خیانت زناشوییزناشویی و ازدواج

چگونه بر شهوت غلبه کنیم 13 راه مقالبه

کنترل شهوت

تجربه شهوت یا میل جنسی کاملاً طبیعی است. احساسات شما ممکن است معطوف به شخص خاصی باشد، یا ممکن است به سمت فعالیت هایی مانند خودارضایی یا تماشای پورنوگرافی کشیده شوید.

اما گاهی اوقات، این خواسته ها می توانند طاقت فرسا یا ناخواسته باشند. اگر نمی توانید آن افکار و احساسات ناراحت کننده را از بین ببرید، نگران نباشید – کارهایی وجود دارد که می توانید برای مدیریت آنها انجام دهید. 

اگر شانس زیادی برای مقابله با آن ندارید، پزشک یا مشاور شما می تواند کمک کند.

برای خود حد و مرز تعیین کنید.

اجتناب از وسوسه ها می تواند به شما در مدیریت خواسته هایتان کمک کند. 
به عنوان مثال، اگر وسوسه می‌شوید که هر زمان که در رایانه خود هستید به پورن نگاه کنید، یک برنامه یا افزونه مرورگر را دانلود کنید تا وب‌سایت‌های وسوسه‌انگیز را مسدود کنید. یا، اگر با احساسات جنسی نسبت به یک فرد خاص دست و پنجه نرم می کنید، در صورت امکان زمان خود را با او محدود کنید.
  • عمومی‌تر کردن فعالیت‌هایتان می‌تواند تسلیم شدن به تمایلات جنسی را دشوارتر کند. به عنوان مثال، سعی کنید به جای زمانی که در اتاق خود تنها هستید، از رایانه خود در مکان های عمومی مانند نیمکت پارک یا کافی شاپ استفاده کنید.
  • اگر به یک بار یا ساحل می‌روید، دوستی را بیاورید که می‌تواند حواس‌تان را پرت کند و شما را مشغول کند تا مردم را دور نزنید.
  • اگر به شخص خاصی هوس می کنید، از بررسی شبکه های اجتماعی او یا انجام کارهایی برای جلب توجه او اجتناب کنید.

فهرستی از دلایل مقاومت تهیه کنید.

تعریف واضح ارزش های خود می تواند عزم شما را تقویت کند. 
  1. وقتی برای خود هدفی تعیین می‌کنید – چه سالم‌تر خوردن یا بهتر شدن در مقاومت در برابر وسوسه جنسی – به داشتن ایده روشنی از دلیل انجام آن کمک می‌کند.

فهرستی از چیزهایی که به نظر می‌رسد باعث تحریک آن افکار و احساسات ناخواسته می‌شوند را بنویسید و ایده‌هایی را در مورد نحوه برخورد با این محرک‌ها یادداشت کنید.

  • به عنوان مثال، اگر متوجه شدید که آن افکار شهوانی بیشتر در هنگام بی حوصلگی ظاهر می شوند، به دنبال راه هایی باشید که ذهن خود را مشغول نگه دارید. سعی کنید هنگام انجام کارهای خسته کننده، مانند تا کردن لباس، به موسیقی یا یک پادکست سرگرم کننده گوش دهید.
  • ممکن است متوجه شوید که از افکار یا رفتارهای جنسی برای مقابله با استرس استفاده کرده اید. هدف خود را برای یافتن روش های مقابله ای جدید و ایجاد عادات سالم تر تعیین کنید.

محرک های خود را شناسایی کنید

درک خواسته های خود کنترل آنها را آسان تر می کند. 
دفعه بعد که احساس شهوت را تجربه کردید، به آنچه در حال وقوع است فکر کنید. به عنوان مثال، آیا وقتی استرس دارید یا بی حوصله هستید افکار جنسی ناخواسته بیشتری به سراغتان می آید؟
وقتی در اطراف افراد خاص یا در مکان های خاص (مانند ساحل یا در یک بار) هستید چطور؟

فهرستی از چیزهایی که به نظر می‌رسد باعث تحریک آن افکار و احساسات ناخواسته می‌شوند را بنویسید و ایده‌هایی را در مورد نحوه برخورد با این محرک‌ها یادداشت کنید.

  • به عنوان مثال، اگر متوجه شدید که آن افکار شهوانی بیشتر در هنگام بی حوصلگی ظاهر می شوند، به دنبال راه هایی باشید که ذهن خود را مشغول نگه دارید. سعی کنید هنگام انجام کارهای خسته کننده، مانند تا کردن لباس، به موسیقی یا یک پادکست سرگرم کننده گوش دهید.
  • ممکن است متوجه شوید که از افکار یا رفتارهای جنسی برای مقابله با استرس استفاده کرده اید. هدف خود را برای یافتن روش های مقابله ای جدید و ایجاد عادات سالم تر تعیین کنید.

راه های سالمی برای مشغول نگه داشتن خود بیابید.

بخار را خاموش کنید و با سرگرمی ها و فعالیت های سرگرم کننده حواس خود را پرت کنید. 
دفعه بعد که شروع به تمرکز بر روی افکار جنسی کردید، برای دویدن یا یک دوست برای چت تماس بگیرید.

همچنین می توانید کاری خلاقانه انجام دهید، مانند نقاشی، نواختن ساز، یا پختن یک غذای خوب. این کمک می کند تا ذهن شما را از خواسته های ناخواسته خود دور کنید.

  • به جای تمرکز بر روی فردی که به او علاقه دارید، روی فعالیت هایی تمرکز کنید که به شما کمک می کند احساس خوبی نسبت به خودتان داشته باشید.

رابطه عاشقانه خود را با شخص مهم خود دوباره زنده کنید.

تقویت رابطه شما ممکن است وسوسه را کاهش دهد. 
اگر متاهل هستید یا در یک رابطه متعهد هستید، به خودتان یادآوری کنید که چه چیزی در مورد شریک زندگیتان جذاب است.
سعی کنید زمان با کیفیتی را با آنها بگذرانید. برای پرورش عشق، محبت و صمیمیت فیزیکی در رابطه از راه خود خارج شوید. این به شما کمک می کند تا افکار و خواسته های خود را به جای دیگران بر روی SO خود متمرکز کنید.
اگر مطمئن نیستید که چگونه جرقه را دوباره فعال کنید، در اینجا چند چیز وجود دارد که باید امتحان کنید:

 

  • هر روز زمان کمی را در نظر بگیرید – حتی اگر فقط 10 تا 15 دقیقه اینجا و آنجا باشد – تا در مورد چیزهای سرگرم کننده صحبت کنید. این را به عنوان یک قانون در نظر بگیرید که در این زمان خاص در مورد کار، مدرسه، بچه ها یا هر کار روزمره دیگری صحبت نکنید!
  • فهرستی از 10 چیزی که بیشتر در مورد SO خود دوست دارید یا از خاطرات مورد علاقه خود با هم تهیه کنید.
  • با هم کار جدیدی انجام دهید، مانند رفتن به یک سفر آخر هفته، شرکت در کلاس رقص، یا بازدید از یک رستوران جدید در محله خود.
  • صمیمیت فیزیکی را تمرین کنید. حتی اگر رابطه جنسی ندارید، راه‌های دیگری نیز برای نشان دادن محبت فیزیکی وجود دارد، مانند در آغوش گرفتن، بوسیدن یا مالش دادن به یکدیگر.

تکنیک های آرام سازی را امتحان کنید تا به شما کمک کند آرام شوید.

اگر استرس محرک وسواس جنسی باشد، فعالیت های آرامش بخش می تواند کمک کننده باشد. 
اگر احساس می‌کنید استرس دارید، به موسیقی آرام گوش دهید، حرکات کششی سبک انجام دهید یا کمی یوگا را امتحان کنید. دوش گرفتن یا پیاده روی نیز می تواند کمک کننده باشد.
  • اگر حواس‌تان پرت می‌شود و سعی می‌کنید به تنهایی آرام شوید، سعی کنید در یک کلاس ثبت‌نام کنید (مانند یک دوره آنلاین تای چی) یا کاری آرامش‌بخش با یک دوست انجام دهید.

به یک گروه خودیاری بپیوندید.

دیگرانی که از طریق همین موضوع می گذرند می توانند منبع خوبی باشند. 
از پزشک یا درمانگر خود بخواهید که یک گروه را توصیه کند یا به دنبال گروه های پشتیبانی آنلاین بگردید. حضور در یک گروه می تواند به شما کمک کند کمتر احساس تنهایی کنید و تمایلات جنسی ناخواسته شما را کمتر ناراحت کند. سایر اعضای گروه نیز می توانند استراتژی ها و توصیه هایی را به اشتراک بگذارند تا به شما در مقابله با آن کمک کنند.

اگر هنوز از فاصله‌گذاری اجتماعی استفاده می‌کنید یا احساس راحتی نمی‌کنید که حضوری ملاقات کنید، به دنبال گروهی باشید که به صورت آنلاین ملاقات می‌کنند.

  • ممکن است لازم باشد قبل از اینکه گروهی را پیدا کنید که برای شما مناسب است، گروه های مختلفی را امتحان کنید.
  • گروه های خودیاری اشکال مختلفی دارند. برخی از آنها مبتنی بر ایمان هستند، در حالی که برخی دیگر رویکرد روانشناختی بیشتری دارند. به این فکر کنید که کدام روش برای شما مفیدتر است و گروه هایی را جستجو کنید که نیازهای شما را برآورده می کنند.

اگر مذهبی یا روحانی هستید برای راهنمایی دعا کنید.

دعا می تواند به شما کمک کند آرامش و وضوح پیدا کنید. 

بسیاری از افراد با ایمان هنگامی که با مسائلی مانند شهوت و وسوسه دست و پنجه نرم می کنند به دعا روی می آورند. اگر به قدرتی بالاتر اعتقاد دارید، هر روز لحظه ای را به ارتباط خصوصی با آنها اختصاص دهید و از آنها راهنمایی بخواهید.

  • به عنوان مثال، برخی از مسیحیان بر روی آیات خاص کتاب مقدس دعا می کنند که به آنها کمک می کند افکار خود را دوباره بر تعهد خود به خدا متمرکز کنند (مانند مزمور 19:14).
  • مطالعات نشان می‌دهد که دعا زمانی آرامش و رفاه بیشتری به ارمغان می‌آورد که آن را مثبت نگه دارید و به جای سرزنش کردن خود و تمرکز بر شکست‌های خود، روی صحبت با قدرت برتر خود تمرکز کنید.به‌عنوان مثال، به‌جای گفتن جمله‌ای مانند «خدایا، شکست خوردم و دوباره تسلیم وسوسه شدم»، چیزی مانند «خدایا، خیلی ممنونم که در این مسیر قرار گرفتم تا به کسی که می‌خواهم باشم. به من کمک کن تا در چالش غلبه بر این افکار وسوسه انگیز غلبه کنم؟”

از یک رهبر معنوی یا مذهبی مشاوره بگیرید.

آنها می توانند راهنمایی مبتنی بر ایمان ارائه دهند. 
اگر مذهبی یا روحانی هستید، ممکن است برای شما مفید باشد که دیدگاه کسی را که با شما هم عقیده است به دست آورید.

بخواهید با یکی از اعضای روحانی مورد اعتماد ملاقات کنید یا مشاوری را پیدا کنید که درمان مبتنی بر ایمان را ارائه می دهد. توضیح دهید که افکار شهوانی را تجربه می کنید و از آنها بپرسید که آیا می توانند استراتژی هایی برای مقابله با آنها ارائه دهند.

  • این ممکن است خجالت آور باشد، اما به یاد داشته باشید که احتمال زیادی وجود دارد که خودشان با مسائل مشابه دست و پنجه نرم کرده باشند! همچنین وظیفه آنها کمک به مردم برای حل مسائل مربوط به ایمانشان است، هر چه که باشد.

مراقبه ذهنی را تمرین کنید .

مراقبه های هدایت شده را به صورت آنلاین جستجو کنید یا برای یک کلاس ثبت نام کنید. 
مطالعات نشان می دهد که تمرکز حواس می تواند به افراد با انواع چالش های جنسی، از جمله احساس شرم یا ناراحتی مرتبط با رابطه جنسی کمک کند.

ممکن است به میل های جنسی شما کمک کند که در هنگام وقوع، احساس استرس و فشار کمتری داشته باشند. برای تمرین یک مراقبه ذهنی ساده:

  • در مکانی آرام و راحت بنشینید یا دراز بکشید. اگر دوست دارید چشمان خود را ببندید.
  • چند نفس آهسته و عمیق بکشید. روی احساس بالا و پایین رفتن شکم خود در حین نفس کشیدن تمرکز کنید.
  • روی سایر احساسات فیزیکی مانند احساس تنش در بدن یا چیزهایی که می توانید در محیط خود حس کنید (مانند صداها یا بوها) تمرکز کنید.
  • چند دقیقه بنشینید و از افکار خود آگاه باشید. ممکن است متوجه شوید که افکار یا احساسات جنسی دارید. فقط بدون تلاش برای تحلیل یا قضاوت به آنها توجه کنید.
  • قبل از اینکه به فعالیت های معمولی خود بازگردید، به آرامی تمرکز خود را برای چند دقیقه به نفس خود برگردانید.

بپذیرید که افکار و احساسات جنسی طبیعی هستند.

تلاش برای از بین بردن افکار و احساسات ناخواسته کارساز نیست. 

این می تواند واقعاً ناامید کننده باشد، اما اگر به جای مبارزه با افکار خود به آن اذعان کنید، احساس بسیار بهتری خواهید داشت! به جای اینکه آنها را نادیده بگیرید یا به زور آنها را از ذهن خود دور کنید، فقط به آنها توجه کنید و اجازه دهید بدون قضاوت در آنجا بنشینند. ذهن شما در نهایت به چیز دیگری سرگردان خواهد شد.

  • این می تواند مفید باشد که این افکار و احساسات را به عنوان “ناخواسته” یا “دخالت کننده” بدانیم. سعی نکنید آنها را از هم جدا کنید یا معنی آنها را بفهمید – فقط با آرامش به خود یادآوری کنید که آنها مورد نظر نیستند.
  • این بدان معنا نیست که افکار و احساسات جنسی ناخواسته شما برای همیشه از بین خواهند رفت. در واقع، انتظار داشته باشید که آنها برگردند. فقط تمرین کنید که وقتی افکار می آیند بیشتر بپذیرید.
  • هیچ کس نمی تواند به طور کامل افکار و احساسات خود را کنترل کند. به خود یادآوری کنید که آنچه در مغز و بدن شما می گذرد تقصیر شما نیست و شما را به یک فرد “بد” تبدیل نمی کند، حتی اگر احساس ترسناک یا نامناسبی داشته باشید. مهم این است که چگونه بر روی این افکار عمل می کنید.

اگر احساس خستگی می کنید با یک درمانگر صحبت کنید.

اگر مشکلی دارید کمک بخواهید. 

با پزشک خود تماس بگیرید یا به دنبال یک درمانگر با تجربه در درمان مسائل جنسی بگردید. آنها می توانند به شما کمک کنند تا احساسات خود را مدیریت کنید و متوجه شوید که آیا مشکلات اساسی وجود دارد که مشکل را بدتر می کند.

  • اگر با تخیلات یا تمایلات جنسی دائمی دست و پنجه نرم می کنید که باعث ناراحتی زیادی برای شما می شود یا در فعالیت های روزمره شما اختلال ایجاد می کند، یا اگر احساس می کنید نمی توانید رفتارهای جنسی خود را کنترل کنید، ممکن است “رفتار جنسی اجباری” را تجربه کنید. ” اگر این به نظر شما می رسد، خجالت نکشید. این تقصیر شما نیست و شما تنها نیستید. پزشک یا درمانگر شما می تواند کمک کند!
  • درمانگر شما ممکن است درمان هایی مانند درمان شناختی رفتاری (CBT) یا روان درمانی روان پویشی را توصیه کند. هر دو نوع درمان به شما کمک می کند تا افکار و الگوهای رفتاری ناسالم را شناسایی کرده و عادات سالم تری بسازید.

اگر هیچ چیز دیگری مؤثر نیست، از پزشک خود در مورد دارو بپرسید.

گاهی اوقات عدم تعادل شیمیایی می تواند باعث ایجاد افکار وسواسی جنسی شود. 

اگر درمان به تنهایی مؤثر نبود، پزشک یا درمانگر شما ممکن است ترکیبی از درمان و داروها را توصیه کند. اگر میل جنسی شما به بیماری دیگری مانند اختلال وسواس فکری اجباری (OCD) یا عدم تعادل هورمونی مرتبط باشد، می تواند مفید باشد. برخی از داروهایی که ممکن است کمک کنند عبارتند از:

  • داروهای ضد افسردگی و داروهای ضد اضطراب، که می توانند به کاهش افکار وسواسی کمک کنند.
  • نالترکسون، دارویی که برای مدیریت رفتارهای اعتیادآور استفاده می شود.
  • داروهای تثبیت کننده خلق و خو، مانند داروهایی که برای درمان اختلال دوقطبی استفاده می شوند.
  • آنتی آندروژن ها که هورمون های مرتبط با رفتارهای جنسی را کاهش می دهند.

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x