سبک زندگی

مدیریت بهترین عملکرد مواقع دشوار و بحرانی

7 کاری که بهترین رهبران در مواقع بحران انجام می دهند

مدیریت در شرایط سخت
از بین بردن شرایط بد

بحران COVID-19 به طور قابل توجهی نقش رهبری در سازمان ها را تغییر داده است و تأثیری فراتر از عملکرد هر سیستمی دارد. تجارب زندگی بسیاری از رهبران آنها را برای این بحران VUCA (فرار، نامطمئن، پیچیده و مبهم) آماده نکرده است.

 

یک سیستم ایستا برای رهبران تحت شرایط فعلی کار نخواهد کرد، زیرا تغییرات گسترده و عدم اطمینان حاکم است. در عوض، رهبران نیاز به یک رویکرد سیستماتیک دارند که چابک، به‌روز و دقیق باشد.

آنها نمی توانند بر توانایی های رهبری قبلی خود تکیه کنند. آنها به قطب‌نمای جدیدی نیاز دارند تا بتوانند در این زمان‌های بی‌سابقه حرکت کنند. آنها به مربیان بسیار آموزش دیده و متخصص در رهبری در مواقع بحران و بهبودی نیاز دارند.

هنگامی که عدم اطمینان و ابهام زیاد است، مردم برای پاسخ به رهبران خود نگاه می کنند. در اینجا هفت استراتژی وجود دارد که رهبران موثر در این شرایط از آنها استفاده می کنند:

1. یک جهت روشن بدهید

در مواقع بحران، رهبران، حتی زمانی که دید ضعیفی دارند، به مردم خود احساس جهت گیری را مدیون هستند. تمرکز آن‌ها می‌تواند روی کوتاه‌مدت باشد، که همراه با به‌روزرسانی‌های منظم، به آنها انعطاف‌پذیری می‌دهد تا به تغییرات مداوم و سریع پاسخ دهند.

2. روی مردم تمرکز کنید

رهبران باید بیش از آنچه قبلاً انجام داده اند، عامل انسانی را در نظر بگیرند. آنها باید مردم را به عنوان مردم رهبری کنند. از آنجا که کارکنان آنها نگران و نامطمئن هستند، رهبران باید به طور فعال حمایت، تشویق و مشارکت را ارائه دهند.
3. یک مربی پیدا کنید

رهبران باید انسانیت خود را کشف کنند و آن را با خود به محل کار بیاورند – برای بسیاری از رهبران، برای اولین بار. آن‌ها باید آن «منطقه‌های نرم» را در خود بیابند که امکان ارتباط با اعضای تیم خود را فراتر از بحران فراهم می‌کند. دستیابی به این بزرگی تغییر بدون کمک یا راهنمایی تقریباً غیرممکن است، جایی که مربیگری می تواند کمک کند.

4. شفاف باشید

در مواقع بحران، رهبران می‌توانند با ارائه اطلاعات شفاف و مکرر در مورد آنچه می‌دانند و آنچه نمی‌دانند، اعتماد ایجاد کنند. کارمندان کودکانی نیستند که رهبران باید واقعیت تلخ را از آنها پنهان کنند. آنها بالغ هستند. با اطلاعات مناسب، ارائه شده در زمان مناسب، اعتمادی را که در حال حاضر در جهان وجود ندارد، توسعه خواهند داد.

رهبران نیز می توانند در چنین مواقعی امید را القا کنند، اما باید امیدی بی پایان و بدون ضرب الاجل باشد. هیچ کس نمی داند این همه گیری تا چه زمانی ادامه خواهد داشت، بنابراین ارائه امید با یک جدول زمانی اشتباه است (“تا تابستان تمام می شود”). اگر آن جدول زمانی اشتباه باشد، می تواند به روحیه آسیب برساند و انعطاف پذیری روانی را تضعیف کند.

مقاله در مورد موفقیت کلیک کنید:7 ویژگی در زنان که طبق علم برای مردان جذاب است

5. خود رهبری را توسعه دهید

رهبران باید با هدایت خود از مرزهای نگرانی ها و عدم قطعیت های خود، الگو قرار دهند. در زمان بحران، بدون خودرهبری، رهبری دیگران چالش برانگیز و تقریباً غیراخلاقی است.

خود رهبری در آب‌های طوفانی ناشناخته فرآیندی است که با انتخاب رهبران برای دفاع از اصول یا ارزش‌های خود آغاز می‌شود. آنها برای بیان آن اصول و ارزش ها از محدودیت ها و دشواری های خود فراتر می روند و جهت و دیدگاه روشنی را برای خود تعیین می کنند. فقط در این صورت است که می توانند آن جهت را به افرادی که رهبری می کنند ارائه دهند.

6. از تیم خود مراقبت کنید

رهبران باید به اعضای تیم خود کمک کنند تا بر ترس های خود غلبه کنند تا بتوانند دوباره کارمندان موفقی باشند. آنها باید به نگرانی های مردم مشروعیت بخشند و آنها را در مقابل آنها قرار ندهند. رهبران بزرگی مانند چرچیل، قندی و ماندلا نمونه هایی از این ویژگی رهبری هستند.

7. یاد بگیرید که یک رهبر واقعی باشید

رهبران واقعی مردم را از جایی که هستند به جایی که می دانند می توانند باشند هدایت می کنند. با رهبران مناسب، کارمندان رشد و توسعه می یابند و به ارتفاعات جدیدی از موفقیت می رسند. همه کسانی که به سمت مدیریت ارتقا می یابند یک رهبر واقعی نیستند. رهبران واقعی به طور مداوم یاد می گیرند و توسعه می یابند و عظمت بالقوه را در خود و دیگران می بینند.

با فروپاشی ساختارها و مختل شدن مشاغل، ما بیش از هر زمان دیگری به این نوع رهبر نیاز داریم. آنها ما را از طریق تغییر و عدم اطمینان هدایت خواهند کرد.

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x