کیسه چیپس یا یک تکه شکلات مضرتر است و احتمالا از کاهش وزن جلوگیری می کند. انتخاب یک لیوان شیر به جای تنقلات فرآوری شده انتخاب بهتری است. این کمک می کند تا شما را سیر نگه دارید و سطح انرژی شما را بالا نگه دارید.

6. سوزش سر دل را تسکین می دهد

خوردن غذاهای اسیدی یا تند لذت بخش است تا زمانی که سوزش معده شروع شود. گفته می شود که شیر سرد یک درمان برای این است. خنکی و بافت آن به آرام کردن احساس سوزش ناشی از اسیدیته کمک می کند. بهترین نوع شیر برای این موضوع، شیر بدون چربی است.

7. کاهش ظاهر دایره های تاریک

کمبود خواب یا استرس می تواند شما را به ایجاد حلقه های سیاه سوق دهد. این به کاهش اثرات کم خوابی بر روی چشمان شما کمک می کند زیرا دارای قابلیت های مرطوب کننده و تسکین دهنده است. می توانید گلوله های پنبه یا گلوله های پنبه ای را در شیر سرد آغشته کنید و روی چشم ها نگه دارید تا خنکی خود را از دست بدهند. این کار بلافاصله پف دور چشم را کاهش می دهد.

8. به ترویج پوست سالم کمک می کند

بسیاری از محصولات DIY و محصولات مراقبت از پوست وجود دارند که ادعا می کنند حاوی آنزیم های شیر هستند. این به این دلیل است که شیر می تواند به مرطوب کردن پوست شما کمک کند و به طور موثر آن را تغذیه کند. افزودن آن به هر ماسک صورت به شما کمک می کند تا از مزایای آن نهایت بهره را ببرید. خانواده سلطنتی مصر باستان برای حمام کردن در شیر، پوست صاف و درخشان خود را حفظ می کردند. نوشیدن حداکثر 2 لیوان شیر در روز مانند نوشیدنی برای پوست شما خواهد بود و ظاهری نرم و جوان به نظر می رسد.

9. منبع چربی های سالم

منبع استخراج کره و پنیر است. چربی های موجود در آن سالم هستند و برای حفظ سلامت و استحکام استخوان ها ضروری هستند.

10. جایگزینی الکترولیت

الکترولیت ها ضروری هستند زیرا به انتقال مواد مغذی به تمام قسمت های بدن کمک می کنند. هنگام ورزش یا انجام کارهای سنگین عرق می کنیم و الکترولیت هایی مانند پتاسیم و سدیم را از دست می دهیم . می تواند به ما در بازیابی این مؤلفه ها کمک کند. این به رفع نیاز الکترولیت ها و افزایش هدایت عصبی کمک می کند.

11. به آبرسانی بدن شما کمک می کند

حاوی مقدار قابل توجهی مولکول آب است و می تواند به هیدراته نگه داشتن بدن کمک کند. محتوای چربی آن نیز به خشک شدن بدن کمک می کند. بدنی که به خوبی هیدراته شده باشد، سالم ترین بدن است. کم آبی بدن بسیار خطرناک است و می تواند کشنده نیز باشد. بیشتر مردم از نوشیدن آب غافل می شوند و ترجیح می دهند شیر بنوشند.

نتیجه

چندین فواید دیگر شیر وجود دارد که به حفظ یک سبک زندگی سالم کمک می کند. همچنین برای سلامت قلب مفید است و دندان ها را تقویت می کند. بهترین گزینه نوشیدن شیر ارگانیک یا شیری است که از گاوهای علف تغذیه می شود. افزودن شیر به رژیم غذایی کودکان نیز برای تقویت ایمنی و قدرت از سنین پایین مفید است.

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x