مقالات

زبان بدن کسانی که احساس حقارت می کنند

زبان بدن کسانی که احساس حقارت می کنندزبان بدن کسانی که احساس حقارت می کنند ناخودآگاه است اما اثرات روانی مختلفی هم در فرد و هم در محیط اطراف ایجاد می کند. اتخاذ ژست ها و حالت های مقتدرانه، احساس درماندگی را خنثی می کند.

ما نیازی به استفاده از کلمات برای بیان خود نداریم، ما به طور مداوم با حرکات، حالت ها و حالات صورت خود ارتباط برقرار می کنیم. یک مثال خوب برای این موضوع، زبان بدن فردی است که احساس حقارت می کند. حتی اگر بخواهیم آن را پنهان کنیم، راه های زیادی وجود دارد که با بدن بیان کنیم که همدیگر را دوست نداریم.

زبان بدن کسانی که احساس حقارت می کنند تاثیر اجتماعی زیادی دارد. طبیعتاً همه ما قادر به تفسیر پیام های بدن هستیم. این تعبیر در سطح ناخودآگاه رخ می دهد، اما تا حد زیادی تعیین می کند که دیگران چگونه ما را می بینند و چگونه با ما ارتباط دارند.

 

“هیچ کس نمی تواند ما را بدون رضایت ما احساس حقارت کند.”

-النور روزولت-

 

به عبارت دیگر، زبان بدن کسانی که احساس حقارت می کنند، دیگران را به این سو می کشاند که مخاطب را فردی با عزت نفس پایین بدانند. به دنبال این، فرد مورد نظر رفتارهای خاصی را اتخاذ می کند که مطابق با تصویر ضعیفی است که او ارائه می کند.

 

اما نه تنها این: اطرافیان آن را پست تر تلقی می کنند و بر اساس آن عمل می کنند. اما زبان کسانی که احساس حقارت می کنند چیست؟ در این مقاله، لیست کوتاهی از رایج ترین حرکات را ارائه خواهیم کرد.

5 ژست معمولی زبان بدن کسانی که احساس حقارت می کنند

 

شانه ها بسته شد

 

همه حیوانات به طور غریزی سعی می کنند وقتی احساس می کنند در مقایسه با دیگران در وضعیت نامساعدی قرار دارند، خود را کوچکتر یا بزرگتر کنند. بعضی ها روی خودشان حلقه می زنند تا دیده نشوند. برعکس، طاووس پرهای خود را پهن می کند تا در صورت وجود تهدید بزرگتر به نظر برسد.

 

 

 

انسان ها نیز به همین شکل رفتار می کنند. بسته نگه داشتن شانه ها تلاشی برای کوچکتر شدن و ساختن یک پوسته بسته روی خود است. این یک ژست معمولی است که نشان دهنده حقارت است. این خود را بیش از هر چیز با قوز کردن شانه ها نشان می دهد.

 

گرایش نمایان است، گویی که ما حرمتی انجام می دهیم. رکوع چیزی نیست جز یک حرکت آگاهانه سجده در مقابل کسی که برتر از او شناخته می شود.

 

ضربدری بازوها

 

کسانی که احساس حقارت می کنند سعی می کنند سپری برای انزوا یا محافظت از بدن خود ایجاد کنند. این حرکتی است که از طریق آن نگرش دفاعی حفاظت و تحدید حدود قلمرو را بیان می کند. این احساس قوی از حقارت را منتقل می کند.

 

با ضربدری دستها در ارتفاع سینه، گویی فرد یک سد دفاعی در مقابل طرف مقابل ایجاد می کند. روی هم زدن پاها نیز تمایل به انقباض و نزدیک شدن به خود را نشان می دهد. این به وضوح نشان دهنده قصد محافظت از خود در برابر چیزی یا کسی است.

ژست های خودآگاهی

امی کادی، روانشناس، نویسنده کتاب زبان بدن شما، شما را شکل می دهد، به ما اطلاع می دهد که علم پدیده بسیار جالبی را شناسایی کرده است. وضعیتی که ما اتخاذ می کنیم تا حد زیادی بر احساسات و افکار و همچنین برعکس تأثیر می گذارد. به عبارت دیگر، هر چه بیشتر زبان بدن کسانی را که احساس حقارت می‌کنند بپذیریم، بیشتر احساس حقارت می‌کنیم.

کادی پیشنهاد می کند برعکس عمل کنید: در لحظه ناامنی یا عدم اعتماد به نفس، باید زبان بدن قدرتمندی را اتخاذ کنیم. با توجه به رویکرد او، فقط دو دقیقه طول می کشد تا ما شروع به تغییر کند.

در مواقع استرس یا ترس، ایده خوبی است که وضعیت بدن خود را تغییر دهید. کادی توصیه می کند بایستید و نوک انگشتان خود را روی میز قرار دهید در حالی که سر و پشت خود را صاف نگه دارید. این باعث افزایش ترشح تستوسترون و به همراه آن احساس خودآگاهی می شود.

 

10 عضو بدن که هوش واقعی شما را آشکار می کند

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x