بهداشت
موضوعات داغ

درمان طبیعی عفونت سینوسی در کودکان

هیچ چیز آزاردهنده‌تر از این نیست، مخصوصاً برای والدین، از تماشای بیمار کوچولوی خود که نمی‌تواند به درستی نفس بکشد. همه ما تمایل شدیدی برای یافتن و انجام کاری داشته ایم که به فرزندمان کمک کند تا از عفونت سینوسی احساس بهتری داشته باشد. خوانندگان ما پیشنهادات و گزارش‌های زیادی در مورد اینکه چه چیزی برای آنها مفید بوده – یا نه – برای ما ارسال کرده‌اند.

عفونت سینوسی چیست؟

 

عفونت سینوسی یا سینوزیت زمانی اتفاق می‌افتد که هوای مرطوب اطراف بینی تحریک شده و متورم شود. معمولاً سینوزیت پس از سرماخوردگی یا حملات آلرژیک ایجاد می شود و یک بیماری بسیار شایع است. چهار مجموعه سینوس یا فضاهای توخالی وجود دارد. آنها با غشاهای مخاطی پوشانده شده اند که همان غشاهای مخاطی بینی و دهان هستند.

 

هنگامی که مجرای بینی متورم می شود و مخاط بیشتری تولید می کند، سینوس ها نیز این کار را انجام می دهند. هنگامی که مخاط نمی تواند از سینوس ها تخلیه شود زیرا سیستم زهکشی مسدود شده است، مخاط در سینوس ها به دام می افتد. این مکان به بستری برای رشد ویروس ها، باکتری ها و قارچ ها تبدیل می شود. سرماخوردگی اولیه اکنون به عفونت سینوسی تبدیل شده است.

علائم

علائم سینوزیت بسته به سن کودک متفاوت است. کودکان خردسال اغلب سرماخوردگی و تب خفیف دارند. با این حال، اگر 5 تا 7 روز پس از شروع علائم سرماخوردگی تب ایجاد شود، این نشان می‌دهد که عفونت ایجاد شده است. عفونت ممکن است سینوزیت باشد، اما همچنین می‌تواند نشانه‌ای از ایجاد پنومونی یا عفونت دیگری باشد، بنابراین تشخیص را از خود دریافت کنید. دکتر

 

بچه ها تا 6 تا 7 سالگی سینوس های پیشانی ایجاد نمی کنند. این سینوس‌های خاص تا زمانی که کودک در سنین نوجوانی است به اندازه کافی برای عفونی شدن تشکیل نمی‌شوند. بنابراین یک پیش نوجوان مبتلا به سرماخوردگی و سردرد احتمالاً عفونت سینوسی ندارد.

شایع ترین علامت سینوزیت در نوجوانان سرفه ای است که بهتر نمی شود. این معمولاً حدود یک هفته پس از شروع سرماخوردگی، تب، احتقان و گوش درد شروع می شود. نوجوانان همچنین ممکن است از سردرد، حالت تهوع و درد پشت چشم رنج ببرند.

درمان های طبیعی برای عفونت سینوسی در کودکان

هدف از درمان سینوزیت، از بین بردن عفونت و تسکین التهاب و پاکسازی مجرای بینی برای تسهیل تنفس است. کاهش خطر ابتلا به عفونت های سینوسی یا کاهش دفعات آنها مهم است. هنگامی که عفونت سینوسی ایجاد می شود، تعدادی درمان طبیعی موثر وجود دارد.

پیشگیری و درمان عفونت سینوسی با رطوبت

از خشک شدن غیرعادی خانه خود در فصل گرمایش زمستان جلوگیری کنید. از یک مرطوب کننده با چند قطره اسانس اکالیپتوس یا رزماری استفاده کنید و رطوبت خانه را 45 تا 50 درصد نگه دارید. مرطوب نگه داشتن سینوس ها آنها را کمتر در معرض عفونت قرار می دهد. فراموش نکنید که اغلب مرطوب کننده را تمیز کنید تا از رشد کپک جلوگیری کنید.

هنگامی که عفونت سینوسی شروع شد، قبل از خواب از یک دوش بخار آب استفاده کنید تا به کودک کمک کنید کمتر احساس احتقان کند. در طول روز، فقط می توانید حمام را از بخار حاصل از دوش پر کنید و زمانی را در حمام با کودک بگذرانید.

فراموش نکنید که به کودک آموزش دهید که دست های خود را به طور کامل و مکرر بشوید (و همچنین سایر افراد در خانه).

شستشو با نمک

شستشوی مجاری بینی با مخلوطی از نمک دریا و آب به شل شدن مخاط و از بین بردن عفونت کمک می کند.

سرکه سیب

سرکه سیب ارگانیک یکی از محبوب ترین درمان ها برای عفونت های سینوسی است. از 1-2 قاشق چایخوری ACV در یک لیوان آب دو بار در روز استفاده کنید (عسل اختیاری). برخی از کودکان از نوشیدن آب سرکه امتناع می ورزند، بنابراین کپسول های ACV ممکن است یک گزینه باشد.

درمان های موفق بسیاری برای عفونت سینوسی کودکان وجود دارد. لطفا موارد دلخواه خود را با ما به اشتراک بگذارید!

 

5 نکته برای افزایش اعتماد به نفس در یک بازار سخت

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
نوری
نوری
1 سال قبل

عالیه ممنون من کودک دارم خیلی بهم کمک کرد این مقاله

دکمه بازگشت به بالا
1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x