فناوری

نحوه حذف دائم اکانت واتساپ: مرحله به مرحله

راحتی و سهولت استفاده واتساب آن را به یکی از محبوب ترین برنامه های پیام رسانی و رسانه های اجتماعی در جهان تبدیل کرده است. 

حذف اکانت واتساپ
نحوه حذف دائم اکانت واتس اپ: مرحله به مرحله راحتی و سهولت استفاده واتس اپ آن را به یکی از محبوب ترین برنامه های پیام رسانی و رسانه های….
با این حال، به دلایل مختلف، ممکن است روزی انتخاب کنید که حساب WhatsApp خود را حذف کنید. یا شاید یکی از عزیزان اخیرا درگذشته باشد و مدیریت زندگی پس از مرگ دیجیتالی او جزو وظایف شماست. این ممکن است شامل حذف حساب آنها باشد.صرف نظر از این موضوع، اگر مطمئن نیستید که چگونه حساب واتس اپ را حذف کنید، چه برای خود یا عزیزان متوفیتان، به خواندن ادامه دهید. این راهنما به سوالات شما پاسخ خواهد داد.

چگونه اکانت Whatsapp خود را حذف کنیم

 

حذف اکانت واتساپ بسیار آسان است. فقط این مراحل را دنبال کنید:

 

برنمه را باز کنید

واتس اپ را از طریق هر دستگاهی باز کنید. مطمئن شوید که وارد حساب کاربری خود شده اید.

روی نماد «گزینه‌های بیشتر» (در اندروید) ضربه بزنید

نماد “گزینه های بیشتر” معمولاً سه نقطه عمودی در گوشه سمت راست بالای صفحه نمایش شما است. با این حال، همیشه اینطور نیست. اگر مطمئن نیستید که نماد را در دستگاه خود پیدا کنید، به راهنمای WhatsApp مراجعه کنید .

گفته می‌شود، اگر از طریق آیفون یا سایر دستگاه‌های اپل به واتس‌اپ دسترسی دارید، معمولاً نیازی به ضربه زدن روی نماد «گزینه‌های بیشتر» ندارید. در عوض، می‌توانید با انتخاب تنظیمات، مستقیماً به مرحله بعدی بروید. اگر از دستگاه KaiOS استفاده می‌کنید، ابتدا گزینه‌ها و سپس تنظیمات را انتخاب کنید. از این نقطه، روند حذف اکانت واتس اپ شما به طور کلی در همه دستگاه ها یکسان است.

“حذف حساب من” را انتخاب کنید

پس از ضربه زدن روی نماد «گزینه‌های بیشتر»، « تنظیمات »، سپس « حساب » و سپس «حذف حساب » را انتخاب کنید .

شماره تلفن خود را وارد کنید

اکنون واتس اپ از شما می خواهد که شماره تلفن خود را وارد کنید. مطمئن شوید که این کار را در قالب کامل بین المللی انجام می دهید. سپس روی «حذف حساب من» ضربه بزنید.

واتس اپ لیستی از دلایل انتخاب اکانت خود را در اختیار شما قرار می دهد. دلیل قابل اجرا را انتخاب کنید، یک بار دیگر روی «حذف حساب من» ضربه بزنید، و همه چیز آماده است!

نحوه حذف اکانت واتساپ عزیز متوفی

فرآیند حذف اکانت واتس اپ برای فردی که فوت کرده است بسته به شرایط متفاوت است. شما اساساً سه گزینه دارید:

گزینه 1: مراحل بالا را دنبال کنید

ممکن است قبلاً به حساب WhatsApp یکی از عزیزان متوفی دسترسی داشته باشید. اگر چنین است، فرآیند حذف آن صرفاً شامل دنبال کردن همان مراحلی است که هنگام حذف حساب شخصی خود دنبال می‌کنید.

نکته : اگر شما و یکی از عزیزانتان دسترسی به حساب‌های مختلف را به اشتراک می‌گذارید، از ابزار مدیریت رمز عبور برای پیگیری جزئیات مختلف ورود خود استفاده کنید.)

گزینه 2: تماس با WhatsApp

بخش خدمات مشتریان واتس‌اپ توصیه می‌کند اگر می‌خواهید حساب شخصی را پس از مرگ حذف کنید، اما مستقیماً به آن دسترسی ندارید، مستقیماً با آنها تماس بگیرید.

آنها طبیعتاً از شما می خواهند که مدرکی ارائه دهید که متوفی واقعاً مرده است، و همچنین اسنادی که نشان می دهد حذف حساب آنها جزو وظایف مجری شما است. با جمع آوری وصیت نامه و گواهی فوت یا آگهی ترحیم عزیز خود را بر این اساس آماده کنید. اگر مطمئن نیستید که چگونه این کار را انجام دهید، به راهنمای ما در مورد نحوه دریافت گواهی فوت مراجعه کنید.

به خاطر داشته باشید که تیم واتس اپ معمولاً باید شرایط را بررسی کند تا تعیین کند که آیا باید به شما اجازه دسترسی به حساب یک فرد متوفی را بدهد یا خیر. این برای اطمینان از حریم خصوصی کاربر است. با این حال، حتی اگر آنها تصمیم بگیرند که اجازه دسترسی ندهند، شما یک گزینه بسیار ساده دیگر برای حذف حساب شخصی پس از مرگ او دارید.

گزینه 3: 120 روز صبر کنید

توجه داشته باشید، واتس اپ معمولاً در صورتی که بیش از 120 روز غیرفعال باشد، به طور خودکار آن را حذف می کند. بنابراین، اگر عجله خاصی برای حذف اکانت یکی از عزیزان متوفی ندارید، می توانید به سادگی منتظر بمانید تا واتس اپ به طور خودکار حساب آنها را حذف کند.

» بیشتر: یک جایگزین خلاقانه برای ذخیره خاکستر در یک کوزه چیست؟ از خاکستر الماس بسازید

سوالات متداول: حذف اکانت واتس اپ

اگر هنوز در مورد حذف حساب واتساپ سؤالی دارید، اطلاعات زیر ممکن است به آنها پاسخ دهد:

با حذف اکانت واتس اپ چه اتفاقی می افتد؟

هنگامی که حساب واتس اپ خود را حذف می کنید، همراه با حذف خود حساب، تمام تاریخچه پیام های خود را حذف می کنید. واتس‌اپ همچنین شما را از گروه‌هایی که در آن شرکت کرده‌اید حذف می‌کند و نسخه پشتیبان Google Drive شما را حذف می‌کند.

با این حال، اطلاعات یا محتوایی که با دیگران به اشتراک گذاشته اید از بین نمی روند. به عنوان مثال، حذف اکانت واتس اپ شما هیچ کپی از پیام هایی را که برای افراد دیگر ارسال کرده اید از حساب ها یا دستگاه های آنها حذف نمی کند. به دلایل فنی و قانونی مختلف، واتس‌اپ ممکن است برخی از داده‌های شما را نیز حفظ کند، اما دیگر مستقیماً آن داده‌ها را با هویت شما مرتبط نمی‌کند.

علاوه بر این، پس از حذف حساب خود، ممکن است تا 90 روز طول بکشد تا تمام اطلاعات و داده های شما به طور کامل حذف شود. در این مدت به آن دسترسی نخواهید داشت، اما «پشت صحنه» همچنان وجود خواهد داشت.

آیا می توانید اکانت واتس اپ خود را پس از حذف دوباره فعال کنید؟

خیر. WhatsApp به کاربران هشدار می دهد که حذف یک حساب یک اقدام دائمی است. حتی اگر کاربر به طور تصادفی حساب خود را حذف کند، واتس اپ نمی تواند آن را برای او بازیابی کند.

اگر محتوایی (مانند پیام های قدیمی) وجود دارد که می خواهید پس از حذف حساب خود به آن دسترسی داشته باشید، این را در نظر داشته باشید. بسته به نوع محتوا، ممکن است بتوانید قبل از حذف دائمی حساب خود، نوعی از آن را کپی کنید. به عنوان مثال، اگر می خواهید در آینده بتوانید به برخی از پیام های قدیمی مراجعه کنید، می توانید ابتدا از آنها اسکرین شات بگیرید.

اگر فقط خود برنامه را حذف کنم چه؟

حذف واتس اپ از دستگاه های شما در واقع حساب شما را حذف نمی کند. اگر می خواهید حساب خود را برای همیشه حذف کنید، باید مراحلی را که این وبلاگ توضیح می دهد دنبال کنید.

از سوی دیگر، اگر به طور تصادفی برنامه را از دستگاه خود حذف کرده باشید، ممکن است این خبر خوبی باشد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که آن را دوباره نصب کنید و برای دسترسی مجدد به حساب خود مشکلی ندارید.

حذف اکانت واتساپ: یک فرآیند ساده

در حالی که فرآیند حذف اکانت واتس اپ برای یکی از عزیزان متوفی ممکن است پیچیده تر از فرآیند حذف اکانت شخصی شما باشد، به طور کلی، هیچکدام بسیار دشوار نیست. با این حال، اگر سؤالی در مورد این موضوع دارید، مستقیماً با شرکت تماس بگیرید تا بیشتر بدانید.

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x