سبک زندگی

دیر خوابیدن چه عوارضی دارد؟

چرا دیر خوابیدن برای شما مضر است؟

عوارض بی خوابی
دیر خوابیدن چه عوارضی دارد؟ چرا دیر خوابیدن برای شما مضر است؟ بر اساس مطالعه ای که توسط بنیاد ملی خواب انجام شده است ، یک فرد بزرگسال …

بر اساس مطالعه ای که توسط بنیاد ملی خواب انجام شده است ، یک فرد بزرگسال به طور متوسط ​​باید هر شب حداقل هفت ساعت بخوابد. با این حال، تعداد زیادی از بزرگسالان وجود دارند که نمی توانند از حداقل ساعات خواب مورد نیاز لذت ببرند.

این می تواند ناشی از بیدار ماندن برای تماشای برنامه تلویزیونی مورد علاقه خود، خواندن کتاب، تا دیر وقت کار کردن یا مهمانی ها باشد. با این حال، خوابیدن کمتر از هفت ساعت در شب ناسالم است. اگر ساعت های لازم را نخوابید، در نهایت به مشکلات جدی سلامتی مبتلا خواهید شد.

 

دیر خوابیدن چه عوارضی دارد؟

خطر بالاتر بیماری

بر اساس تحقیقات انجام شده بر روی بیش از 50000 بزرگسال، افرادی که حداقل 7 ساعت نمی خوابند بیشتر در معرض بیماری هایی مانند دیابت و بیماری های قلبی هستند. آنها همچنین به احتمال زیاد دچار سکته مغزی و سرطان می شوند.

فشار خون بالا

دیر خوابیدن به بدن و ذهن شما استرس وارد می کند که می تواند باعث افزایش فشار خون شود. هنگامی که این نوسان فشار خون برای مدت طولانی اتفاق بیفتد، می تواند باعث آسیب به قلب، عروق و کلیه ها شود یا منجر به از دست دادن بینایی شود.

کاهش اثربخشی واکسن های ایمنی

هنگامی که بدن خود را بیش از حد کار می کنید و به تدریج کمتر از آنچه باید می خوابید، در نهایت می تواند سیستم ایمنی شما را ضعیف کند. هنگامی که این اتفاق می افتد، اثربخشی ایمن سازی می تواند کاهش یابد. ایمن سازی برای کمک به بدن شما برای ایجاد آنتی بادی هایی که با برخی عفونت ها مبارزه می کنند استفاده می شود. بدن شما نمی تواند به طور موثر آنتی بادی ایجاد کند که آن را مستعد ابتلا به عفونت می کند.

خطر مرگ بیشتر

افرادی که حداقل 7 ساعت نمی خوابند، پانزده درصد بیشتر در معرض خطر مرگ ناشی از هر بیماری هستند. این نتیجه حاصل از سه تحقیق مختلف برای یافتن اثرات دیر خوابیدن بود.

فشار

دیر خوابیدن بدن شما را به تولید کورتیزول تشویق می کند. این یک هورمون استرس است. هنگامی که این اتفاق می افتد، احتمال ابتلا به افسردگی به دلیل فعالیت بیش از حد مغز افزایش می یابد. بیماری آلزایمر و اسکیزوفرنی نیز از اثرات طولانی مدت استرس ناشی از دیر خوابیدن هستند.

بی مولد شدن

بر اساس مطالعات تصویربرداری عصبی، زمانی که فرد به خوبی استراحت می کند، مغز هوشیارتر و آماده تشخیص و تجزیه و تحلیل اطلاعات است. اگر ناگهان متوجه شدید که بی ثمر شده اید، ممکن است به این دلیل باشد که خواب کافی ندارید. همچنین، عدم تمرکز با کمبود خواب کافی مرتبط است.

نوسانات خلقی

اگر مشتاق باشید، متوجه خواهید شد که وقتی به اندازه کافی استراحت نکرده اید یا نخوابیده اید، در بدترین حالت روحی خود قرار دارید. وقتی دیر می خوابید، با احساس خستگی از خواب بیدار می شوید. این به طور خودکار بر خلق و خوی شما تأثیر می گذارد. در یک مطالعه، از هفتاد و هشت دستیار پزشکی خواسته شد تا الگوهای خواب خود را پیگیری کنند. نتایج نشان داد که خستگی ناشی از کمبود خواب کافی باعث تحریک احساسات منفی می شود. در واقع، مشخص شد که دیر خوابیدن یا کم خوابی تأثیرات بسیار بدتری بر خلق و خوی شما نسبت به عملکرد شناختی یا حرکتی شما دارد.

لکه های تیره چشم

اگر عادت دارید دیر بخوابید، متوجه خواهید شد که احتمالاً دور چشم‌هایتان حلقه‌های تیره دارید. همچنین، به دلیل دیر خوابیدن، احتمالاً دچار جوش و سایر مشکلات پوستی خواهید شد.

چاقی

طبق مطالعات، افرادی که دیر می‌خوابند، احتمالاً در ساعات صبح می‌خوابند. این باعث می شود که صبحانه را حذف کنند. وقتی این اتفاق می‌افتد، فرد احتمالاً قبل از زمان ناهار مقدار زیادی غذا می‌خورد، عمدتاً آشغال. این متابولیسم شما را ضعیف می کند و بدن را وادار به ذخیره چربی می کند. در نهایت، این منجر به چاقی می شود. همچنین چاقی به‌عنوان یکی از عوارض دیر خوابیدن می‌تواند رخ دهد، زیرا فرد تمایل دارد شب‌ها وقتی بیدار است بیش از حد غذا بخورد.

صدای سنگین

احتمالاً متوجه شده اید که صدای شما در صبح متفاوت است. دیر خوابیدن تاثیرات نامطلوبی بر لحن و کیفیت صدای شما دارد. هنگامی که عادت دیر به رختخواب رفتن و زود بیدار شدن را در خود ایجاد کنید، سرانجام صدای شما خشن و خشن می شود. دیر بلند شدن از رختخواب برای سیگاری های زنجیره ای که به دلیل بیدار شدن تا دیروقت بیشتر سیگار می کشند، خطرناک تر است.

بیخوابی

زمانی که دیر به رختخواب می روید، سیستم خود را مجبور می کنید تا با یک روال خواب غیرعادی سازگار شود. بنابراین، زمانی که در نهایت به خواب می‌روید، سخت‌تر به خواب می‌روید و در طول شب به سختی می‌خوابید.

مستعد تصادف

در طول فعالیت‌های روزانه‌تان، می‌توان تأثیرات آن را در توانایی‌تان در ارائه آن‌ها مشاهده کرد. وقتی نمی خوابید بیشتر در معرض خطا هستید. متوجه خواهید شد که اشتباهاتی مرتکب می شوید که به راحتی می توانید از آنها اجتناب کنید. بر اساس مطالعات انجام شده، درصد بالایی از تصادفات در جاده ها و محل کار ناشی از کمبود خواب و خواب آلودگی در طول روز است.

نمرات معدل پایین

بر اساس مطالعات انجام شده بر روی دانشجویان، دانشجویانی که کم خواب هستند، نمرات معدل کمتری نسبت به همتایان خود دارند. مغز انسان به زمان نیاز دارد تا در مراحل مختلف خواب عمیق بچرخد تا حافظه شما را تقویت کند. وقتی نمی خوابید، مغز خود را از زمان بسیار مورد نیاز برای راه اندازی مجدد محروم می کنید. این منجر به فراموشی و در نتیجه پایین آمدن نمرات می شود.

تکان دادن چشم

کمبود خواب کافی می تواند باعث خستگی شود. این منجر به ایجاد وضعیتی به نام نیستاگموس می شود که باعث حرکت سریع غیرارادی کره چشم می شود.

تاثیر بر زندگی جنسی شما

به عنوان یکی از تأثیرات دیر خوابیدن، متوجه خواهید شد که برای صمیمیت با همسرتان مشکل تری خواهید داشت. زیرا دیر خوابیدن باعث خستگی می شود. این بدان معناست که شما همیشه خسته هستید و حوصله هیچ چیز را ندارید.

آیا ایده ای در مورد این موضوع دارید؟

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x