طراحی سایت
موضوعات داغ

سئوی یوتیوب چیست؟

نحوه رتبه بندی سریع ویدیوهای یوتیوب

آموزش سئو ویدئو در یوتیوب
چند راه کار ساده برای افزایش سئو یوتوب

چه به عنوان یک تأثیرگذار رسانه‌های اجتماعی، یک برند بزرگ، یا شخصی که فقط می‌خواهد سرگرم شود، ویدیو می‌سازید، احتمالاً می‌خواهید ویدیوهایتان ابتدا در یوتیوب نمایش داده شوند. با میلیون ها ویدیویی که هر سال پست می شود، ممکن است این یک شاهکار بزرگ به نظر برسد. مانند گوگل، یوتیوب نیز الگوریتم خاص خود را دارد که به طور سیستماتیک ویدیوها را بر اساس عوامل بسیاری رتبه بندی می کند.

اما چگونه می توانید ویدیوهای خود را برای اولین بار در یوتیوب نشان دهید؟ با سئو یا بهینه سازی موتور جستجو شروع می شود.

سئو چیست؟

بهینه سازی برای موتورهای جستجو به این موضوع اشاره دارد که چگونه یک موتور جستجو می تواند محتویات وب سایت شما را درک کند و آن را با آنچه که یک مشتری در جستجوی آن است مرتبط کند. به طور خلاصه، سئو کاری است که وقتی می خواهید محتوای شما ابتدا در گوگل نمایش داده شود، انجام می دهید. گوگل سیستم خود را برای رتبه بندی محتوا بر اساس عوامل بسیاری دارد و بازاریابان همیشه به دنبال راه هایی برای بهبود رتبه خود در گوگل هستند.

سئو چگونه با ویدیوهای یوتیوب ارتباط دارد؟ خوب، یوتیوب الگوریتم خاص خود را برای رتبه بندی ویدیوهایی دارد که در حین جستجو ظاهر می شوند.

سئوی یوتیوب چیست؟

عملکرد یوتیوب مشابه گوگل است: کاربران یک عبارت را جستجو می کنند و نتایج ویدیو به جای مقالات و محصولات ظاهر می شود. الگوریتم یوتیوب با توجه به بسیاری از فاکتورهای رتبه بندی تصمیم می گیرد که کدام ویدیوها نمایش داده شوند. هر چه یوتیوب راحت‌تر بفهمد ویدیوی شما در مورد چیست، رتبه‌ی بالاتری به ویدیو خواهد داد. یوتیوب به دنبال مرتبط ترین ویدیوها با بالاترین تعامل برای رتبه در صفحه اول است.

چگونه رتبه سئوی خود را در یوتیوب افزایش دهم؟

بعد از اینکه ویدیوی خود را ساختید و آن را در یوتیوب پست کردید، احتمالاً می خواهید مطمئن شوید که در صفحه اول نتایج جستجوی یوتیوب نشان داده می شود. فاکتورهای زیادی وجود دارد که تعیین می کند آیا ویدیوی شما در یوتیوب رتبه بالایی خواهد داشت یا خیر. تعدادی از این فاکتورهای رتبه بندی یوتیوب عبارتند از:

استفاده از کلمه کلیدی را هدف قرار دهید
حفظ مخاطب
تعامل ویدیویی و مشترکین

استفاده از کلمه کلیدی را هدف قرار دهید

هر ویدیو باید حول یک کلمه کلیدی یا عبارت هدف متمرکز شود. برای تصمیم گیری کلمه یا عبارت مورد نظر خود، از خود بپرسید: “اگر این ویدیو بتواند رتبه اول را برای یک عبارت/عبارت جستجو کسب کند، آن چه خواهد بود؟”

پس از تعیین کلمه یا عبارت هدف خود، هر قسمت از ویدیوی شما باید حول این کلمه کلیدی بهینه شود. این محتوا شامل عنوان، توضیحات، برچسب‌ها و محتوای واقعی ویدیو است. یوتیوب هر ویدیو را در یوتیوب رونویسی می کند. بنابراین، اگر کلمه کلیدی خود را در سراسر ویدیو بگنجانید، یوتیوب راحت‌تر متوجه می‌شود که ویدیو در مورد چیست و آن را بالاتر می‌برد.

کلمه کلیدی عنوان خود را بهینه کنید

حتما کلمه کلیدی را تا جایی که ممکن است به سمت چپ اضافه کنید، زیرا یوتیوب مانند ما از چپ به راست می خواند. برای مثال، اگر یک آموزش سایه چشم ایجاد کرده‌اید و می‌خواهید در «آموزش آرایش» شرکت کنید، عنوان بهینه‌سازی شده برای یوتیوب می‌تواند «آموزش آرایش در مورد بهترین روش‌های سایه چشم» باشد.

کلمه کلیدی خود را در توضیحات ویدیوی خود قرار دهید

همراه با عنوان خود، تغییراتی از کلمه کلیدی خود را در سراسر توضیحات ویدیو درج کنید. اگر یوتیوب فقط عنوان و توضیحات شما را بخواند، آیا دقیقاً می‌داند که در ویدیو چه چیزی مطرح شده است؟

از برچسب ها به خوبی استفاده کنید

تگ های یوتیوب راه دیگری برای یوتیوب برای درک موضوع ویدیوی شما هستند. هنگام اضافه کردن برچسب به ویدیوی خود، اولین برچسب شما باید همان کلمه کلیدی هدف باشد. بقیه تگ‌های شما باید تغییراتی از این کلمه کلیدی باشد تا به یوتیوب در درک بیشتر محتوا کمک کند. برچسب ها برای الگوریتم یوتیوب مهم هستند. مطمئن شوید که هر ویدیویی که پست می کنید دارای برچسب است.

حفظ مخاطب

حفظ مخاطب یعنی مدت زمانی که می توانید بینندگان خود را با ویدیوی خود درگیر نگه دارید. ویدیوهایی که دارای نرخ بازدید طولانی هستند در الگوریتم یوتیوب رتبه بالاتری خواهند داشت زیرا به یوتیوب نشان می دهد که محتوای شما جذاب و مرتبط است.

برای اطمینان از اینکه میزان حفظ مخاطب شما زیاد است، مطمئن شوید که ویدیوی شما تا انتها حول موضوع متمرکز شده است، بنابراین بینندگان پس از شروع آن کلیک نکنند. همچنین می توانید انگیزه ای برای ماندن تا پایان ویدیو در نظر بگیرید. این به رتبه بندی یوتیوب شما کمک می کند.

تعامل ویدیویی

همراه با حفظ مخاطب، رتبه بندی یوتیوب به نحوه تعامل کاربران با ویدیوی شما بستگی دارد. این به معنای تعداد لایک‌ها، نظرات، اشتراک‌گذاری‌ها و مشترکینی است که دریافت می‌کنید. هر چه ویدیوی شما تعامل بیشتری داشته باشد، بر اساس فاکتورهای رتبه بندی یوتیوب رتبه بالاتری خواهد داشت. برای افزایش تعامل، بینندگان را تشویق کنید که ویدیوهای شما را لایک کنند، نظر بدهند و در آنها مشترک شوند. برای افزایش تعامل ویدیویی در یوتیوب، ویدیوهای خود را در سایر سیستم عامل ها از جمله در رسانه های اجتماعی و پست های وبلاگ به اشتراک بگذارید. با تعامل بیشتر، یوتیوب می بیند که ویدیوی شما بسیار مرتبط با مخاطب است و ویدیو را بالاتر می برد.

 

بهترین راه برای قرار دادن ویدیوی خود در بالای نتایج جستجوی یوتیوب این است که ویدیویی بسازید که مردم بخواهند آن را تماشا کنند. وقتی ویدیوی خود را همانطور که می خواهید دریافت کردید، از این نکات سئوی یوتیوب استفاده کنید تا ویدیوی یوتیوب خود را سریع رتبه بندی کنید.

مطمئن نیستید که چه نوع محتوای ویدیویی بسازید؟ با بینش مصرف کننده شروع کنید. اینها به شما نشان می‌دهند که مشتریان شما چه ویدیوهایی را تماشا می‌کنند، جستجوهایی که انجام می‌دهند، سؤالاتی که می‌پرسند و وب‌سایت‌ها و محتوایی که در مورد هر موضوع یا عبارتی با آن درگیر هستند. همین امروز به صورت رایگان شروع کنید!

 

بخوانید برای شما مفید میباشد:

بهترین کلمات کلیدی را با ابزار رایگان گوگل پیدا کنید.

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x