بهداشت

انواع سرطان سینه

انواع سرطان سینه

انواع مختلفی از سرطان سینه وجود دارد و روش های مختلفی برای توصیف آنها وجود دارد. گیج شدن آسان است.

نوع سرطان سینه توسط سلول های خاصی در سینه که تبدیل به سرطان می شوند تعیین می شود.

کارسینوم مجرای یا لوبولار

بیشتر سرطان‌های سینه کارسینوم هستند که تومورهایی هستند که از سلول‌های اپیتلیال که اندام‌ها و بافت‌ها را در سراسر بدن می‌پوشانند، شروع می‌شوند. زمانی که کارسینوم ها در پستان تشکیل می شوند، معمولا نوع خاصی به نام آدنوکارسینوم هستند که در سلول های مجاری (مجرای شیر) یا لوبول ها (غدد سینه که شیر می سازند) شروع می شود.

در مقابل سرطان سینه مهاجم

نوع سرطان سینه همچنین می تواند به گسترش یا عدم گسترش سرطان اشاره داشته باشد. سرطان پستان درجا ( کارسینوم مجرای درجا یا DCIS ) یک پیش سرطانی است که از مجرای شیر شروع می شود و به بقیه بافت پستان رشد نکرده است. اصطلاح سرطان سینه مهاجم (یا نفوذی) برای توصیف هر نوع سرطان پستان که به بافت سینه اطراف گسترش یافته (تهاجم کرده است) استفاده می شود.

 

 

انواع خاصی از سرطان های مهاجم سینه

برخی از سرطان‌های تهاجمی پستان ویژگی‌های خاصی دارند یا به روش‌های متفاوتی ایجاد می‌شوند که بر درمان و چشم‌انداز آنها تأثیر می‌گذارد. این سرطان ها کمتر شایع هستند اما می توانند جدی تر از انواع دیگر سرطان سینه باشند.

 

 

انواع کمتر شایع سرطان سینه

انواع دیگری از سرطان سینه وجود دارد که در انواع دیگر سلول های سینه شروع به رشد می کنند. این سرطان ها بسیار کمتر شایع هستند و گاهی اوقات به انواع مختلف درمان نیاز دارند.

 

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x