سبک زندگی

9 عوارض کمتر شناخته شده خودارضایی در مردان

در حالی که خودارضایی در مورد مردان می تواند همراه با چندین مزیت

عوارض خودارضایی در مردان
در حالی که خودارضایی در مورد مردان می تواند همراه با چندین مزیت از جمله استراحت از استرس بیش از حد باشد، خودارضایی بیش از حد می تواند عملکرد طبیعی بدن را تهدید کند. و این همان چیزی است که در این مقاله درباره عوارض جانبی مضر خودارضایی صحبت خواهیم کرد.

در حالی که خودارضایی در مورد مردان می تواند همراه با چندین مزیت از جمله استراحت از استرس بیش از حد باشد، خودارضایی بیش از حد می تواند عملکرد طبیعی بدن را تهدید کند. و این همان چیزی است که در این مقاله درباره عوارض جانبی مضر خودارضایی صحبت خواهیم کرد.

گاهی اوقات تشخیص اینکه چه سطحی از خودارضایی خطرناک است گیج کننده می شود. دانشمندان علوم پزشکی برای پاسخ به این سوال رایج که «چقدر خودارضایی یا چند بار در روز خوب است» می گویند که مردان نباید بیش از سه یا چهار بار در هفته خودارضایی کنند. خودارضایی بیش از حد می تواند به عوارض متعددی منجر شود و بدن را به سمت رفتار خاصی سوق دهد.

خودارضایی بیش از حد منجر به تغییرات هورمونی در بدن می شود. اثرات تغییرات هورمونی به میزان زیاده روی در خودارضایی بستگی دارد. عوارض جانبی خودارضایی بیش از حد را می توان به طور کاملا واضح مشخص کرد، زیرا بدن دچار تغییرات فیزیکی و ذهنی می شود.

خودارضایی چیست؟

خودارضایی به عمل خود تحریک اندام تناسلی از طریق جنسی تا حد رسیدن به ارگاسم اشاره دارد. خودارضایی در بین مردان و زنان رایج است. متخصصان و محققان توافق کرده اند که خودارضایی یک فرآیند کاملا طبیعی برای همه انسان ها است و یک رفتار جنسی سالم تلقی می شود.

با این حال، اگر بیش از حد انجام شود، عوارض جانبی مضری برای خودارضایی در مردان وجود دارد.

9 عوارض کمتر شناخته شده خودارضایی در مردان

 1. از دست دادن انرژی

یکی از عوارض خودارضایی از دست دادن انرژی جسمی و روحی است . اگر متوجه شده اید، خودارضایی مقدار زیادی از انرژی شما را مصرف می کند. خودارضایی بیش از حد و مکرر به دلیل از دست رفتن انرژی بدنی، سلامتی مرد را تحت تأثیر قرار می دهد. همیشه احساس خستگی، کسلی و خواب آلودگی، تمرکز ضعیف، ضعف مطلق در آلت تناسلی و صورت چروکیده با ظاهری زودرس وجود دارد.

2. شما را معتاد می کند

اعتیاد به خودارضایی می‌تواند منجر به تغییرات بیولوژیکی زیادی در بدن شود و همچنین این عادت باعث می‌شود که خود را از لذت‌ها و لذت‌های واقعی در دنیای بیرون محروم کنید. یک مرد می تواند بفهمد که چه زمانی به خودارضایی معتاد است، زمانی است که وسوسه می شود با اندام تناسلی خود بازی کند و هیچ کنترلی بر این عجله های ناگهانی وجود ندارد.

3. کاهش حساسیت جنسی

خودارضایی بیش از حد به دلیل تکنیکی که دارد می تواند بر حساسیت حین رابطه جنسی تأثیر بگذارد. محکم گرفتن آلت تناسلی در طول خودارضایی می تواند حس را کاهش دهد. متخصصان سلامت جنسی توصیه می کنند که مردان باید تکنیک خود را در طول خودارضایی برای بازگرداندن حساسیت جنسی تغییر دهند. به این ترتیب او می تواند زندگی جنسی خوب و مثبتی داشته باشد. KK در 53 سالگی درگذشت: حقایقی درباره خواننده و ترانه سرای مشهور پخش

4. باعث سردرد و سرگیجه می شود

علائم خودارضایی بیش از حد سردرد و سرگیجه است. سردرد جنسی در حین فعالیت جنسی در جمجمه و گردن اتفاق می افتد. اگرچه این نوع سردرد جنسی نادر است، اما مطالعه نشان می دهد که درد به صورت کسل کننده، ضربان دار و ضربان دار توصیف می شود.

5. منجر به انزال زودرس می شود

خودارضایی بیش از حد با انزال زودرس مرتبط است. مردانی که بیش از حد خودارضایی می کنند، کنترل انتشار اسپرم در حین رابطه جنسی بسیار دشوار است.

این می تواند برای شریک زندگی شما به تعویق بیفتد. تحریک بیش از حد عصب آلت تناسلی تا حد زیادی مسئول انزال زودرس است. با این حال، استفاده از یک روان کننده و کاهش سرعت نوازش در هنگام خودارضایی می تواند به تاخیر در انزال زودرس یا زودرس کمک کند.

6. باعث بی خوابی می شود

ماده شیمیایی عصبی که مسئول خواب است به عنوان ملاتونین شناخته می شود و خودارضایی بیش از حد منجر به کاهش تولید این ماده شیمیایی عصبی می شود که در نهایت منجر به بی خوابی می شود. خودارضایی بسیار مکرر می تواند الگوی خواب شما را تحت تأثیر قرار دهد، زیرا همیشه احساس می کنید، به خصوص در شب. پس تا حد امکان از مراسم خودارضایی خود بکاهید.

8. ریزش مو

خودارضایی زیاد باعث ریزش مو در مردان می شود. خودارضایی باعث افزایش تستوسترون می شود که به نوبه خود باعث افزایش سطح هورمون مرتبط با ریزش مو به نام DHT (دی هیدروتستوسترون) می شود.

بنابراین، اگر بیش از 6 تا 7 بار در هفته خودارضایی می کنید و می بینید که موهای خود را از دست می دهید، آن را کاهش دهید و تغییرات را مشاهده خواهید کرد.

اگر موهای شما همچنان نازک است، با یک متخصص جنسی مشورت کنید.

9. زندگی روزمره شما را مختل می کند

خودارضایی بیش از حد زندگی روزمره مرد را مختل می کند، زیرا باعث از دست دادن کار یا رویدادهای مهم اجتماعی می شود، مسئولیت ها و روابط او را تحت تاثیر قرار می دهد و باعث می شود که او از مسائل مربوط به رابطه و تجربیات واقعی فرار کند.

همه اینها کارکرد روزمره فرد را مختل می کند، بنابراین، لذت جنسی خود را کاهش دهید تا زندگی خود را به خوبی انجام دهید. از دیگر عوارض خودارضایی می توان به ضعف یا از دست دادن اسپرم، خستگی جنسی و سایر ضعف های عمومی بدن اشاره کرد.

چرا مردان خودارضایی می کنند؟

محققان دریافته اند که مردان خودارضایی را بخشی از رشد جنسی طبیعی خود می دانند. خودارضایی عمدتاً یک شکل خوب از رهایی جنسی در نظر گرفته می شود. خودارضایی به نفع مردانی است که از نظر جنسی فعال نیستند یا می خواهند از روابط دوری کنند. برای مردان مانند یک رابطه جنسی ایمن است زیرا نیازی به محافظت یا خطر عفونت های مقاربتی نیست.

آیا مردی در حین خودارضایی می تواند به خود آسیب برساند؟

اگر به صورت پرخاشگرانه و مکرر بیش از حد سخت خودارضایی کنید، خطر درد، بریدگی یا کبودی وجود دارد.

همچنین، هنگام خودارضایی اطمینان حاصل کنید که آلت تناسلی شما به شدت پیچ خورده نیست زیرا می تواند به آلت تناسلی آسیب برساند.

زمانی که مردی اندام تناسلی یک فرد مبتلا را لمس کند و سپس اندام تناسلی او را لمس کند، خودارضایی ایمن نیست زیرا ممکن است منجر به عفونت های مقاربتی (STIs) شود.

همچنین خودارضایی در حالت نشسته به صورت رو به پایین فشار بیشتری بر آلت تناسلی وارد می کند که ممکن است به آن آسیب بیشتری وارد کند. در عوض، در حالی که خودارضایی می کنید، به پشت دراز بکشید یا بایستید. از فشار دادن بیش از حد آلت تناسلی در حین انزال خودداری کنید تا از جریان مایع منی جلوگیری کنید زیرا این کار می تواند به

اعصاب و رگ های خونی آلت تناسلی آسیب برساند و جریان مایع منی به مثانه را مجبور کند.

چگونه یک مرد می تواند بفهمد که بیش از حد خودارضایی می کند؟

  • باعث پریشانی می شود.
  • برای فرار از استرس، چندین بار در روز خودارضایی می کنید.
  • با مالش شدید خود را مجروح کنید.
  • شما بیش از حد درگیر این هستید که خودتان را خوشحال کنید که برای دوستان و خانواده خود وقت کافی ندارید.
  • هر بار که این کار را انجام می دهید در آلت تناسلی خود احساس درد می کنید.

درمان برای خودارضایی بیش از حد

 

با یک پزشک عمومی مشورت کنید که ممکن است شما را به یک روانپزشک یا مشاور ارجاع دهد.

همانطور که با یک روانپزشک یا مشاور مشورت می کنید، به شما کمک می کند تا انرژی های خود را به شیوه ای سازنده تنظیم و منحرف کنید و به تدریج شما را از خودارضایی تهاجمی و بیش از حد دور کند.

علاوه بر این، بسته به علائم و شرایط عمومی سلامتی، ممکن است داروها تجویز شوند.

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x