کسب و کار

اهمیت بازاریابی محتوا چیست؟

حتی در قرن هجدهم از محتوا برای بازاریابی مشاغل و خدمات استفاده می شد.

بازاریابی محتوای چگونه است؟
در این مقاله قصد دارم بازاریابی محتوایی را به شما عزیزان آموزش دهم.

در بازاریابی مدرن، محتوای با کیفیت بالا، سوخت هر تجربه مشتری و کانال توزیع است. در واقع، مطالعات اخیر نشان می دهد که 90 درصد از بازاریابان قصد دارند به سرمایه گذاری در استراتژی های بازاریابی محتوای خود ادامه دهند.

در نهایت، هدف از بازاریابی محتوا ایجاد یک استراتژی پیام رسانی است که فراتر از تبلیغات صرف است و هدف آن حل یک مشکل برای مخاطبان شماست. اما چگونه به اینجا رسیدیم؟

تاریخ در هنگام بحث درباره اهمیت محتوا در بازاریابی دیجیتال به ما یک نقطه مرجع محکم می دهد. در واقع، مفهوم استفاده از محتوا برای ترویج کسب و کار دقیقاً ایده جدیدی نیست – به خصوص وقتی در نظر بگیرید که میل به داستان گویی برای هزاران سال در ذهن انسان ریشه دوانده است. حتی در قرن هجدهم از محتوا برای بازاریابی مشاغل و خدمات استفاده می شد. در واقع، سالنامه ریچارد فقیر بنجامین فرانکلین به طور خاص برای تبلیغ کسب و کار چاپ او منتشر شد.

اگرچه بازاریابی محتوا از نظر فنی برای سال‌ها رایج بوده است، اما این اصطلاح کاملاً جدید است. جان اف. اوپدال این عبارت را در سال 1996 در طی یک کنفرانس به طور رسمی ابداع کرد و بازاریابی محتوا را به یک اصطلاح رسمی در فرهنگ لغت مدرن ما تبدیل کرد. نام گذاری برای این روش قدیمی کاملاً حیاتی بود و منجر به توسعه بازاریابی محتوا به عنوان یک روش و خدمات شد.

کمی به جلو بروید و ما در عصر طلایی تولید محتوا هستیم! اما، از اینجا به کجا برویم؟ برای بسیاری، توسعه یک استراتژی تولید محتوا می تواند کمی سخت باشد. در واقع، کمتر از 40 درصد از بازاریابانی که به بازاریابی محتوا مشغول هستند، استراتژی تعریف شده و مستندی دارند. به عنوان کارشناسان محتوا، ما اینجا هستیم تا بینش خود را ارائه دهیم تا به شما کمک کنیم دنیای بازاریابی محتوای بسیار رقابتی را طی کنید!

آیا بازاریابی محتوا بخشی از بازاریابی دیجیتال است؟

بازاریابی محتوا بخشی جدایی ناپذیر از یک استراتژی بازاریابی دیجیتال بزرگتر است. در اصل، بازاریابی محتوا در مورد ایجاد و توزیع محتوای باکیفیت است که مشکلات خوانندگان را حل کرده و داستانی را روایت می کند. به طور طبیعی، شرکت قهرمان داستان است، اما مهم است که فراتر از یک سطح فروش صرف گسترش یابد.

بازاریابی محتوای موفق شامل ارائه اطلاعات مفید، مرتبط و به موقع به مخاطبان شماست. به جای اینکه بگویید شما بهترین هستید، محتوای مناسب شما را ثابت می کند. این به شما کمک می کند تا یک رابطه قوی با مخاطبان خود برقرار کنید و وفاداری به برند را ایجاد کنید. علاوه بر این، موضوعات خاص و روایت شما بسته به مخاطبان و نوع محتوایی که تولید می کنید بسیار متفاوت خواهد بود. اما در زیر کمی بیشتر به آن می پردازیم.

انواع بازاریابی محتوا

ایجاد یک استراتژی بازاریابی محتوا مستحکم شامل مدیریت و پرورش رسانه های محتوایی متعدد است. هر رسانه محتوایی هدف خاصی را دنبال می کند و اثربخشی آن به مخاطب هدف شما بستگی دارد. به عنوان مثال، بسیاری از مطالعات به این نتیجه رسیده اند که نسل های قدیمی تر به تاکتیک های بازاریابی سنتی مانند تبلیغات تلویزیونی به خوبی پاسخ می دهند.

در مقابل، نسل‌های جوان‌تر به احتمال زیاد با محتوا در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی تعامل دارند. قبل از اینکه نوع محتوای تولیدی را انتخاب کنید، باید مخاطبان خود را تجزیه و تحلیل کنید و شخصیت های مشتری هدفمند را توسعه دهید. بدون تحقیق مستحکم که به تصمیمات شما اطلاع می دهد، محتوای شما تأثیر زیادی نخواهد داشت. در مقیاس وسیع، سه دسته وجود دارد که می توانید برای سازماندهی محتوای خود از آنها استفاده کنید:

رسانه های اجتماعی: این شامل هر محتوای منتشر شده در یک پلت فرم اجتماعی است.
رسانه های متعلق به: هر چیزی که در وب سایت شرکت شما منتشر شده است را پوشش می دهد.
رسانه های کسب شده: این دسته شامل هر محتوایی است که ایجاد می کنید و در پلتفرم خودتان منتشر می شود. بیانیه‌های مطبوعاتی نمونه‌ای عالی از محتوای مالکیتی هستند، زیرا ایجاد می‌شوند تا روزنامه‌نگاران تشویق شوند درباره برند شما بنویسند.

اکنون، اشکال زیادی از محتوا در این سه دسته وجود دارد. در اینجا چند نمونه هستند:

محتوای تعاملی مانند وبینار
محتوای نوشتاری آنلاین مانند وبلاگ ها
عکس برای شبکه های اجتماعی
کاغذهای سفید
اینفوگرافیک
پادکست ها
کتاب های الکترونیکی
فیلم های

مزایای تولید محتوا چیست؟

اگرچه مزایای بی شماری از تولید محتوا وجود دارد، در اینجا برخی از موارد مورد علاقه ما وجود دارد:

ترافیک جستجوی ارگانیک بهبود یافته است
تعامل بهتر با مخاطب
افزایش آگاهی از برند
اهداف تجاری تسریع شده
نرخ تبدیل بهتر
روابط قوی تر
دسترسی مخاطبان بیشتر

اما ایجاد محتوای عالی فقط به خودی خود اتفاق نمی افتد، شما باید برای آن تلاش کنید. در اینجا چند توصیه کلی وجود دارد که به شما کمک می کند مزایای محتوای موفق را باز کنید:

درک کنید که مخاطبان شما چه کسانی هستند. در اینجا شما باید شروع به تحقیق کنید که مخاطبان شما در پلتفرم های جستجویی مانند گوگل چه چیزی را جستجو می کنند – این موضوع به موضوعات محتوای شما اطلاع می دهد. این می تواند شامل انجام نظرسنجی ها و بررسی های دیگر با مشتریان فعلی شما برای به دست آوردن بینش در مورد نظرات، خواسته ها، ترجیحات و غیره آنها باشد.

مشکلات مخاطبان خود را درک کنید.این جایی است که شما به نقاط درد مشتری خود می پردازید و شروع به یادگیری تجربیات جمعی و فردی آنها می کنید.

نام تجاری خود را به عنوان راه حل ایجاد کنید. هنگامی که متوجه شدید چه کسی را هدف قرار می دهید و نقاط درد آنها را درک کردید، می توانید شروع به تولید محتوایی کنید که برند شما را به عنوان قهرمان معرفی کند. به یاد داشته باشید، شما به مردم نمی گویید که چرا از بقیه بهتر هستید. شما به آنها نشان می دهید

بهترین بازاریابان محتوا واقعاً مخاطبان خود را درک می کنند. هرچه خواسته ها و ارزش های مشتری خود را بهتر درک کنید، تلاش های بازاریابی محتوای شما موثرتر خواهد بود.

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x