اخبار فوری
موضوعات داغ

پرنده آزاد شده: روز اول توییتر ایلان ماسک و مسیر رو به جلو پلت فرم رسانه های اجتماعی

توییتر پرنده آبی آزاد شد به دست کی ایلان ماسک جان

ایلان ماسک کاسه توالت پرنده آزاد شده: روز اول توییتر ایلان ماسک و مسیر پیشرفت پلتفرم رسانه اجتماعی

جسیکا گان

بیلی شولز

رایلی گوتیرز مک درمید

آماندا پرز پینتادو

کیتی ودل

 ایالات متحده آمریکا امروز

برای اکثر ناظران بازار یا حتی ناظران معمولی تیترها در چند سال گذشته، 24 ساعت گذشته بسیار بزرگ بوده است: ایلان ماسک، کارآفرین مشهور فضایی، توییتر پرکار و تحریک آمیز و ثروتمندترین مرد جهان، سرانجام خرید 44 میلیارد دلاری خود را بسته است.

 ایلان ماسک – که همچنین مدیرعامل تسلا است – این معامله را در کمتر از 280 کاراکتر تایید کرد. او اکنون یکی از قدرتمندترین مگافون های جهان را در اختیار دارد.

این چیزی است که شما – و 110 میلیون دنبال کننده ماسک – باید در مورد کسب پلت فرم رسانه های اجتماعی و مالکیت او بر آنچه او “میدان دیجیتال شهر” می نامد بدانید. این توییت به سرعت با پاسخی از سوی کمیسر بازارهای داخلی اتحادیه اروپا، تیری مواجه شد. برتون به ماسک، که منتقد دائمی بین المللی است. برخی از حساب های راست افراطی شاهد افزایش فالوورها هستند.

 طبق داده‌های شرکت تحقیقات دیجیتال Memetica، زمانی که ایلان ماسک قرارداد را برای تصاحب توییتر بسته بود، برخی از چهره‌های محافظه‌کار با نفوذ شاهد افزایش فالوورهای جدید بودند.

 

کری لیک، نامزد جمهوری خواه برای فرمانداری آریزونا، در 24 ساعت گذشته بیش از 18000 دنبال کننده جدید به دست آورد. در همین حال، نماینده لورن بوبرت (R-Colorado)، در همین مدت 18679 دنبال کننده جدید به دست آورد. و بیش از 3700 اکانت به دنبال شخصیت رسانه محافظه کار Candace Owens راه اندازی شدند.

به گفته Memetica، هزاران حساب کاربری که چهره‌های راست افراطی را دنبال کرده‌اند، برای توییتر جدید بودند و اندکی قبل از بسته شدن معامله ایجاد شدند.

در همین حال، همانطور که توسط نیویورک تایمز گزارش شده است، داده های شرکت تجزیه و تحلیل رسانه های اجتماعی Social Blade نشان داد که حساب های مربوط به سیاستمداران مترقی و افراد مشهور از جمله باراک اوباما، رئیس جمهور سابق، الکساندریا اوکاسیو-کورتز (D-نیویورک)، و مجری MSNBC، ریچل مدو روز جمعه پیروان خود را از دست دادند. ADL می گوید که یهودی ستیزی پس از تصاحب ماسک در توییتر گسترش یافته است.

مرکز افراط گرایی ADL گفت که پس از تسلط ماسک، تلاشی هماهنگ برای انتشار محتوای یهودی ستیزانه در توییتر را شناسایی کرده است.

در طول 24 ساعت، ADL گفت که بیش از 1200 توییت و بازتوییت باعث انتشار میم های یهودی ستیز شده است.

این تلاش از روز پنجشنبه از طریق یک پست ناشناس در 4chan آغاز شد که دستورالعمل هایی در مورد نحوه انتشار محتوا ارائه می داد. به گفته ADL، این پست سپس در چندین کانال تلگرامی افراطی به اشتراک گذاشته شد.

این سازمان در توییتی نوشت: «این انتشار استراتژیک محتوای نفرت‌انگیز در @Twitter نگرانی از نحوه مشاهده تغییرات احتمالی در قوانین محتوای توییتر توسط افراط‌گرایان را تضمین می‌کند. این کمپین همچنین به دنبال هفته‌ها گفتمان #یهودستیزی توسط شخصیت‌های عمومی منتشر می‌شود.

– جسیکا گان

مشاغل متعدد ماسک: او اکنون چند شرکت را اداره می کند؟
با تصاحب توییتر، ماسک اکنون پنج شرکت در صنایع مختلف را اداره می کند: تسلا سازنده خودروهای الکتریکی، شرکت موشک و ماهواره SpaceX، شرکت تونل زنی The Boring Company و استارتاپ علوم اعصاب Neuralink. به ویژه در زمانی که توییتر، تسلا و اسپیس ایکس همگی با چالش هایی روبرو هستند.

‘موهای سوخته’: ایلان ماسک چند ساعت پس از انتشار، میلیون ها عطر جدید به فروش رساند.

عشق برای پول: دوست دختر سابق ایلان ماسک در حال حراج یادداشت عاشقانه امضا شده، گردنبند زمرد برای هزاران نفر

تسلا در پرونده های نظارتی اذعان کرده است که وابستگی آن به ماسک یک عامل خطر است.

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x