بهداشت

سرطان پوست – چگونه سرطان پوست ایجاد می شود؟

بوجود امدن سرطان پوست

سرطان پوست شایع ترین سرطان در بین همه سرطان هاست.

وقتی زود تشخیص داده شود بسیار قابل درمان است. اکثر سرطان های پوست به عنوان غیر ملانوم طبقه بندی می شوند، به این معنی که از سلول های پوست به غیر از سلول های تولید کننده رنگدانه به نام ملانوسیت ها ایجاد می شوند. سرطان غیر ملانوما به احتمال زیاد گسترش نمی یابد و معمولاً به راحتی حذف می شود.

مقاله های مرتبط:

انواع سرطان پوست

انواع سرطان سینه

چه چیزی باعث سرطان سینه می شود؟

ملانوما در ملانوسیت ها

سلول هایی که رنگ پوست یا ملانین را تولید می کنند، شروع می شود. ملانین به محافظت از لایه های عمیق پوست در برابر اثرات مضر خورشید کمک می کند. برنزه شدن توسط ملانین تولید می‌شود که سعی می‌کند با جلوگیری از اشعه مضر ماوراء بنفش از پوست شما محافظت کند، اما محافظت فقط تا آنجا انجام می‌شود.

در حالی که ملانوما درصد کمی از سرطان پوست را تشکیل می دهد، اما عامل اکثر مرگ و میرهای ناشی از سرطان پوست است.

ملانوما معمولاً به صورت خال شروع می شود. اگر زود تشخیص دهید و گسترش نیافته باشد، می توان آن را با جراحی درمان کرد. در اینجا می بینید که خال به همراه پوست اطراف برداشته می شود. پوست اضافی گرفته می شود تا اطمینان حاصل شود که هیچ سلول سرطانی باقی نمی ماند.

ملانوما خطرناک است!

زیرا می تواند فراتر از آنچه می بینید گسترش یابد و به عمق پوست شما حرکت کند و به عروق لنفاوی شما دسترسی پیدا کند. این به سلول های سرطانی اجازه می دهد تا به نقاط دوردست بدن شما سفر کنند. سلول های سرطانی همچنین می توانند از طریق رگ های خونی به قسمت های مختلف بدن شما بروند.

در این مثال، سلول های ملانوما به یک غدد لنفاوی مهاجرت می کنند. از غدد لنفاوی، سلول های ملانوما می توانند به سایر قسمت های بدن شما بروند. در اینجا، سرطان را در حال گسترش به ریه می بینید.

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x