اخبار فوریجهانسرگرمی یاینار

هر آنچه باید در مورد سریال «خاندان اژدها» بدانید/ همه چیزدرمورد سریال

همه چیز درمورد سریال خاندان اژدها

نترسید، ما اینجا هستیم تا کمک کنیم. مجموعه اسپین‌آف « بازی تاج و تخت »، « خاندان اژدها »، یکشنبه، 21 اوت، ساعت 9 شب از شبکه HBO و HBO Max پخش می‌شود . داستان آن حدود 200 سال قبل از وقایع “بازی تاج و تخت” می گذرد و خانواده تارگرین ( اجداد دنریس و جان اسنو ) را در یک جنگ داخلی دنبال می کند.

پیش درآمد همچنین روشن می‌کند که چرا دنی و جان به عنوان آخرین تارگرین‌ها باقی مانده‌اند و چرا سه اژدهای دنی سه نفر نهایی در دنیایی بودند که قبلاً پر از آنها بود.

در اینجا همه چیزهایی است که باید در مورد “خاندان اژدها” بدانید.

طرح

این نمایش بر اساس کتاب ” آتش و خون ” جرج آر آر مارتین است که تاریخچه (تخیلی) تارگرین ها را شرح می دهد. این به نمایش آزادی عمل بیشتری می‌دهد تا برخی از انگیزه‌های شخصیت را پر کند که استخوان‌های خالی در صفحه هستند. همچنین به این معنی است که از آنجایی که این رویدادها در «گذشته» این جهان هستند، اگر می‌خواهید بدانید که این شخصیت‌ها چگونه در نهایت می‌میرند (یا در برخی موارد ناپدید می‌شوند تا مرده فرض شوند)، ما سرنوشت آنها را خراب نمی‌کنیم – اما اگر بخواهید آن را جستجو کنید، این اطلاعات وجود دارد.

شاه ویسریس (پدی کانسیداین) در «خانه اژدها».
کینگ ویسریس (پدی کانسیداین) در «خاندان اژدها».
اما دارسی در نقش نسخه قدیمی پرنسس رینیرا تارگرین پس از یک پرش زمانی در "خانه اژدها".
اما دارسی در نقش یک نسخه قدیمی از پرنسس رینیرا تارگرین پس از مدتی پرش در نمایش.داستان اصلی یک جنگ داخلی بین پرنسس رینیرا تارگرین و برادر ناتنی اش، اگون دوم است که یکی از آنها جانشین پدرشان، ویسریس اول، به تخت سلطنت خواهد شد. بنابراین، یک بار دیگر، درست مانند «GoT»، این درگیری بر سر اینکه چه کسی روی صندلی نوک تیز ناراحت کننده بنشیند است. اما این خواهر را در برابر برادر، و اژدها را در برابر اژدها قرار می دهد.

به یاد دارید وقتی دنریس اژدهایش را آورد، جنگ در “GoT” چقدر آشفته شد؟ در این یکی، هر دو طرف حیوانات را دارند. اما نمایش بلافاصله جنگ را به سمت ما پرتاب نمی کند، بلکه رویدادهای منتهی به آن را ردیابی می کند. با ویسریس (پدی کانسیداین) شروع می شود که در مورد خط جانشینی خود فکر می کند، قبل از اینکه اگون دوم متولد شود، زمانی که رینیرا یک نوجوان جوان است (با بازی میلی آلکاک در چند قسمت اول و اما دارسی پس از یک پرش زمانی). انتظار دسیسه های کاخ و نقشه های سیاسی زیادی را داشته باشید. و انتظار داشته باشید که بازه زمانی بزرگتری نسبت به “GoT” پوشش دهد، با جهش های زمانی بیشتر از نمایش قبلی.

پرنسس رینیرا تارگرین (میلی الکاک)، یکی از شخصیت های اصلی «خانه اژدها».
پرنسس رینیرا تارگرین (میلی الکاک)، یکی از شخصیت های اصلی «خاندان اژدها».
مت اسمیت با کلاه ایمنی و شمشیر در دست.
مت اسمیت در نقش شاهزاده دیمون تارگرین، شخصیت اصلی «خاندان اژدها».

جهان

این دنیای وستروس است با بسیاری از تصاویر آشنا از «بازی تاج و تخت»، اما به جای پریدن به همه گوشه‌های آن، روی King’s Landing (و مقداری Dragonstone) و خانواده تارگرین‌های با موهای نقره‌ای و محارم تمرکز کرده‌ایم. شما همچنین می توانید انتظار داشته باشید که تعداد زیادی اژدها را ببینید. سه اژدهای دنریس در «بازی تاج و تخت» تازگی داشتند که همه به آن‌ها می‌گفتند و آه‌هه می‌کردند . در این دوره وستروس، اژدها یک سکه است.

بازیگران اصلی

چهره های کلیدی پادشاه ویسریس اول (Considine) هستند. برادر مکر او دیمون (مت اسمیت) و دختر پادشاه، رینیرا (آلکاک و دارسی)، که کمی بیش از حد با دیمون عمویش صمیمی است و سعی می کند اولین زنی باشد که مدت ها قبل از نسلش بر تخت آهنین می آید. ، دنریس.

پرنسس رینیرا تارگرین (میلی آلکاک) در اتاق تاج و تخت به همراه پدرش، شاه ویسریس (پدی کانسیدین).
پرنسس رینیرا تارگرین (میلی آلکاک) در اتاق تاج و تخت به همراه پدرش، شاه ویسریس (پدی کانسیدین).
اتو های تاور (ریس ایفانس) در «خانه اژدها».
اتو های تاور (ریس ایفانس) در «خاندان اژدها».
لرد کورلیز ولاریون (استیو توسن) در «خانه اژدها» روی صخره ای در کنار دریا ایستاده است.
لرد کورلیز ولاریون (استیو توسن) در «خاندان اژدها».

خارج از خانواده نزدیک آنها، اتو هایتاور (ریس ایفانس) دست پادشاه است – او نزدیکترین مشاور پادشاه است و از دیمون متنفر است. دختر او – آلیسنت (با بازی امیلی کری جوان، و اولیویا کوک پس از یک پرش زمانی)، که به عنوان دوست رینیرا شروع می شود – یک شخصیت مهم در جنگ داخلی در حال توسعه خواهد بود. و لرد Corlys Velaryon (استیو توسن) نیز متحد قدرتمند برخی از این شخصیت ها است.

داستان سریال خاندان اژدها درباره چه موضوعی است؟

داستان این مجموعه که 300 سال قبل از وقایع بازی تاج و تخت جریان دارد، داستان دوره ای متشنج را روایت میکند که برادر در مقابل برادر، و اژدها در مقابل اژدها قرار دارد؛ و البته که هدف از این جنگ ها نشستن بر تخت آهنین است.

جدال بر سر موضوع اولویت فرزندان بزرگتر، باعث شروع جنگ داخلی تارگریان ها شد؛ سیستمی که فرزندان بزرگتر و معمولا اولین پسر را وارث حقیقی قرار می داد. اولین فرزند یک لرد، قصر و زمین های پدرش را به ارث می برد، بدون هیچ گونه توجهی به توانایی های سایر فرزندان. تارگریان ها نیز از این اولویت پیروی می کردند؛ با این حال استثناء هایی نیز وجود داشت.

این عرف ناعادلانه، سرچشمه جنگ ها و درگیری های بزرگی شد که احتمالا بزرگترین نبرد های سریال خاندان اژدها نیز بر سر همین موضوع خواهد بود.

جورج مارتین در مطلبی که در وبسایتش در مورد این سریال منتشر کرده بود این طور عنوان کرد که اگر میخواهید جزئیات بیشتری در مورد این مجموعه بدانید، به کتاب های زنان خطرناک (Dangerous Women) و Rogues مراجعه کنید. پس از آن نیز به سراغ رمان آتش و خون بروید.

زنان خطرناک نوشته ای از مارتین است که منتقدان آنرا «رمان 35000-کلمه ای» می نامند. این نوشته همچنین با نام های «شاهزاده و ملکه (The Princess and the Queen)» و «سیاه ها و سبز ها (The Blacks and the Greens)» شناخته میشود و موضوع آن در مورد جنگ داخلی وسیعی است که قبل از وقایع بازی تاج و تخت سرزمین وستروس را تا مرز فروپاشی و تقسیم آن به دو کشور پیش برد.

Rogues شامل داستان «شاهزاده گستاخ، یا برادر پادشاه» است که در بر گیرنده زندگی نامه، ماجراجویی ها، جرائم و ازدواج شاهزاده دیمون تارگریان است.

رمان آتش و خون که بخش اول از دو بخش تاریخ تارگریان ها در وستروس است، بالاخره پس از انتظار های فراوان در نوامبر 2018 منتشر شد. این رمان با داستان ایگون تارگریان فاتح آغاز میشود؛ شخصی که سازنده تخت آهنین است و خاندان تارگریان را که تنها صاحبان اژداهایان هستند را بنا نهاد که برای نگه داشتن تخت آهنین جنگیدند و آنرا برای چندین نسل حفظ کردند. داستان این کتاب تا جنگ داخلی قبل از بازی تاج و تخت ادامه می یابد.

 

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x