زناشویی و ازدواج

حامله شدن + چگونه سریع باردار شویم؟!

اگر امیدوارید باردار شوید، آن را به شانس نسپارید. بدانید که چگونه باردار شوید – با پیش بینی تخمک گذاری و بایدها و نبایدها برای به حداکثر رساندن باروری شروع کنید.

بارداری سریع
حامله شدن + چگونه سریع باردار شویم؟! اگر امیدوارید باردار شوید، آن را به شانس نسپارید. بدانید که چگونه باردار شوید – با پیش بینی تخمک …

به نظر می رسد برخی از زوج ها به سادگی با صحبت در مورد آن باردار می شوند. برای دیگران زمان می برد. اگر به دنبال نکاتی در مورد چگونگی باردار شدن هستید، در اینجا چیزی است که باید بدانید.

چگونه تخمک گذاری را پیش بینی کنیم

درک زمان تخمک گذاری – و داشتن رابطه جنسی منظم پنج روز قبل و در روز تخمک گذاری – می تواند شانس باردار شدن را بهبود بخشد.

تخمک گذاری فرآیندی است که در آن یک تخمک بالغ از تخمدان آزاد می شود. پس از رها شدن، تخمک در لوله فالوپ به سمت پایین حرکت می کند و به مدت 12 تا 24 ساعت در آنجا می ماند و در آنجا می تواند بارور شود. اسپرم می تواند تا پنج روز پس از مقاربت در شرایط مناسب در داخل دستگاه تناسلی زن زندگی کند. زمانی که اسپرم زنده در لوله های فالوپ در طول تخمک گذاری وجود داشته باشد، شانس باردار شدن بیشتر است.

در یک چرخه قاعدگی متوسط ​​28 روزه، تخمک گذاری به طور معمول حدود 14 روز قبل از شروع دوره قاعدگی بعدی اتفاق می افتد. با این حال، طول چرخه هر فرد ممکن است متفاوت باشد و زمان بین تخمک گذاری و شروع دوره قاعدگی بعدی ممکن است متفاوت باشد. اگر مانند بسیاری از افراد، سیکل قاعدگی 28 روزه کاملی ندارید، می توانید با نگه داشتن یک تقویم قاعدگی، طول و میانه چرخه خود را تعیین کنید.

فراتر از تقویم، می توانید علائم و نشانه های تخمک گذاری را نیز جستجو کنید، از جمله:

  • تغییر در ترشحات واژن (مخاط دهانه رحم). درست قبل از تخمک گذاری، ممکن است متوجه افزایش ترشحات شفاف، مرطوب و کشدار واژن شوید. درست پس از تخمک گذاری، مخاط دهانه رحم کاهش می یابد و غلیظ تر، کدر و کمتر قابل توجه می شود.
  • تغییر در دمای پایه بدن. دمای بدن شما در حالت استراحت (دمای پایه بدن) در طول تخمک گذاری اندکی افزایش می یابد. با استفاده از یک دماسنج که به طور خاص برای اندازه گیری دمای پایه بدن طراحی شده است، هر روز صبح قبل از بلند شدن از رختخواب، دمای بدن خود را اندازه بگیرید. نتایج را ثبت کنید و به دنبال الگویی باشید که ظاهر شود. در طی 2 تا 3 روز قبل از افزایش دمای بدن، بیشترین باروری را خواهید داشت.

همچنین ممکن است بخواهید یک کیت تخمک گذاری بدون نسخه را امتحان کنید، که می تواند به شما کمک کند زمان بیشتری را برای تخمک گذاری تشخیص دهید. این کیت ها ادرار شما را برای افزایش هورمون هایی که قبل از تخمک گذاری اتفاق می افتد آزمایش می کنند. تخمک گذاری حدود 36 ساعت پس از نتیجه مثبت اتفاق می افتد.

به حداکثر رساندن باروری: چه باید کرد؟

این نکات ساده را برای باردار شدن دنبال کنید:

  • به طور منظم رابطه جنسی داشته باشید. بیشترین میزان بارداری در زوج هایی رخ می دهد که هر روز یا یک روز در میان رابطه جنسی دارند.
  • نزدیک به زمان تخمک گذاری رابطه جنسی داشته باشید. اگر داشتن رابطه جنسی هر روز ممکن نیست – یا لذت بخش – هر 2 تا 3 روز در هفته بلافاصله پس از پایان دوره قاعدگی خود رابطه جنسی داشته باشید. این می تواند به شما اطمینان دهد که در زمانی که بیشترین باروری را دارید، رابطه جنسی دارید.
  • وزن طبیعی خود را حفظ کنید. زنان دارای اضافه وزن و کم وزن در معرض افزایش خطر اختلالات تخمک گذاری هستند.

همچنین، در مورد برنامه ریزی قبل از بارداری با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود صحبت کنید. او می تواند سلامت کلی شما را ارزیابی کند و به شما کمک کند تا تغییراتی را که ممکن است شانس بارداری سالم را بهبود بخشد، شناسایی کنید. ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی شما مصرف اسید فولیک را چند ماه قبل از بارداری توصیه می کند تا خطر ابتلا به اسپینا بیفیدا و سایر نقایص لوله عصبی را کاهش دهد.

به حداکثر رساندن باروری: از چه چیزهایی باید اجتناب کرد

برای بهبود شانس باردار شدن:

  • سیگار نکش دخانیات اثرات منفی متعددی بر باروری دارد، به غیر از سلامت عمومی شما و سلامت جنین. اگر سیگار می کشید، قبل از شروع تلاش برای باردار شدن، از پزشک خود بخواهید که به شما کمک کند تا آن را ترک کنید.
  • الکل ننوشید مصرف زیاد الکل ممکن است منجر به کاهش باروری شود. به طور کلی، اگر قصد بارداری دارید، بهتر است از الکل خودداری کنید.
  • کافئین را مهار کنید. تحقیقات نشان می دهد که مصرف کمتر از 200 میلی گرم کافئین در روز بر باروری تأثیر نمی گذارد. این حدود 1 تا 2 فنجان از 6 تا 8 اونس قهوه در روز است.
  • در ورزش های شدید زیاده روی نکنید. ورزش شدید و شدید بیش از پنج ساعت در هفته با کاهش تخمک گذاری مرتبط است.

همچنین، در مورد داروهایی که مصرف می کنید با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود صحبت کنید. برخی داروها – حتی آنهایی که بدون نسخه در دسترس هستند – می توانند باردار شدن را دشوار کنند.

چه زمانی با پزشک صحبت کنیم

با رابطه جنسی مکرر محافظت نشده، اکثر زوج های سالم در عرض یک سال باردار می شوند.

اگر 35 سال یا بیشتر دارید و شش ماه یا بیشتر برای باردار شدن تلاش کرده‌اید، یا اگر شما یا شریک زندگی‌تان مشکلات باروری را می‌دانید یا مشکوک هستید، با یک ارائه‌دهنده مراقبت‌های بهداشتی مشورت کنید.

ناباروری هم مردان و هم زنان را تحت تأثیر قرار می دهد – و درمان در دسترس است. بسته به منبع مشکل، متخصص زنان، اورولوژیست همسرتان یا پزشک خانواده شما ممکن است بتواند کمک کند. در برخی موارد، یک متخصص باروری بهترین امید را ارائه می دهد.

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x