زناشویی و ازدواج

هر آنچه باید در مورد طلاق بدانید

این فرآیند دارای مزایا و معایبی است.

طلاق

میانجی گری طلاق راهی برای یافتن راه حل برای مسائلی مانند حضانت فرزند و حمایت از همسر است. به عنوان جایگزینی برای فرآیند رسمی دعوا در دادگاه طلاق عمل می کند.

میانجی گری طلاق چیست؟

در طول میانجیگری ، هر دو طرف و وکلای آنها با شخص ثالث منصوب شده توسط دادگاه ملاقات می کنند. این شخص ثالث، “واسطه”، به زوجین در مذاکره برای حل و فصل طلاق کمک می کند. طرفین این فرصت را دارند که در مورد موضوعات بحث کنند، اختلافات را برطرف کنند و به مصالحه ای برسند که برای هر دو امکان پذیر باشد.

میانجی یک طرف عینی است. وظیفه آنها حل مشکلات یا تحمیل توافق به طرفین نیست. میانجی با ایفای نقش واسطه به طرفین کمک می کند تا به توافق برسند. او ممکن است نظری ارائه کند یا پیشنهادی بدهد، اما هیچ وقت اجازه ندارند طرفین را مجبور به توافق کنند.

مزایای میانجی گری طلاق

در زمان و پول صرفه جویی می کنید. در صورت موفقیت، میانجیگری به معنای کنار گذاشتن روند رسمی دادگاه طلاق است. این روند را برای طرفین کوتاه می کند و به حداقل رساندن حجم پرونده در سیستم دادگاه خانواده کمک می کند.

میانجیگری برای همه ذینفعان منصفانه است. میانجی شخص ثالثی است که هیچ علاقه ای به نتیجه ندارد. آنها چیزی به دست نمی آورند. به دلیل عینی بودن، آنها ممکن است بتوانند راه حل هایی را ببینند که طرفین نمی توانند ببینند زیرا از نظر احساسی روی نتیجه سرمایه گذاری نمی کنند.

میانجیگری یک فرآیند محرمانه است. هیچ خبرنگار دادگاهی وجود ندارد که هر کلمه ای را که گفته می شود پایین بیاورد. هر یادداشتی که میانجی گرفته شود پس از آن دور ریخته می شود. لازم نیست نگران پخش لباس های کثیف خود در ملاء عام باشید. هیچ روند دادگاه عمومی وجود ندارد.

زوج طلاق تحت کنترل هستند و در اختیار قاضی دادگاه طلاق نیستند.

معایب میانجی گری طلاق

میانجیگری یک روند قانونی نیست، بنابراین شما نمی توانید از مزیت کشف پیش از محاکمه استفاده کنید. شما بدون بهره مندی از اسنادی که درآمد و دارایی را ثابت می کند کور می شوید. این ممکن است به همسر عصبانی این فرصت را بدهد که دارایی ها و سایر اطلاعات مالی را پنهان کند. اگر چه، اگر توانایی استخدام یک تحلیلگر مالی را دارید، ممکن است بتوانید دارایی های پنهان را قبل از شروع میانجیگری شناسایی کنید.

میانجیگری، هر دو طرف را در شرایط مساوی قرار می‌دهد، حتی اگر موقعیت کنترل‌کننده یا سوءاستفاده‌کننده باشد. اگر یکی از همسران دیگری را مورد آزار و اذیت قرار داد، میانجی گری همسر ضعیف‌تر را در هنگام مذاکره برای حل و فصل طلاق منصفانه در معرض شکست قرار می‌دهد. اگر یکی از همسران متقلب یا متجاوز زنجیره ای باشد، این رفتارهای گذشته در طول میانجیگری مورد توجه قرار نمی گیرد. میانجیگری در مورد آنچه در آینده اتفاق خواهد افتاد است، نه آنچه در گذشته اتفاق افتاده است.

احتمال سوء استفاده از طرفین دعوی طرفدار بیشتر است. آنهایی که بدون وکیل طلاق می‌گیرند، که به عنوان خواهان دعوا در دادگاه شناخته می‌شوند، کمتر احتمال دارد که حقوق قانونی طلاق خود را بدانند، که ممکن است به یک توافق نابرابر یا نامطلوب منعکس شود. اگر یک همسر تحت تأثیر فرآیند طلاق قرار گیرد، احتمال کمتری وجود دارد که بتواند روی مسائل تمرکز کند و از حقوق آینده خود محافظت کند.

چگونه برای میانجی گری طلاق آماده شویم

مشقت را بنویس. با وکیل خود کار کنید تا مطمئن شوید که تمام مسائلی که باید تحت پوشش قرار گیرند نتیجه ای عادلانه و برابر برای شما خواهند داشت. شما در مورد حمایت از فرزند، حمایت از همسر، حساب های بازنشستگی، تقسیم دارایی زناشویی و بدهی میانجی خواهید بود. مطمئن شوید که همه اردک های خود را در یک ردیف قرار دهید!

مراقب نیازهای آینده خود پس از طلاق باشید. بودجه پس از طلاق را انجام دهید و مصمم به میانجیگری بروید تا در مورد آنچه برای بقای مالی پس از طلاق نیاز دارید، مذاکره کنید.

اگر بچه دارید، آنها را دغدغه اصلی خود قرار دهید. والدین نمی توانند با این امید که در صورت وجود فرزندان درگیر دیگری باشند، میانجیگری کنند. به خاطر داشته باشید که فرزندان به دو والدین نیاز دارند که از نظر مالی و عاطفی کامل از طلاق دوری کنند. 

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x