سبک زندگی

آیا خودارضایی عوارضی دارد؟

خودارضایی یک فعالیت جنسی طبیعی و سالم است که عوارض جانبی کمی دارد.

عوارض خودارضایی
آیا خودارضایی عوارضی دارد؟ خودارضایی یک فعالیت جنسی طبیعی و سالم است که عوارض جانبی کمی دارد.بسیاری از ادعاهای عجیب وغریب درباره خودارضا….

خودارضایی یک فعالیت جنسی طبیعی و سالم است که عوارض جانبی کمی دارد. بسیاری از ادعاهای عجیب و غریب درباره خودارضایی، مانند نابینا شدن، وجود دارد و بیشتر این ادعاها نادرست هستند.

خودارضایی زمانی است که فرد دستگاه تناسلی خود را برای لذت جنسی تحریک می کند که ممکن است منجر به ارگاسم شود یا نباشد. خودارضایی در بین مردان و زنان در تمام سنین رایج استنقش ایفا می کندمنبع مورد اعتماددر رشد جنسی سالم

تحقیقات نشان داده استمنبع مورد اعتماددر میان نوجوانان 14 تا 17 ساله در ایالات متحده، حدود 74 درصد از مردان و 48 درصد از زنان خودارضایی می کنند.

در میان افراد مسن، تقریباً63 درصدمنبع مورد اعتماداز مردان و 32 درصد از زنان بین 57 تا 64 سال خودارضایی می کنند.

افراد به دلایل زیادی خودارضایی می کنند. اینها شامل لذت، لذت، سرگرمی و رهایی از تنش است. برخی افراد به تنهایی خودارضایی می کنند، در حالی که برخی دیگر با شریک زندگی خودارضایی می کنند.

این مقاله به عوارض جانبی بالقوه خودارضایی می پردازد و حقایق را از داستان های تخیلی در مورد افسانه های خودارضایی دسته بندی می کند. همچنین برخی از مزایای سلامتی خودارضایی را مشخص می کند.

افسانه های خودارضایی

مرد افسرده و مضطرب روی تخت نشسته است.
افسانه های بسیاری در مورد خطرات خودارضایی وجود دارد، اما هیچ یک از آنها ثابت نشده است.

افسانه های زیادی در مورد خودارضایی وجود دارد. اگرچه بسیاری از این موارد چندین بار از بین رفته اند، به نظر می رسد بارها و بارها دوباره ظاهر می شوند.

بیشتر ادعاها در مورد خودارضایی توسط علم پشتیبانی نمی شود. اغلب هیچ شواهد علمی وجود ندارد که نشان دهد خودارضایی باعث هر یک از عوارض نامطلوب پیشنهادی می شود. خودارضایی باعث نمی شود:

  • کوری
  • کف دست های مودار
  • ناتوانی در مراحل بعدی زندگی
  • اختلال در نعوظ
  • کوچک شدن آلت تناسلی
  • انحنای آلت تناسلی
  • تعداد کم اسپرم
  • ناباروری
  • بیماری روانی
  • ضعف جسمانی

برخی از زوج ها نگران هستند که اگر یکی از آنها خودارضایی کند، رابطه آنها رضایت بخش نباشد. این نیز یک افسانه است.

بیشتر مردان و زنان در زمانی که در یک رابطه یا ازدواج هستند به خودارضایی ادامه می دهند یا به تنهایی یا با هم، و بسیاری آن را بخشی لذت بخش از رابطه خود می دانند.

یک مطالعه نشان داد که زنانی که خودارضایی می‌کنند، ازدواج‌های شادتری نسبت به زنانی که خودارضایی نمی‌کنند، داشته‌اند.

عوارض خودارضایی

خودارضایی بی ضرر است. برخی از افراد اگر بیش از حد زبر باشند، ممکن است دچار چروک یا حساس شدن پوست شوند، اما معمولاً طی چند روز بهبود می‌یابد.

اگر مردان به طور مکرر در مدت زمان کوتاهی خودارضایی کنند، ممکن است تورم جزئی آلت تناسلی به نام ادم را تجربه کنند. این تورم معمولاً ظرف چند روز از بین می رود.

سایر عوارض جانبی بالقوه عبارتند از:

احساس گناه

برخی از افرادی که نگران هستند که خودارضایی با باورهای مذهبی، معنوی یا فرهنگی آنها در تضاد باشد، ممکن است احساس گناه داشته باشند. با این حال، خودارضایی غیر اخلاقی و نادرست نیست و لذت بردن از خود شرم آور نیست.

بحث در مورد احساس گناه با یک دوست، متخصص مراقبت های بهداشتی، یا درمانگر متخصص در زمینه سلامت جنسی ممکن است به فرد کمک کند تا احساس گناه یا شرم خود را که با خودارضایی مرتبط است، از بین ببرد.

کاهش حساسیت جنسی

زن و مرد در رختخواب ناراحت به نظر می رسند و مشکلات صمیمیت جنسی دارند.
تکنیک های خودارضایی تهاجمی یا بیش از حد ممکن است منجر به کاهش حساسیت جنسی شود.

اگر مردان یک روش خودارضایی تهاجمی داشته باشند که شامل گرفتن بیش از حد سفت آلت تناسلی خود می شود، می توانند کاهش حس را تجربه کنند. یک مرد می تواند این مشکل را در طول زمان با تغییر تکنیک حل کند.

تحریک تقویت شده، مانند استفاده از ویبراتور، ممکن است برانگیختگی و عملکرد کلی جنسی را در مردان و زنان افزایش دهد.

زنانی که از ویبراتور استفاده می‌کنند، عملکرد جنسی و روانکاری بهبود یافته را گزارش کرده‌اند، در حالی که مردان بهبود عملکرد نعوظ را تجربه کرده‌اند.

سرطان پروستات

هیئت منصفه در مورد اینکه آیا خودارضایی خطر ابتلا به سرطان پروستات را افزایش می دهد یا کاهش می دهد . محققان قبل از رسیدن به نتیجه باید مطالعات بیشتری را انجام دهند.

آمطالعه 2003منبع مورد اعتمادنشان داد مردانی که در دهه 20 زندگی خود بیش از 5 بار در هفته انزال می‌کردند نسبت به افرادی که کمتر انزال می‌کردند یک سوم کمتر در معرض ابتلا به سرطان پروستات تهاجمی بودند.

محققان حدس می زنند که کاهش خطر به این دلیل است که انزال مکرر ممکن است از تجمع عوامل ایجاد کننده سرطان در غده پروستات جلوگیری کند.

ارتباط مشابهی بین انزال مکرر و کاهش خطر ابتلا به سرطان پروستات در یکمطالعه 2016منبع مورد اعتماد. محققان دریافتند مردانی که 21 بار در ماه یا بیشتر انزال می‌کنند، خطر ابتلا به سرطان پروستات را کاهش می‌دهند.

در مقابل، الفمطالعه 2008منبع مورد اعتماددریافت که فعالیت جنسی مکرر در طول دهه 20 و 30 سالگی مردان، خطر ابتلا به سرطان پروستات را در او افزایش می دهد، به خصوص اگر به طور منظم خودارضایی کند.

مختل کردن زندگی روزمره

در موارد نادر، برخی از افراد ممکن است بیش از آنچه می خواهند خودارضایی کنند، که ممکن است:

  • باعث از دست دادن کار، مدرسه یا رویدادهای مهم اجتماعی شود
  • عملکرد روزانه فرد را مختل کند
  • بر مسئولیت ها و روابط آنها تأثیر می گذارد
  • به عنوان یک فرار از مسائل مربوط به رابطه یا جایگزینی برای تجربیات واقعی زندگی می کنند

کسی که فکر می کند ممکن است تحت تاثیر عملکرد خودارضایی قرار بگیرد، باید با یک متخصص مراقبت های بهداشتی صحبت کند.

یک پزشک یا مشاور ممکن است برای تعیین راه هایی که می توانند رفتار جنسی خود را مدیریت کنند، گفتگو درمانی را پیشنهاد کند.

مشاوره با یک درمانگر جنسی ممکن است به راهکارهای مقابله با خودارضایی بیش از حد کمک کند. برای یافتن یک درمانگر جنسی محلی، فرد می تواند به انجمن مربیان، مشاوران و درمانگران جنسی آمریکا (AASECT) مراجعه کند.

فواید خودارضایی برای سلامتی

زن مسن صبح در رختخواب خوشحال است.
خودارضایی ممکن است استرس را کاهش دهد و تنش را از بین ببرد.

خودارضایی فواید زیادی برای سلامت جسمی و روانی دارد.

مطالعات اندکی به طور خاص بر روی فواید خودارضایی تمرکز می کنند، اما تحقیقات نشان می دهد که تحریک جنسی، از جمله تحریک از طریق خودارضایی، می تواند:

  • کاهش استرس
  • تنش را رها کنید
  • افزایش کیفیت خواب
  • افزایش تمرکز
  • خلق و خو را بالا ببرد
  • تسکین دردهای قاعدگی
  • تسکین درد
  • بهبود رابطه جنسی

خودارضایی همچنین به عنوان یک استراتژی برای بهبود سلامت جنسی از طریق ارتقای صمیمیت، کشف لذت از خود، تمایلات و نیازها، کاهش بارداری ناخواسته و جلوگیری از عفونت های مقاربتی (STIs) و انتقال HIV شناخته شده است.

افرادی که ترجیح می دهند از رابطه جنسی خودداری کنند یا در حال حاضر شریک جنسی ندارند ممکن است به عنوان یک خروجی جنسی خودارضایی کنند.

خودارضایی همچنین فوایدی برای سلامت جنسی به ویژه برای زنان مسن دارد، مانند خشکی کمتر واژن و کاهش درد هنگام رابطه جنسی.

بردن

برخی از افراد ممکن است هنگام صحبت در مورد خودارضایی احساس خجالت، گناه یا شرم کنند. اما خودارضایی طبیعی، سالم است و چیزی نیست که بتوان در آن احساس گناه کرد.

خودارضایی منجر به نابینایی یا ایجاد مشکلات جسمی و روانی نخواهد شد. در بسیاری از موارد، خودارضایی مزایای سلامتی بیشتری نسبت به عوارض جانبی دارد.

خودارضایی معمولاً تنها زمانی مشکل ساز می شود که در زندگی روزمره و روابط با دوستان، خانواده، همکاران و شرکای عاشقانه تداخل ایجاد کند.

در این شرایط، صحبت با یک متخصص مراقبت های بهداشتی، به ویژه یک درمانگر جنسی، ممکن است مفید باشد.

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x