بهداشتدندانسبک زندگی

سگ من دندانش را از دست داد. باید چکار کنم؟

افتاد دندان حیوانات خانگیسگ من دندانش کف اتاق افتاده باید چکار کنم؟

پاسخ ساده است به این سوال این که یک قرار ملاقات با دامپزشک خود رزرو کنید.

اگر سگ شما بین 3 و نیم تا 7 ماه سن دارد، ممکن است دندان شیری پیدا کرده باشید که در هنگام رویش دندان بزرگسالان ریخته  است.

با این حال، توله سگ ها گاهی اوقات دندان های شیری را می شکنند و ممکن است عفونت هایی ایجاد کنند که اگر بخشی از ریشه شیری و احتمالاً تاج آن هنوز وجود داشته باشد،می تواند به دندان بالغ در حال رشد آسیب برساند.

اگر فکر می‌کنید ممکن است این اتفاق افتاده باشد یا دندان‌ها طبیعی به نظر نمی‌رسند، توله سگ خود را برای معاینه کامل دندان‌پزشکی بیاورید.

دندانپزشک حیوانات کیست/برسی انواع بیماری های دندانی حیوانات/دامپزشک

بهتر است دندان از دست رفته را نگه دارید و به دامپزشکی بیاورید زیرا دانستن اینکه آیا می توان بخشی از ریشه را نگه داشت مفید است.

اگر دندان ضروری مانند نیش به‌طور ضربه‌ای کنده شود، می‌توان آن را در شیر قرار داد، زیرا می‌تواند آن را در صورت جایگزینی دندان در حفره، زنده نگه دارد.

اگر دندان بشکند، به طور کلی ریشه و اغلب قسمتی از تاج در دهان باقی می ماند. اگر محفظه پالپ در معرض اعصاب دندان قرار گیرد، باعث درد یا حساسیت می شود.

باکتری ها همچنین می توانند در امتداد اتاقک پالپ حرکت کنند و منجر به عفونت ریشه دندان شوند. دندان های شکسته با پالپ در معرض یا باید کشیده شوند یا درمان ریشه شوند (کانال ریشه یا پالپوتومی حیاتی اگر خیلی اخیر باشد). مشاوره در اسرع وقت توصیه می شود.

دلیل از دست دادن دندان حیوانات

اکثر مواقعی که یک حیوان خانگی بالغ دندان خود را از دست می دهد به دلیل بیماری پریودنتال قابل توجه است. اغلب دندان های دیگری وجود دارند که لق یا بیمار هستند که می توانند باعث ناراحتی حیوان خانگی شما شوند.

بیماری پریودنتال در حیوانات خانگی بسیار شایع است و می تواند کیفیت زندگی آنها را به شدت تحت تاثیر قرار دهد. دامپزشک شما می تواند دهان حیوان خانگی شما و همچنین سلامت عمومی آنها را ارزیابی کند.

تمیز کردن و ارزیابی دندان تحت بیهوشی عمومی احتمالاً ضروری است. قبل از ادامه، می‌توانید گزینه‌ها و همچنین آزمایش‌ها و داروهای توصیه‌شده قبل از عمل را مورد بحث قرار دهید.

بیهوشی بسیار ایمن است، با این حال برای حیوانات خانگی با شرایط بهداشتی خطرناک مانند نارسایی احتقانی قلب، دامپزشک شما ممکن است تصمیم بگیرد که مدیریت پزشکی یک رویکرد جایگزین است.

حیوانات خانگی ما به ندرت علائمی نشان می دهند که دهان آنها را آزار می دهد. یک دندان از دست رفته باید شما را ترغیب کند که نگاه خوبی به دهان حیوان خانگی خود داشته باشید و به دنبال مراقبت های دامپزشکی باشید.

حیوان خانگی شما از شما ممنون خواهد بود.

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x