طراحی سایت

بک لینک چیست و چرا برای سئو مهم است؟

سئو

بک لینک
استفاده از بک لینک های با کیفیت برای سئوی وب سایت و بهبود رتبه آن ضروری است.

بک لینک های با کیفیت روشی موثر برای بهینه سازی سایت و افزایش رتبه آن در موتورهای جستجو از جمله گوگل هستند. در این مقاله به بررسی اهمیت بک لینک برای سئو و ارائه اطلاعات مفید در این زمینه پرداختیم. گوش به زنگ باشید.

بک لینک چیست؟

بک لینک ها لینک های ورودی به وب سایت شما از طریق سایت های دیگر هستند. یک بک لینک زمانی ایجاد می شود که افراد روی آدرس وب سایت دیگری کلیک می کنند تا به وب سایت شما دسترسی پیدا کنند.

لینکی که افراد را به وب سایت شما هدایت می کند، لینک ورودی نامیده می شود. پیش از این، رتبه یک وب سایت بر اساس بک لینک های آن تعیین می شد. امروزه با توجه به تغییر الگوریتم های موتورهای جستجو به خصوص گوگل این اهمیت کاهش یافته است. اما استفاده از آنها تاثیر بسزایی در افزایش رتبه و سئوی وب سایت دارد.

اهمیت بک لینک برای سئو سایت

این بخش به بررسی اهمیت بک لینک ها برای بهینه سازی موتورهای جستجو می پردازد.

1- موقعیت شما را در موتورهای جستجو بهبود می بخشد.

بک لینک رای اعتماد مخاطب به وب سایت شماست و به سایت شما اعتبار می بخشد. می توانید از آن برای کسب رتبه بهتر در موتورهای جستجو و افزایش تعداد بازدیدکنندگان وب سایت خود استفاده کنید. اگرچه الگوریتم گوگل تغییر کرده است، لینک بیلدینگ یکی از استراتژی های ضروری در سئو است و به کیفیت و رتبه بندی وب سایت کمک زیادی می کند.

2- سرعت ایندکس شدن صفحات وب سایت را افزایش می دهد.

گوگل و سایر موتورهای جستجو با بررسی صفحات و لینک های شناسایی شده خود محتوای جدیدی را کشف کرده اند. ربات گوگل از این طریق محتوای جدید را شناسایی و رتبه بندی می کند. اگر لینک ورودی به آن در یک وب سایت محبوب وجود داشته باشد، ربات گوگل احتمالاً صفحه شما را می خزد.

نمایه سازی صفحات وب سایت

3- وب سایت ترافیک ارجاع بیشتری دریافت می کند.

فلسفه بک لینک ارجاع و هدایت کاربران به منابع ارزشمند و با کیفیت است. با قرار دادن لینک خود در یک وب سایت مفید، کاربر به سایت شما ارجاع داده می شود و ترافیک ارجاع شما را افزایش می دهد. بازدید سایت شما و تعداد کلیک ها افزایش می یابد و مخاطبان بیشتری را جذب خواهید کرد.

کسب اعتبار برای سایت هدف از طریق بک لینک

این بخش بررسی می کند که چگونه بک لینک ها می توانند اعتبار سایت را بهبود بخشند.

1- سایت شما را به یک مرجع تبدیل می کند.

مخاطبان شما با لینک دادن به وب سایت های معتبر، شما را یک وب سایت مرجع در نظر خواهند گرفت.

2- فرصت های ارتباطی جدیدی خواهید داشت.

زمانی که کاربر از طریق بک لینک وارد وب سایت شما می شود، فرصتی عالی برای آشنایی با سایر قسمت های وب سایت شماست. کاربر وب سایت شما ویژگی های مختلف سایت شما را بررسی می کند و اگر آنها را جذاب بداند، زمان بیشتری را برای آنها صرف می کند. حتی ممکن است شما را در شبکه های اجتماعی دیگر دنبال کند و مطالب شما را با دوستانش به اشتراک بگذارد.

3- برند شما را معتبر می کند.

هنگامی که یک وب سایت به شما لینک می دهد، بیان می کند که کاربر می تواند با بازدید از وب سایت شما اطلاعات بیشتری کسب کند. شما همچنین برند خود را به عنوان یک برند معتبر به کاربر معرفی می کنید. در نتیجه محبوبیت برند شما افزایش می یابد.

انواع لینک

هر پیوند جنبه متفاوتی دارد. مقاله زیر این تقسیم بندی را از دو عنصر مختلف بررسی خواهد کرد.

انواع لینک

لینک های داخلی و خارجی

یک وب سایت می تواند به دو روش مختلف لینک بسازد. پیوند داخلی و پیوند خارجی. پیوند داخلی پیوندی است که از یک صفحه سایت شما به صفحه دیگر در وب سایت شما منتقل می شود. زمانی که وب سایت دیگری به یکی از صفحات آن لینک می دهد، یک بک لینک یا لینک خارجی برای وب سایت شما ایجاد می شود.

فالو کن و فالو نکن.

پیوندهای موجود در یک وب سایت به طور پیش فرض Do Follow هستند. کدنویسی HTML یا روش های دیگر می تواند این تنظیم پیش فرض را به عدم دنبال کردن تغییر دهد. در این حالت ربات گوگل برای صفحه هدف ارزشی قائل نیست و معمولا تاثیری در افزایش رتبه آن سایت ندارد. وجود این لینک ها در وب سایت شما ضرری ندارد، اما در مقایسه با لینک فالو، تاثیر مثبت کمی دارند. تا جایی که می توانید بک لینک های فالو دریافت کنید. این یک ویژگی طبیعی هر وب سایتی است که هر دو لینک را داشته باشد.

چگونه می توان کیفیت بک لینک را تعیین کرد؟

در گذشته حتی بک لینک های بی کیفیت به افزایش رتبه سایت و بهبود سئوی سایت کمک می کردند. در سال های اخیر، گوگل تلاش کرد تا این روند را متوقف کند. الگوریتم پنگوئن برای بررسی لینک سازی وب سایت ها در سال های اخیر گسترش یافته است و تغییرات زیادی در این زمینه ایجاد کرده است. دو راه برای بررسی بک لینک خوب و کیفیت وجود دارد.

  • ویژگی های وب سایت ارائه دهندگان بک لینک
  • ویژگی های صفحه وب سایت بک لینک

در قسمت های بعدی به بررسی هر یک از این موارد به صورت جداگانه می پردازیم.

ویژگی های وب سایت ارائه دهندگان بک لینک

هدف این بخش بررسی ویژگی های ارائه دهنده بک لینک است.

ارتباط موضوعی بین دو وب سایت

لینک های ایجاد شده از سایت هایی با موضوعی مرتبط با سایت هدف برای گوگل اهمیت بیشتری دارند. احتمال کلیک روی این لینک ها در این حالت افزایش می یابد. به عنوان مثال وب سایت شما در زمینه آموزش صنایع دستی فعالیت می کند. دریافت لینک از وب سایتی که صنایع دستی می فروشد یا فروشگاه های معتبر فروش صنایع دستی، در مقایسه با دریافت لینک از وب سایتی که حیوانات خانگی می فروشد، جایگاه و اعتبار بیشتری را برای شما ایجاد می کند.

اعتبار دامنه وب سایت

اعتبار دامنه وب سایت

در صورت دریافت لینک از یک دامنه معتبر، ارزش بیشتری برای وب سایت ایجاد می کند.

ترافیک وب سایت بالا

وجود بک لینک به وب سایت از سایت هایی با بازدید یا کلیک بیشتر باعث افزایش ترافیک وب سایت دریافت کننده بک لینک می شود. در نتیجه، به طور قابل توجهی بر بهبود رتبه و جایگاه آن در موتورهای جستجو تأثیر می گذارد.

ویژگی های صفحه وب سایت بک لینک

برای این بخش، ویژگی های صفحه ارائه دهندگان بک لینک را بررسی می کنیم.

لینک مکان

سایت مورد نظر با قرار دادن لینک بین محتوای اصلی و استفاده از فونت و رنگ خاص اعتبار بیشتری به دست می آورد. در این حالت، کاربر به احتمال زیاد روی آن لینک کلیک می کند.

اعتبار صفحه دارای بک لینک است.

علاوه بر این، در نظر گرفتن اعتبار صفحه ای که بک لینک دریافت می کند ضروری است. وب سایت ممکن است دارای اعتبار دامنه بالایی باشد، اما صفحه ای از همان وب سایت ممکن است قدرت کمتری داشته باشد. وقتی صفحه ای لینک دهی خوبی داشته باشد، از اعتبار بالایی برخوردار است. دریافت بک لینک از این صفحات ارزش و اعتبار بالاتری را به همراه دارد.

لینک های خروجی

تعداد لینک های خروجی در صفحه

هر سایتی ممکن است به سایت های دیگر و صفحات آنها در وب سایت شما پیوند دهد. اعتباری که این سایت بین سایت های هدف تقسیم می کند. به عبارت دیگر، هر چه تعداد سایت های هدف بیشتر باشد، ارزش و شناخت کمتری برای هر یک از آن وب سایت ها به دست می آید.

انکر تکست چیست؟

Anchor text کلمات قابل کلیکی هستند که یک پیوند را تشکیل می دهند. متن لنگر “متن پیوند” یا “عنوان پیوند” نامیده می شود. متن بک لینک برای رتبه بندی سایت هدف کاربردی است. ضروری است که این اثر را نادیده نگیرید، حتی اگر قابل توجه نباشد. انتخاب کلمات مناسب برای متن لینک از دو جنبه مهم است: این عبارت موضوع سایت دریافت کننده بک لینک را به موتورهای جستجو معرفی می کند و باعث می شود آن سایت در نتایج جستجو ظاهر شود.

در همین حال، به موتورهای جستجو اطلاع می دهد که کدام وب سایت برای متن پیوند بهترین است. برای انتخاب بهتر انکر تکست، پیشنهاد می کنیم از عناوین عمومی مانند ادامه مطلب، کلیک و … استفاده نکنید، بلکه توصیه می شود از کلمه کلیدی به تنهایی یا همراه با کلمات دیگری مانند نام وب سایت، نام تجاری، و غیره.

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x