مقالات

چگونه رسوبات را از خطوط آب تمیز کنیم

تمیز کردن رسوباتهنگامی که شیر آب را در سینک حمام باز می کنید و جریان آرام آب را تماشا می کنید، می تواند بسیار خسته کننده باشد. چند دلیل وجود دارد که چرا ممکن است این اتفاق بیفتد و بررسی همه آنها مهم است. خطوط آب را در همه شیرهای آب باز کنید تا ببینید آیا این جریان آهسته به یک شیر آب جدا شده است یا خیر. همانطور که از شیرهای آشپزخانه و حمام عبور می کنید، می توانید متوجه شوید که جریان آب کاهش یافته است.

خوشبختانه می توانید دلایل احتمالی این کندی جریان آب را عیب یابی کنید. تمیز کردن لوله ها و تله های P متصل به زهکشی در اولین رویکرد. پس از اتمام این کار، می توانید بهترین راه را برای تمیز کردن قسمت باقی مانده لوله ها تعیین کنید. چگونه رسوبات خطوط آب را تمیز کنیم؟ بازگرداندن آب سرد از طریق لوله های آب گرم شما اولین قدم عالی است و لوله ها دست نخورده می مانند.

بیایید در زیر نگاهی به رسوبات و مراحل حذف آن بیاندازیم.

رسوب چیست؟

رسوب یک ترکیب باقی مانده است که در داخل لوله های آب گرم شما تشکیل می شود. به طور معمول، بسته به نوع لوله هایی که خانه شما دارد، می تواند تعیین کند که چه نوع رسوبی ممکن است در لوله ها وجود داشته باشد. زنگ اغلب در لوله‌های فلزی ایجاد می‌شود و می‌تواند در انتهای لوله‌ها بنشیند. این یک پشتیبان از جریان آب ایجاد می کند زیرا رسوب زنگ در طول زمان ایجاد می شود. شما همچنین ممکن است رسوبات را به عنوان مواد معدنی آب سختی ببینید که ساخته شده و خود را به لوله ها چسبانده اند. صرف نظر از نوع رسوبی که در لوله های آب شما وجود دارد، تمیز کردن آن برای جریان ثابت آب حیاتی است.

 

بخوانید:نظافت خانه بعد از سرماخوردگی یا آنفولانزا

رسوبات در آب چگونه به نظر می رسند

چگونه می توانم رسوب را حذف کنم

خوشبختانه، بسیاری از پروژه های خانه وجود دارد که می تواند توسط شما صاحب خانه انجام شود. در اینجا لیستی از مراحلی وجود دارد که می توانید برای شستن و تمیز کردن ایمن رسوبات خود از خطوط آب گرم خانه خود دنبال کنید.

تمام صفحه های هواکش را از شیرهای آب خود جدا کنید و آنها را به طور کامل تمیز کنید.
آبگرمکن را خاموش کنید. شیر ورودی را ببندید و مطمئن شوید که چراغ راهنما خاموش است. می توانید یک شیلنگ باغچه را به زهکشی که در پایین آبگرمکن قرار دارد وصل کنید و آب را به زهکشی کف خود برسانید. بسته به اینکه آبگرمکن شما در کجا قرار دارد، می توانید آن را از گاراژ نیز خارج کنید.
شیری که دورترین فاصله از آبگرمکن را دارد را به برق بزنید. یک درپوش لاستیکی یا سکه می تواند در این امر به شما کمک کند. قرار دادن هر یک در هواکش شیرها و باز کردن هواکش از عبور آب از آن شیر جلوگیری می کند.
دسته آب سرد خود را روی آن شیر آب بسته باز کنید و اجازه دهید آب سرد به مدت 40 دقیقه اجرا شود. با افزایش فشار، باید به دنبال نشتی در شیر آب یا آبگرمکن باشید. با اجرای آب سرد به مدت 40 دقیقه، اطمینان حاصل می کنید که از طریق لوله های آب گرم جریان می یابد و رسوبات را از طریق شیلنگ تخلیه آبگرمکن خارج می کند.
این مراحل را با تمام اتصالات آب دیگر مانند اتصال لباسشویی تکرار کنید.
در این زمان می توانید دوشاخه ها را از شیر آب و شلنگ باغ جدا کنید. شیر ورودی آبگرمکن را باز کرده و دریچه تخلیه را ببندید. این به شما امکان می دهد آبگرمکن را پر کنید و آن را برای استفاده آماده کنید. اگر بخاری گازی دارید، فراموش نکنید که چراغ راهنما را دوباره روشن کنید.

قیمت آن چند است

هزینه کاری بسته به اینکه چه کسی را استخدام می کنید و زمان تکمیل پروژه متفاوت است.

سایر تعمیر و نگهداری توصیه شده

پس از تخلیه رسوب از خطوط آب خود، باید لوله های خود را در داخل دیوارها بررسی کنید. هر زمان که با آب سر و کار دارید و آب پس‌آب را از طریق یک خط فشار می‌دهید یا می‌فرستید، ممکن است فشار ایجاد شود و باعث آسیب شود. ما برای آسودگی خاطر شما به شدت توصیه می کنیم که پس از اتمام این پروژه دیوارها را بررسی کنید.

ممکن است آب را در خانه تجربه کنید که کمی خنک تر است. ممکن است مشکلاتی در مورد بخاری آب گرم وجود داشته باشد. توصیه می کنیم آبگرمکن را با استفاده از یک مولتی متر دیجیتال تست کنید.

در نهایت، با پایان یافتن این پروژه، نحوه جلوگیری از تجمع کلسیم در شیرهای آب را در نظر بگیرید. این می تواند در زمان و هزینه شما در هنگام تعمیر جریان آهسته آب صرفه جویی کند.

چه زمانی باید با یک حرفه ای تماس بگیرم

در انجام پروژه ای در خانه در رابطه با لوله کشی، ایده خوبی است که از خدمات لوله کشی حرفه ای برای کمک تماس بگیرید. انجام پروژه ای مانند تمیز کردن رسوبات از خطوط آب یک اشتباه است بنابراین همیشه از کمک یک مجوز حرفه ای با تجربه استفاده کنید.

لوله کش با تیم بازرسی خانه محلی خود تماس بگیرید تا بتوانند بهترین لوله کش دارای مجوز حرفه ای را برای این کار معرفی کنند. هنگامی که با لوله کشی سروکار دارید، نمی خواهیم شما اشتباه کنید و به طور تصادفی خطوط آب را در دیوارهای خود خراب کنید.

نتیجه تماس با خدمات لوله کشی محلی و شرکت بازرسی خانه به شما امکان می دهد راه حلی برای رسوب گیری از خطوط آب خود بیابید. افزودن مواد شیمیایی یا تکمیل تراز معکوس خطوط ممکن است آسان باشد. توصیه می کنیم با افراد حرفه ای تماس بگیرید. تیم بازرسی خانه شما می تواند یک شرکت خدمات لوله کشی با کیفیت را برای بیرون آمدن و شستشوی خطوط آب در صورت نیاز توصیه کند. این به محافظت از جریان آب خانه شما کمک می کند.

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x