زیبایی

نکات مراقبت از پوست و مو در چهار فصل سال

مراقبت از پوست و مو در چهار فصل سال که به دلیل تغییرات آب و هوا، دما، رطوبت، و شرایط محیطی که روی پوست و مو ما تأثیر میگذارد ؛ همان نیازها و تنظیمات خاص مورد نیاز برای حفظ سلامت پوست و مو است.

در اینجا به چند مورد از آن اشاره می کنیم:

مراقبت از پوست :

 

فصل بهار:

 

به طور مرتب لایه برداری کنید:

با گرم شدن هوا، لایه برداری پوست به حذف سلول های مرده پوست و باز شدن منافذ پوست کمک می کند. یک یا دو بار در هفته از یک لایه بردار ملایم استفاده کنید تا پوستی روشن تر و صاف تر نشان دهید.

آبرسانی از درون:

نوشیدن مقدار زیادی آب برای حفظ سلامت پوست ضروری است. حداقل 8 لیوان آب در روز مصرف کنید تا پوست خود را هیدراته نگه دارید و به دفع سموم کمک کنید.

از پوست خود در برابر نور خورشید محافظت کنید:

با قوی تر شدن نور خورشید، محافظت از پوست در برابر اشعه های مضر UV بسیار مهم است. قبل از بیرون رفتن از یک کرم ضد آفتاب با طیف وسیع حداقل SPF 30 استفاده کنید و اگر مدت طولانی را زیر نور آفتاب می گذرانید، هر دو ساعت یکبار آن را تجدید کنید.

به مرطوب‌کننده‌های سبک‌تر تغییر دهید:

در بهار، می‌توانید از مرطوب‌کننده‌های سبک‌تر و بدون چربی استفاده کنید که روی پوستتان احساس سنگینی نمی‌کند. به دنبال مرطوب کننده ای با ترکیبات آبرسان مانند هیالورونیک اسید باشید تا پوست شما را بدون انسداد منافذ مرطوب نگه دارد.

آنتی اکسیدان ها را در روتین مراقبت از پوست خود بگنجانید:

آنتی اکسیدان هایی مانند ویتامین C به محافظت از پوست در برابر آسیب های محیطی کمک می کند و رنگ پوست را یکدست تر می کند. به دنبال سرم ها یا روغن های صورت حاوی آنتی اکسیدان باشید و آنها را در برنامه روزانه مراقبت از پوست خود بگنجانید.

لب های خود را فراموش نکنید:

آب و هوای بهاری ممکن است همچنان خشک شود، بنابراین مطمئن شوید که لب های خود را با بالم لب حاوی SPF مرطوب نگه دارید. لب های خود را با یک مسواک نرم به آرامی لایه برداری کنید تا از شر هر گونه خشکی پوست خلاص شوید و به طور مرتب از یک بالم لب مرطوب کننده استفاده کنید.

دست های خود را مرطوب نگه دارید:

با افزایش شستن دست ها و استفاده از ضدعفونی کننده ها، دست های شما خشک و کم آب می شوند. در طول روز از کرم مرطوب کننده دست استفاده کنید تا دستانتان نرم و تغذیه شود.

به رژیم غذایی خود توجه کنید:

خوردن یک رژیم غذایی سالم سرشار از میوه ها، سبزیجات و اسیدهای چرب امگا 3 به سلامت پوست کمک می کند. غذاهایی مانند انواع توت ها، آووکادو و ماهی را در رژیم غذایی خود بگنجانید تا پوست خود را از درون به بیرون تغذیه کنید.

به آرامی تمیز کنید:

به یک شوینده ملایم و بدون لایه برداری تغییر دهید که آلودگی و آلودگی ها را بدون خشک کردن پوست شما پاک می کند. از صابون های تند یا پاک کننده های حاوی سولفات که می توانند روغن های طبیعی را از بین ببرند، خودداری کنید.

با روال مراقبت از پوست خود سازگار بمانید:

زمانی که صحبت از مراقبت از پوست به میان می آید، یکنواختی کلیدی است. به یک روال منظم مراقبت از پوست که شامل پاکسازی، لایه برداری، مرطوب کردن و استفاده از کرم ضد آفتاب برای حفظ پوست سالم و درخشان در طول فصل بهار است، پایبند باشید.

 

فصل تابستان:

 

از پوست خود در برابر نور خورشید محافظت کنید:

هر روز حتی در روزهای ابری از کرم ضد آفتاب با SPF بالا (فاکتور محافظت در برابر آفتاب) حداقل 30 استفاده کنید. در صورت تعریق یا شنا هر دو ساعت یا بیشتر از آن استفاده کنید.

آبرسانی:

مقدار زیادی آب بنوشید تا پوست خود را از داخل به بیرون هیدراته نگه دارید. حداقل 8 لیوان آب در روز مصرف کنید.

لایه برداری:

چند بار در هفته پوست خود را به آرامی لایه برداری کنید تا سلول های مرده پوست از بین برود و منافذ پوست باز شود. این می تواند به جلوگیری از جوش کمک کند و پوست شما را شاداب کند.

مرطوب کردن:

از یک مرطوب کننده سبک و بدون چربی استفاده کنید تا پوست خود را بدون احساس چربی هیدراته نگه دارید. به دنبال آنتی اکسیدان های اضافه برای محافظت در برابر آسیب های خورشید باشید.

به درستی تمیز کنید:

از یک پاک کننده ملایم برای پاک کردن عرق، کثیفی و ضد آفتاب از روی پوست خود استفاده کنید. از استفاده از صابون های تند یا پاک کننده هایی که می توانند روغن های طبیعی را از بین ببرند، خودداری کنید.

مراقب رژیم غذایی خود باشید:

از یک رژیم غذایی سالم و متعادل سرشار از آنتی اکسیدان ها، ویتامین ها و مواد معدنی استفاده کنید. مقدار زیادی میوه و سبزیجات بگنجانید تا پوست خود را از درون تغذیه کنید.

لباس های محافظ بپوشید:

از کلاه های لبه پهن، عینک آفتابی و لباس های سبک برای محافظت از پوست خود در برابر اشعه های مضر UV استفاده کنید. این امر به ویژه در ساعات اوج خورشید بین 10 صبح تا 4 بعد از ظهر بسیار مهم است.

دوش آب خنک بگیرید:

دوش آب گرم می تواند رطوبت پوست را از بین ببرد، بنابراین در ماه های تابستان دوش های خنک تر را انتخاب کنید. این می تواند به حفظ چربی طبیعی پوست شما و جلوگیری از خشکی کمک کند.

از آرایش سنگین اجتناب کنید:

در هوای گرم و مرطوب، یک آرایش سبک و بدون چربی را انتخاب کنید تا به پوست شما اجازه تنفس بدهد. به جای فونداسیون های سنگین، از مرطوب کننده های رنگی یا کرم های BB استفاده کنید.

لب های خود را فراموش نکنید:

با استفاده از بالم لب با SPF از لب های خود در برابر نور خورشید محافظت کنید. این کار از خشک شدن و ترک خوردن آنها جلوگیری می کند.

به یاد داشته باشید، پوست هر فردی متفاوت است، بنابراین مهم است که به نیازهای خاص پوست خود گوش دهید و روتین مراقبت از پوست تابستانی خود را مطابق با آن تنظیم کنید.

 

فصل پائیز:

 

مرطوب کردن:

با سردتر شدن هوا، پوست شما خشک می شود و رطوبت خود را از دست می دهد. اطمینان حاصل کنید که از مرطوب کننده ای استفاده کنید که سنگین تر و مغذی تر از آن چیزی است که ممکن است در ماه های تابستان استفاده کنید. به دنبال مرطوب کننده هایی باشید که حاوی مواد آبرسانی مانند اسید هیالورونیک یا سرامید هستند.

لایه برداری:

لایه برداری هنوز یک مرحله مهم در روتین مراقبت از پوست شما در پاییز است. به از بین بردن سلول های مرده پوست و تقویت گردش سلولی کمک می کند. یک یا دو بار در هفته از لایه بردار ملایم استفاده کنید تا پوستی صاف و درخشان داشته باشید.

ضد آفتاب:

فقط به این دلیل که تابستان تمام شده است به این معنی نیست که می توانید ضد آفتاب را حذف کنید. اشعه های مضر UV حتی در روزهای ابری همچنان می توانند به پوست شما آسیب برسانند. حتما قبل از بیرون رفتن از یک کرم ضد آفتاب با طیف وسیع با حداقل SPF 30 استفاده کنید.

آبرسانی از داخل به بیرون:

نوشیدن آب فراوان برای حفظ سلامت پوست ضروری است. در طول پاییز، هوا خشک‌تر می‌شود که می‌تواند پوست شما را کم‌آبی کند. با نوشیدن آب کافی در طول روز هیدراته بمانید و غذاهای آبرسان مانند خیار، هندوانه و پرتقال را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

از لب های خود محافظت کنید:

هوای سردتر می تواند منجر به خشکی و ترک خوردن لب ها شود. با استفاده از بالم لب با SPF و مواد مرطوب کننده مانند کره شی یا موم از آنها محافظت کنید. آن را به طور منظم در طول روز بمالید تا لب هایتان مرطوب و نرم بماند.

پاک کننده خود را تنظیم کنید:

اگر پوست شما در طول پاییز خشک تر می شود، به سراغ پاک کننده های آبرسان تر بروید. به دنبال پاک کننده هایی باشید که ملایم و بدون سولفات باشند تا از پاک کردن چربی های طبیعی پوست جلوگیری کنید.

دست‌هایتان را فراموش نکنید:

هوای سرد می‌تواند دست‌هایتان را خشک و ترک‌دار کند. با استفاده منظم از کرم دست، آنها را مرطوب نگه دارید. استفاده از کرم دست با مواد مغذی مانند کره شی یا روغن بادام را در نظر بگیرید.

از دوش آب گرم خودداری کنید:

دوش آب گرم می تواند چربی طبیعی پوست شما را از بین ببرد و منجر به خشکی و تحریک شود. در عوض، دوش های ولرم را انتخاب کنید و زمان دوش گرفتن خود را به 10 تا 15 دقیقه محدود کنید تا از سد رطوبتی پوست خود محافظت کنید.

محیط خود را مرطوب کنید:

از آنجایی که هوا در پاییز خشک‌تر می‌شود، از یک مرطوب‌کننده در داخل خانه استفاده کنید تا رطوبت را دوباره به هوا اضافه کنید. این می تواند به جلوگیری از خشکی و تحریک بیش از حد پوست شما کمک کند.

مراقب سلامت کلی خود باشید:

به یاد داشته باشید که پوست سالم از درون شروع می شود. رژیم غذایی متعادلی داشته باشید، به اندازه کافی بخوابید و سطوح استرس را مدیریت کنید تا از سلامت و درخشندگی پوست خود در پاییز حمایت کنید.

 

فصل زمستان:

 

مرطوب کردن:

با سردتر شدن هوا، هوا خشک تر می شود و منجر به خشکی و کم آبی پوست می شود. از مرطوب‌کننده‌های سنگین‌تر برای حفظ رطوبت و حفظ رطوبت پوست در طول روز استفاده کنید.

از پاک‌کننده‌های ملایم استفاده کنید:

از پاک‌کننده‌های خشن که چربی‌های طبیعی پوست را از بین می‌برند، خودداری کنید. یک پاک کننده ملایم را انتخاب کنید که بدون خشک کردن پوست، تمیز کند.

به طور مرتب لایه برداری کنید:

لایه برداری به حذف سلول های مرده پوست کمک می کند و به پوست شما اجازه می دهد مرطوب کننده ها را بهتر جذب کند. با این حال، هنگام لایه برداری ملایم باشید، زیرا شستشوی خشن می تواند پوست شما را تحریک کند. یک لایه بردار ملایم متناسب با نوع پوست خود انتخاب کنید.

درمان طبیعی موهای وز

راه های کسب درآمد از سالن زیبایی بانوان

10 درمان خانگی برای آبسه دندان

از پوست خود در برابر آفتاب محافظت کنید:

فقط به این دلیل که زمستان است به این معنی نیست که می توانید کرم ضد آفتاب را فراموش کنید. اشعه ماوراء بنفش خورشید همچنان می تواند به پوست شما آسیب برساند، بنابراین یک کرم ضد آفتاب با طیف وسیع با حداقل SPF 30 را روی نواحی در معرض دید صورت و بدن خود بمالید.

از دوش آب گرم خودداری کنید:

آب داغ می تواند چربی های طبیعی پوست را از بین ببرد و آن را مستعد خشکی و سوزش کند. به جای آن دوش آب گرم را انتخاب کنید و زمان دوش گرفتن خود را محدود کنید تا از خشک شدن بیش از حد پوست خود جلوگیری کنید.

هیدراته بمانید:

نوشیدن آب کافی برای حفظ سلامت پوست، حتی در زمستان بسیار مهم است. با نوشیدن مقدار زیادی آب در طول روز از درون بدن خود را هیدراته کنید.

از لب های خود محافظت کنید:

هوای سرد و باد باعث ترک خوردن لب ها می شود. یک بالم لب با SPF برای محافظت و مرطوب کردن لب های خود بمالید. از لیسیدن لب خودداری کنید، زیرا این کار می تواند خشکی را تشدید کند.

لباس‌های محافظ بپوشید:

هنگام بیرون رفتن در هوای سرد و باد، لباس‌های محافظ مانند کلاه، روسری و دستکش بپوشید تا از پوست خود در برابر شرایط سخت محافظت کنید.

از مرطوب‌کننده استفاده کنید:

سیستم‌های گرمایشی می‌توانند باعث خشک شدن هوای خانه شوند که می‌تواند باعث کم‌آبی پوست شما شود. از یک مرطوب کننده برای افزایش رطوبت هوا و حفظ رطوبت پوست استفاده کنید.

رژیم غذایی متعادل داشته باشید:

یک رژیم غذایی سالم سرشار از میوه ها، سبزیجات و اسیدهای چرب امگا 3 می تواند به سلامت کلی پوست کمک کند. غذاهایی مانند آووکادو، آجیل و ماهی آزاد را در رژیم غذایی خود بگنجانید تا پوست خود را از درون تغذیه کنید.

 

مراقبت از مو:

 

فصل بهار:

 

از موهای خود در برابر نور خورشید محافظت کنید:

موهای شما نیز مانند پوست شما در برابر اشعه های خشن خورشید آسیب می بینند. هنگامی که برای مدت طولانی در آفتاب هستید، برای محافظت از موهای خود از کلاه یا روسری استفاده کنید.

وضعیت عمیق به طور منظم:

آب و هوای زمستان می تواند موهای شما را خشک و آسیب دیده باشد، بنابراین اکنون زمان آن است که مراقبت بیشتری از آن ها داشته باشید. یک بار در هفته از یک نرم کننده عمیق برای آبرسانی و بازگرداندن رطوبت موهای خود استفاده کنید.

مرتباً کوتاه کنید:

با اصلاح منظم موهای خشک و آسیب دیده را از بین ببرید. این به حفظ سلامت موهای شما و جلوگیری از آسیب بیشتر کمک می کند.

از یک نرم کننده سبک استفاده کنید:

با گرم شدن هوا، ممکن است متوجه شوید که نرم کننده معمولی شما بیش از حد روی موهایتان سنگینی می کند. برای جلوگیری از سنگین شدن موهایتان و اینکه موهایتان شل و بی روح به نظر برسد، به یک نرم کننده سبک وزن تغییر دهید.

از استفاده از ابزارهای حالت دهنده حرارتی خودداری کنید:

به موهای خود از ابزارهای حالت دهنده حرارتی مانند اتو، اتوهای فر کننده و سشوار استراحت دهید. بافت طبیعی خود را در آغوش بگیرید و اجازه دهید موهایتان تا حد امکان در هوا خشک شود تا آسیب حرارتی به حداقل برسد.

هنگام شنا از موهای خود محافظت کنید:

اگر در استخر یا اقیانوس شنا می کنید، از موهای خود در برابر اثرات مخرب کلر و آب شور محافظت کنید. موهای خود را قبل از شنا با آب تمیز خیس کنید تا جذب مواد شیمیایی کاهش یابد و پس از شنا به خوبی آبکشی کنید تا باقیمانده آن از بین برود.

یک رژیم غذایی سالم داشته باشید:

موهای خوب از درون شروع می شوند، بنابراین مطمئن شوید که موهای خود را از داخل به بیرون تغذیه می کنید. برای تقویت رشد موی سالم از یک رژیم غذایی متعادل غنی از میوه ها، سبزیجات و پروتئین های بدون چربی استفاده کنید.

از محافظ حرارتی استفاده کنید:

اگر نیاز به استفاده از ابزارهای حالت دهنده حرارتی دارید، حتماً از قبل از اسپری یا سرم محافظ حرارت استفاده کنید. این به کاهش آسیب حرارتی کمک می کند و از موهای شما در برابر دمای بالا محافظت می کند.

هنگام مسواک زدن ملایم باشید:

از یک شانه دندانه دار یا یک برس با موهای نرم استفاده کنید تا به آرامی موهایتان را باز کنید. از انتها شروع کنید و به سمت بالا حرکت کنید تا از ایجاد شکستگی یا آسیب جلوگیری کنید.

موهای خود را بیش از حد نشویید:

شستن بیش از حد موها می تواند روغن طبیعی موهای شما را از بین ببرد و آنها را خشک و شکننده کند. سعی کنید موهای خود را یک روز در میان یا هر چند روز یکبار بشویید تا تعادل رطوبت طبیعی خود را حفظ کنید.

 

فصل تابستان:

 

از موهای خود در برابر نور خورشید محافظت کنید:

از کلاه استفاده کنید یا از یک اسپری محافظ در برابر اشعه ماوراء بنفش یا نرم کننده استفاده کنید تا از موهای خود در برابر اثرات مخرب اشعه خورشید محافظت کنید.

موهای خود را هیدراته نگه دارید:

گرما و آفتاب می تواند موهای شما را خشک کند، بنابراین حتما از شامپو و نرم کننده مرطوب کننده استفاده کنید. همچنین می‌توانید از یک درمان تهویه‌کننده عمیق هفتگی برای جبران رطوبت از دست رفته استفاده کنید.

سبک حرارتی را به حداقل برسانید:

بافت طبیعی خود را در آغوش بگیرید و تا حد امکان از ابزارهای سبک حرارتی مانند اتوهای صاف و میله های فرکننده خودداری کنید. اگر مجبور به استفاده از آنها هستید، از قبل یک اسپری محافظ حرارت استفاده کنید و از کمترین درجه حرارت لازم استفاده کنید.

از آسیب کلر جلوگیری کنید:

اگر زمان زیادی را صرف شنا در استخر می کنید، قبل از ورود به استخر، موهای خود را با آب تمیز خیس کنید و از آسیب کلر محافظت کنید. این کار از جذب کلر بیشتر جلوگیری می کند. پس از شنا، موهای خود را کاملا با آب تازه بشویید و از شامپوی شفاف کننده برای از بین بردن تجمع کلر استفاده کنید.

محدود کردن شستن مو:

شستن بیش از حد موها می تواند روغن طبیعی موهای شما را از بین ببرد، بنابراین سعی کنید زمان بین شستن موها را افزایش دهید. در روزهایی که شستشو نمی شود، از شامپوی خشک استفاده کنید یا موهای خود را به گونه ای حالت دهید که چربی آن پنهان شود.

هنگام برس زدن ملایم باشید:

با احتیاط به موهای خود رسیدگی کنید، به خصوص زمانی که آنها خیس هستند. از استفاده از برس یا شانه معمولی خودداری کنید و به جای آن از یک شانه دندانه دار یا برس بازکننده استفاده کنید تا به آرامی گره ها یا گره ها را از بین ببرید.

مرتباً کوتاه کنید:

اصلاح منظم موهای شما را سالم و بدون نوک شکاف نگه می دارد. سعی کنید هر 8 تا 12 هفته یکبار یا در صورت لزوم یک اصلاح کنید.

رژیم غذایی سالم داشته باشید:

تغذیه خوب برای داشتن موهای سالم ضروری است. برای تقویت رشد و استحکام مو، مقدار زیادی میوه، سبزیجات و غذاهای غنی از پروتئین را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

هیدراته بمانید:

هیدراته کردن بدن برای بدن مهم است.

 

فصل پائیز:

 

به طور مرتب مرطوب کنید:

در طول ماه های پاییز، هوا خشک تر می شود، که می تواند موهای شما را شکننده و مستعد شکستن کند. هفته ای یکبار از نرم کننده عمیق یا ماسک مو استفاده کنید تا موهای خود را هیدراته و مرطوب نگه دارید.

از موهای خود در برابر عوامل محیطی محافظت کنید:

با سردتر شدن هوا، محافظت از موهای خود در برابر بادهای تند و دمای سرد بسیار مهم است. برای جلوگیری از خشک شدن و آسیب دیدن موهای خود، زمانی که بیرون هستید، از کلاه یا روسری استفاده کنید.

موها را تمیز و سالم نگه دارید:

پاییز فصلی است که به دلیل تجمع گرد و غبار، آلودگی و سایر ناخالصی ها می تواند برای موهای شما چالش برانگیز باشد. مطمئن شوید که موهای خود را به طور مرتب با یک شامپوی ملایم بشویید تا هرگونه رسوب از بین برود و پوست سرتان تمیز و سالم بماند.

از استفاده از حالت دهنده های حرارتی بیش از حد خودداری کنید:

ابزارهای حالت دهنده حرارتی می توانند موهای شما را بیشتر خشک کنند، بنابراین سعی کنید استفاده از سشوار، اتو مو و اتو را به حداقل برسانید. اگر مجبور به استفاده از آنها هستید، از قبل یک اسپری محافظ حرارتی بمالید تا آسیب به حداقل برسد.

موهای خود را مرتباً کوتاه کنید:

پاییز زمان بسیار خوبی برای اصلاح موهای خود است تا موهای آسیب دیده یا موهای آسیب دیده را از بین ببرید. اصلاح منظم به حفظ سلامت مو و جلوگیری از شکستگی کمک می کند.

رژیم غذایی سالم داشته باشید:

آنچه می خورید نیز می تواند بر سلامت موهای شما تأثیر بگذارد. مطمئن شوید که غذاهای غنی از ویتامین های A، C و E و همچنین بیوتین و اسیدهای چرب امگا 3 را در رژیم غذایی خود بگنجانید تا رشد مو را تقویت کرده و قدرت و شادابی آن را حفظ کنید.

محافظت از مو در برابر رطوبت اضافی:

در حالی که هوای پاییز ممکن است خشک باشد، می تواند باران ناگهانی و رطوبت بالا را نیز به همراه داشته باشد. برای محافظت از موهایتان در برابر رطوبت اضافی، استفاده از سرم یا روغن مو را برای ایجاد مانع و جلوگیری از موخوره و آسیب در نظر بگیرید.

هنگام برس زدن و حالت دادن ملایم باشید:

از یک شانه دندانه دار یا یک برس با موهای نرم استفاده کنید تا شکستگی و آسیب به موهایتان به حداقل برسد. از گره خوردن یا گره خوردن خودداری کنید و هنگام مدل دادن ملایم باشید تا از فشار بی مورد روی تارهای موی خود جلوگیری کنید.

به یاد داشته باشید، موهای هر فردی منحصر به فرد است و ممکن است نیاز به مراقبت های متفاوتی داشته باشد. همیشه ایده خوبی است که برای مشاوره شخصی با یک متخصص مراقبت از مو مشورت کنید.

 

فصل زمستان:

 

به طور مرتب مرطوب کنید:

آب و هوای زمستان می تواند برای موها خشن باشد، بنابراین حفظ رطوبت مو بسیار مهم است. برای تغذیه تارهای خود از شامپو و نرم کننده آبرسان استفاده کنید.

از دوش آب گرم اجتناب کنید:

آب داغ می تواند روغن طبیعی موهای شما را از بین ببرد و باعث خشکی و شکننده شدن موهای شما شود. سعی کنید هنگام شستن موها از آب ولرم استفاده کنید.

حالت دادن به گرما را محدود کنید:

به موهای خود استراحت دهید از ابزارهای حالت دهنده حرارتی بیش از حد مانند اتو و اتوها. مدل موی بدون گرما را انتخاب کنید یا از تنظیمات کم حرارت روی ابزارهای آرایش خود استفاده کنید.

از موهایتان در برابر سرما محافظت کنید:

استفاده از کلاه یا روسری نه تنها می تواند سر شما را گرم نگه دارد، بلکه از موهای شما در برابر هوای سرد و خشک محافظت کرده و از آسیب دیدن جلوگیری می کند.

حالت عمیق به طور منظم:

یک بار در هفته موهای خود را تحت یک درمان حالت دهنده عمیق قرار دهید تا رطوبت خود را جبران کرده و تارهای خود را تقویت کنید.

مرتباً اصلاح کنید:

آب و هوای زمستانی می تواند منجر به خشکی و شکاف انتهایی شود. اصلاح منظم از آسیب بیشتر جلوگیری می کند و موهای شما را سالم نگه می دارد.

از شستن بیش از حد موها خودداری کنید:

شستن بیش از حد موها می تواند روغن های ضروری را از بین ببرد. سعی کنید زمان بین شستشوها را افزایش دهید تا رطوبت طبیعی حفظ شود.

از نرم‌کننده‌های ترک‌دار استفاده کنید:

نرم‌کننده‌های ترک‌دار می‌توانند به حفظ رطوبت مو در طول روز کمک کنند. مقدار کمی را روی موهای مرطوب بمالید تا رطوبت آن قفل شده و از استاتیک شدن آن جلوگیری شود.

استفاده از محصولات مو را محدود کنید:

برخی از محصولات مو می توانند موهای شما را بیشتر خشک کنند. سعی کنید استفاده از اسپری مو، ژل و سایر محصولات حالت دهنده را در طول ماه های زمستان به حداقل برسانید.

هیدراته بمانید:

نوشیدن مقدار زیادی آب به هیدراته ماندن موهای شما از درون کمک می کند.

از یک شانه با دندانه پهن استفاده کنید:

موهای خیس بیشتر مستعد شکستن هستند، بنابراین از یک شانه دندانه پهن استفاده کنید تا به آرامی رشته های خود را در حالی که هنوز مرطوب هستند باز کنید.

هنگام خواب از موهای خود محافظت کنید:

برای جلوگیری از اصطکاک و شکستن در هنگام خواب از روبالشی ساتن یا ابریشمی استفاده کنید.

به یاد داشته باشید که موهای هر کس متفاوت است، بنابراین مهم است که روتینی را پیدا کنید که برای شما مناسب باشد. این نکات را با نوع مو و نیازهای خود برای بهترین روال مراقبت از مو در زمستان تطبیق دهید.

پایان

 

درمان طبیعی موهای وز

 

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x