سبک زندگی

شش دلیل کاهش شدید وزن

گلاغرشدن به سرعتاهی اوقات، کاهش وزن غیرمعمول ممکن است حتی زمانی که رژیم ندارید اتفاق بیفتد. در موارد کاهش وزن طولانی مدت که بیش از 10 درصد از وزن بدن شما در یک دوره 6 ماهه از دست می رود، اغلب یک مسئله پزشکی اساسی جدی تری وجود دارد که نیاز به توجه دارد.

شرایط فیزیکی مرتبط با کاهش وزن غیرعادی

1. مسائل مربوط به تیروئید

تیروئید بیش از حد فعال علیرغم ایجاد احساس گرسنگی مداوم می تواند باعث کاهش وزن سریع شود. پرکاری تیروئید منجر به تولید مقادیر بیش از حد تیروکسین می شود که می تواند متابولیسم بدن شما را از حد خود عبور دهد.

2. آرتریت روماتوئید

شرایط التهابی چگونه بر وزن شما تأثیر می گذارد؟ علامت واضح تر و قابل شناسایی تر، کاهش شدید اشتها است که می تواند به دلیل عفونت باشد. دلیل موذیانه تر این است که التهاب روده بر نحوه جذب مواد مغذی تأثیر می گذارد و منجر به موارد سوء تغذیه می شود.

3. شرایط روده

به غیر از التهاب، سایر بیماری های مرتبط با روده مانند بیماری سلیاک بر توانایی بدن شما برای جذب مواد مغذی از غذایی که مصرف می کنید تأثیر می گذارد. یک روده ناکارآمد می تواند منجر به اسهال و استفراغ شود که بدن شما را کم آب می کند و باعث کاهش وزن بیشتر می شود.

4. سرطان

التهاب و مشکلات جذب می تواند ناشی از تومورهای روده بزرگ و روده باشد که بر اشتها و نحوه پردازش و جذب غذا توسط بدن شما تأثیر می گذارد. با سرطان، رشد غیرطبیعی سلول منجر به جایگزینی تدریجی سلول‌های سالم می‌شود و باعث فرآیند «هدر رفتن» می‌شود که در بیماران سرطانی رایج است.

5. دیابت

دیابتی ها آب زیادی از دست می دهند زیرا بدن آنها نمی تواند گلوکز را به خوبی جذب کند، به همین دلیل است که افراد مبتلا به دیابت اغلب احساس تشنگی می کنند و بیشتر ادرار می کنند. آتروفی عضلانی یکی دیگر از عوارض جانبی رایج دیابت است – یکی دیگر از مکانیسم های کاهش وزن شدید.

6. افسردگی بالینی

افسردگی اغلب با از دست دادن اشتها همراه است که می تواند منجر به کاهش وزن شود. شناسایی چنین مواردی سخت‌تر است، زیرا بیماری‌های جسمی اغلب زمانی که در سایه مسائل روانی رخ می‌دهند، مورد توجه قرار نمی‌گیرند.

 

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x