جهانمقالات

«بازی تاج و تخت» هر آنچه که باید بدانید: راهنمایی برای بینندگان جدید

تحلیل سریال بازی تاج و تخت

تحلیل فیلم بازی تاج و تخت
با شروع با بازی تاج و تخت ، جاش ویگلر ، گورو وستروس THR ، راهنمای عمیقی در مورد، خوب، همه چیزهایی که در مورد یک موضوع خاص در جهان پیچیده باید بدانید ارائه می دهد.    

تصور یک بیننده تلویزیونی زنده در سال 2017 سخت است که حداقل از بازی تاج و تخت ، سریال فانتزی هیولاهای برنده جایزه HBO اطلاعی نداشته باشد. و با این حال، کاملاً افرادی هستند که هنوز به هر دلیلی دست به کار نشده اند – بیزاری از ژانر فانتزی، نداشتن اشتراک HBO (اگرچه این امر باعث نشده است که همه افراد سریال را پیدا کنند)، هر منطق دیگری را که می خواهید انتخاب کنید.

کلمات زیر برای بینندگانی است که هنوز Thrones را پیدا نکرده‌اند . اگر حتی به تماشای سریال فکر می کنید، وقت آن رسیده که چرخ ضرب المثل را بشکنید. در اینجا همه چیزهایی که باید قبل از شروع سفر خود در بازی تاج و تخت بدانید، آورده شده است.

اول

داستان مبدا. بازی تاج و تخت بر اساس مجموعه ای از رمان ها به نام آهنگ یخ و آتش است که برای اولین بار توسط نویسنده برنده جایزه جورج آر آر مارتین در سال 1996 منتشر شد. این اقتباس تلویزیونی نام خود را از عنوان اولین کتاب از مجموعه مارتین گرفته است: یک بازی. تاج و تخت . این کتاب‌ها از زمان پیدایش خود رشد کرده‌اند و در ابتدا به عنوان یک سه‌گانه تصور می‌شدند و اکنون به پنج رمان رسیده‌اند.

هر آنچه باید در مورد سریال «خاندان اژدها» بدانید/ همه چیزدرمورد سریال

جدیدترین قسمت منتشر شده در این مجموعه کتاب پنجم، رقصی با اژدها است که در سال 2011 منتشر شد. کتاب ششم، بادهای زمستان، با تأخیرهای مکرر مواجه شده است، بدون اینکه تاریخ انتشار آن مشخص باشد. به همین دلیل، مجموعه تلویزیونی از فصل ششم شروع به پشت سر گذاشتن کتاب‌ها کرد و قسمت‌های جدید نکات کلیدی داستانی را که در رمان‌ها بی‌پاسخ باقی می‌ماند، آشکار می‌کردند.

علیرغم تأخیر در ساخت رمان‌ها، مارتین و همکارانش چندین داستان را منتشر کرده‌اند که در یک جهان تخیلی اتفاق می‌افتند، از جمله داستان‌های کوتاهی مانند رمان‌های غوطه‌ور و تخم‌مرغ (تقریباً یک قرن قبل از وقایع بازی تاج و تخت ) و به‌طور چشمگیر جهانی. کتاب یخ و آتش ، کتاب عظیم میز قهوه پر از تاریخ و افسانه از جهان تاج و تخت . داشتن آن برای همه و همه طرفداران سرسخت این مجموعه ضروری است.

برای افراد ناآشنا، هم رمان های اصلی مارتین و هم نمایش HBO که بر اساس آن ساخته شده است، در درجه اول در دنیای خیالی وستروس ، که به عنوان هفت پادشاهی نیز شناخته می شود، اتفاق می افتد. این سرزمین خشن است که در آن تابستان ها و زمستان ها می توانند برای تمام عمر ادامه داشته باشند، بدون اینکه بدانیم فصل چقدر طول خواهد کشید.

در واقع، اگر نمایش شعاری داشته باشد، این شعار است: ” زمستان در راه است .” این کلمات متعلق به قهرمانان واقعی سریال، هاوس استارک هستند و دارای معنای واقعی و مجازی هستند. اما در معنای واقعی، بازی تاج و تخت در یک دوره زمانی اتفاق می افتد که در آن زمستان به آرامی به سرزمین می خزد. با پایان فصل ششم و جدیدترین فصل، مردم وستروس  رسما شروع زمستان را به رسمیت شناختند. 

تهیه کنندگان

دیوید بنیوف و دن وایس، تهیه کنندگان اجرایی و مجریان برنامه، تغییر فصل و نیاز به فیلمبرداری سریال در شرایط یخبندان را دلیل اصلی بازگشت سریال تاج و تخت دیرتر از حد معمول در سال 2017 ذکر کرده اند.

اما کلمات خانواده استارک فقط باد نیستند. آنها همچنین نشان دهنده بازگشت وایت واکرها هستند، یک نژاد افسانه ای از هیولاهای یخی مرگبار با مناظرشان به جنگ با بشریت. در طول بازی تاج و تخت ، این تهدیدات یخ زده بیشتر و بیشتر برای شخصیت‌های بزرگ شناخته می‌شوند و پیوسته به سمت دیوار افسانه‌ای حرکت می‌کنند، یک ساختار جادویی عظیم که وستروس را از ناشناخته‌های سرد شمالی‌ترین مناطق قاره جدا می‌کند. وایت واکرها تنها کسانی نیستند که در اینجا زندگی می کنند: قلمرو فراتر از دیوار همچنین میزبان هزاران انسان به نام Free Folk است که بیشتر به عنوان حیوانات وحشی شناخته می شوند. مردم وستروس و حیوانات وحشی دقیقاً با هم کنار نمی آیند، اما جان اسنو (کیتهرینگتون ) روی آن کار می کند.

(اگر نمی دانید جان اسنو چیست، پس ما واقعاً کار زیادی برای انجام دادن داریم.)

در هر صورت، وایت واکرها زیاد صحبت نمی کنند، بنابراین قصد دقیق آنها مشخص نیست. آنها به دنبال هر چه هستند، به نظر نمی رسد برای بشریت خوب باشد، با توجه به اینکه آنها به آرامی حیوانات وحشی را از بین می برند و اجساد احیا شده خود را به ارتش مردگان می افزایند. این تهدیدی است که همیشه در حال ظهور در نمایش است، که به آرامی راه خود را در طول فصول طی می کند: عذاب حتمی، سرد و بی امان، هرچه بیشتر به نسل بشر نزدیک می شود. فقط یک جبهه متحد می تواند در مقابل آن بایستد.

البته، مردان و زنان هفت پادشاهی آنقدر درگیر جنگ با یکدیگر هستند که نگران تهدید وایت واکر نیستند. از زمان اولین اپیزود سریال، علاقه اصلی بازی تاج و تخت ، درگیری های سیاسی و شمشیر زدایی بین خانه های بزرگ وستروس بوده است، از جمله:

• هاوس استارک، قهرمانان فوق الذکر سریال، مانند قهرمانان وجود دارند. این خانواده مغرور در شمال وستروس ، سردترین منطقه زمین و نزدیک ترین منطقه به تهدید وایت واکر زندگی می کنند. بدون اشاره به جزئیات، بیایید بگوییم استارک‌ها چیزهای زیادی را پشت سر گذاشته‌اند.

• هاوس لنیستر ، نخبگان مو طلایی که به همان اندازه خودخواه و ثروتمند هستند. شاید روشی غیرمنصفانه برای توصیف تیریون لنیستر ، استراتژیست درخشان و بووزهوند پرکار که پیتر دینکلیج تا اوج برنده امی بازی کرد . در بهترین حالت، لنیسترها دارای یک خط متوسط ​​هستند. در بدترین حالت، آنها هیولاهای آشکاری هستند.

 

• House Baratheon ، خانواده حاکم در زمان شروع بازی تاج و تخت . مارک آدی نقش پادشاه رابرت را بازی می‌کند که اولین بار از خانواده‌اش بر تخت آهنین وستروس می‌نشیند . او این قدرت را از حاکمان قبلی در طی یک جنگ عظیم به نام شورش رابرت، که یک یا دو دهه قبل از شروع بازی تاج و تخت رخ داد، سلب کرد .

• خانه تارگرین ، خاندان سلطنتی تقریباً منقرض شده که زمانی از طریق آتش و خون بر وستروس حکومت می کردند. تارگرین ها در اصل از تمدنی به نام والریا که اکنون ویران شده بودند ، به دلیل ارتباط عرفانی خود با اژدها و جادو معروف بودند. همانطور که اژدهاها در اواخر رژیم تارگرین از بین رفتند، تارگرین ها نیز از بین رفتند، تا حد زیادی به لطف پادشاه دیوانه ایریس که خانواده اش را به ویرانی هدایت کرد.

فهرست خانه های اعیانی، خانه های کوچک و مردمی کوچک همچنان ادامه دارد. نکته اینجاست که در حالی که بازی تاج و تخت یک محصول عظیم است که دارای دیوارهای غول پیکر ساخته شده از یخ، افرادی که از مردگان برمی گردند، و حتی یک یا سه اژدها (و بله، مقدار سالمی از برهنگی و خشونت واضح، همینطور است. خود را برای آن آماده کنید)، این سریال اغلب بر زندگی افراد در خطر است، و اینکه چگونه تصمیمات آنها بر دنیای اطراف آنها تأثیر می گذارد. در پایان، «بازی تاج و تخت » یک درام شخصیت محور است که در دنیایی پرقدرت اتفاق می‌افتد که اغلب درگیری‌های خشونت‌آمیز دنیای خودمان را در نوری بسیار واقعی نشان می‌دهد.

از زمان نمایش در سال 2011

بازی تاج و تخت موفقیت های تجاری و انتقادی زیادی کسب کرده است، از جمله 38 جایزه امی و جوایز بی شمار دیگر، بدون ذکر میلیون ها و میلیون ها بیننده. بنابراین دلیلی وجود دارد که چرا این روزها کلمه خالصی  نامی شناخته شده است و اگر تاکنون دلیل آن را نمی دانید، زمان بهتری برای یافتن دلیل آن وجود ندارد. زمستان در حال حاضر اینجاست، اما هنوز چند ماه دیگر به تلویزیون باز نمی گردد. تا زمان نگارش این مقاله، بازی تاج و تختهنوز تاریخ بازگشتی برای فصل هفتم آن مشخص نشده است، اما انتظار می‌رود در تابستان 2017 پخش شود. این زمان برای تماشای 60 قسمت جذاب تلویزیون کافی است، و وقتی گرفتار شدید، چیز بیشتری وجود نخواهد داشت. انتظار می رود که تاج و تخت پس از فصل هشتم به پایان برسد، اگرچه تقریباً همه موافقند که نوعی از اسپین آف بعدی  اجتناب ناپذیر است . به عبارت دیگر، Thrones به این زودی‌ها از بین نمی‌رود، چه آن را تماشا کنید یا نه. 

اما جدی، آن را تماشا کنید. عالیه.

با THR.com/ GameOfThrones برای هر چیز دیگری که باید در مورد نمایش بدانید، تماس بگیرید و گفتگو را با من در Twitter @roundhoward ادامه دهید . دو هفته دیگر با نگاهی دقیق تر به گوشه ای دیگر از دنیای یخ و آتش باز خواهیم گشت.

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x