سبک زندگی

10 نکته برای غلبه بر تنبلی زمانی که از خانه کار می کنید

بسیاری از مردم هنوز از خانه کار می کنند و هر چه بیشتر طول بکشد، تمرکز بیشتر دشوارتر می شود. وقتی در خانه هستید، عوامل و بهانه‌های زیادی وجود دارد که می‌تواند مانع از کارتان شود، به‌طوری که معمولاً کارایی کمتری نسبت به کار در دفتر دارید.

غلبه بر تنبلی بخش ضروری انجام کارها است. تنبلی می تواند دلایل مختلفی داشته باشد. در بیشتر موارد، کاری که باید تکمیل شود، لذت‌بخش نیست و انواع بهانه‌ها و حواس‌پرتی‌ها را برای انجام ندادن پیدا خواهید کرد.

تکمیل پروژه‌های بزرگ در زمانی که انگیزه ندارید، قدرت‌بخش است. دستیابی به نتایج و ضربه زدن به اهداف به خودی خود باعث ایجاد انگیزه می شود، اما برای شروع باید خود را به حرکت درآورید.

در اینجا نحوه غلبه بر تنبلی و انجام کارهای بیشتر در هنگام کار از خانه آورده شده است:

1. استراحت های مکرر و کوتاه داشته باشید. به خود بگویید که 25 دقیقه کار می کنید و سپس یک استراحت سریع خواهید داشت. با تمام وجود تمرکز کنید و برای آن 25 دقیقه به شدت کار کنید و سپس به مدت پنج دقیقه استراحت کنید.

2. با خود سرسخت باشید. شروع به بیشترین اراده نیاز دارد. وقتی شروع کردید، ادامه دادن به آن آسان است. در چند دقیقه اول راه خود را بسنجید و سپس از حرکت به نفع خود استفاده کنید.

3. هنگام برقراری آن تماس مهم صاف بایستید. خمیدگی و تنبلی با هم می آیند. بلند و راست بایستید. احساس بهتری خواهید داشت و با انگیزه تر و مثبت تر به نظر می رسید.

4. گفتگوی درونی خود را نظارت کنید. چیزهای مثبتی در مورد کاری که در دست دارید بگویید. صحبت های منفی پیشرفت شما را متوقف می کند.

5. از فکر کردن به آن دست بردارید. وقتی به انجام یک کار نامطلوب فکر می کنید، احساس ناراحتی می کنید. این دلیلی است که شما آن را انجام نمی دهید. بنابراین، به آن فکر نکنید – فقط آن را انجام دهید

6. ورزش کنید. آن را کوتاه، شدید و منظم نگه دارید. فیزیولوژی خود را تغییر دهید، و افکار شما نیز تغییر خواهد کرد. من شخصاً در روزهایی که قبل از کار ورزش نمی کنم، بهره وری خود را نصف می کنم.

7. از تایمر استفاده کنید. ببینید چقدر طول می کشد تا کار را کامل کنید. از آن یک بازی بسازید. گزینه دیگر این است که یک تایمر را برای 15 دقیقه تنظیم کنید و ببینید آیا می توانید این کار را برای آن 15 دقیقه بدون حتی یک فکر منفی انجام دهید یا خیر. تایمرها برای افزایش تمرکز عالی هستند.

8. از شر عوامل حواس پرتی خلاص شوید. از تلویزیون یا رادیو صحبت کنید و تلفن همراه خود را خاموش کنید.

بخوانید: 13 کاری که افراد قوی ذهن انجام نمی دهند

9. به انجام وظایف خود افتخار کنید. بسیاری از ما از انجام یک کار خاص متنفریم و بعد از انجام آن احساس بی طرفی می کنیم. در مورد انجام این وظایف آزاردهنده هیجان زده شوید. به خودتان یک ضربه بزنید و پس از تکمیل آنها یک جایزه بدهید. این می تواند چیزی به سادگی یک فنجان چای یا یک قهوه عالی باشد، اما تا زمانی که وظایفتان کامل نشده اند، به خودتان جایزه ندهید.

10. فهرستی از کارها تهیه کنید. این برای من مهم ترین است. به محض تکمیل شدن موارد، آنها را خط بزنید و از پیشرفتی که دارید لذت ببرید. چیزی رضایت‌بخش در مورد علامت‌گذاری موارد خارج از فهرست وجود دارد.

تنبلی و بی انگیزگی یک معضل رایج هنگام کار در خانه است.

امیدواریم چند استراتژی قابل اجرا در اینجا وجود داشته باشد تا شما را به پیش ببرد. بلافاصله وارد عمل شوید و از نتایج شگفت زده خواهید شد.

 

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x