اخبار فوری
موضوعات داغ

مسمومیت دختران دبیرستانی در گنبدکاووس/چطور پیشگیری کنیم از احتمال مسمومیت در مدارس

مسمومیت دختران دبیرستانیانتقال دانش‌آموزان گنبدکاووس با علائم مشابه مسمومیت به بیمارستان

 

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، ساعتی پیش تعدادی از دانش آموزان مدراس فاطمه الزهرا و دبستان سما گنبدکاووس با علائم مشابه مسمومیت به بیمارستان شهید مطهری منتقل شدند.

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان؛ این حادثه در یکی از مدارس گنبد کاووس رخ داد که در نتیجه آن برخی دانش آموزان دچار بدحالی شده و تعداد دیگری نیز به علت نگرانی از حضور آمبولانس و بدحالی هم کلاسی‌های خود دچار افت فشار شده و همگی به بیمارستان‌های سطح شهر منتقل شده اند.

سعید گل فیروزی رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با بیان اینکه هم اکنون حال همه مصدومان خوب است و دوازده نفر از آن‌ها نیز مرخص شده اند گفت: سه نفر دیگر هم به زودی مرخص می شوند و جزئیات و علت این حادثه پس از بررسی به اطلاع عموم خواهد رسید.

مشاهدات خبرنگار ما نشان می‌دهد برخی از این دانش آموزان پس از حضور در سالن ورزشی تختی برای ورزش متوجه بوی سبزی گندیده و یا قیر و یا سوختگی لاستیک شده و پس از آن دچار تنگی نفس و سرفه‌های شدید شده اند.

چطور از احتمال مسمومیت در مدارس پیشگیری کنیم؟

برخی از مدارس دخترانه تهران، اقدامات حفاظتی و امنیتی را در دستور کارشان قرار داده‌اند. استفاده از ماسک، بستن پنجره‌ها و جلوگیری از ورود افراد ناشناس به مدرسه ازجمله این اقدامات است.

پیشگیری های درحال حاضر در مدارس بزرگتر در شهرهای بزرگ در حال انجام هست:

در این وضعیت از برخی مدارس دخترانه در تهران خبر می‌رسد که بنا به تصمیمات مدیران و معاونان مدرسه، اقدامات ویژه‌ای برای حفاظت از دانش‌آموزان در حال انجام است. آنطور که شنیده می‌شود، این اقدامات از روز چهارشنبه در دستور کار آنها قرار گرفته است.

معلم یکی از این مدارس متوسطه دخترانه می‌گوید، از روز چهارشنبه که ماجرای مسمومیت‌ها در تهران تشدید شد، در مرحله اول، ورود والدین را به مدارس ممنوع کردند؛ حتی برای ثبت‌نام دانش‌آموزان.

همچنین اعلام کردند، نباید پنجره‌ای که رو به خیابان است، باز شود و پیک‌موتوری هم نمی‌تواند به مدرسه مراجعه کند. او می‌گوید:

«دانش‌آموزان این مدرسه که غیردولتی است، در ساعت‌های زنگ تفریح می‌توانستند از بیرون مدرسه غذا سفارش دهند که از روز چهارشنبه به آنها اعلام شد دیگر نباید کسی وارد مدرسه شود، حتی برای آوردن غذا. از سوی دیگر، دوربین‌های مدرسه هم فعال شده‌اند و یک نفر موظف شده تا به صورت مستمر آنها را بررسی کند.

به دستور مدیر مدرسه، با کلانتری منطقه صحبت شده و قرار است یک مامور برای حفظ امنیت فرستاده شود. سرایدار هم به‌طور دائم بیرون از مدرسه باشد و موقع تعطیلی مدرسه هم تعدادی از کارکنان مدرسه، دانش‌آموزان را برای سوار شدن به سرویس مدرسه، همراهی کنند.»

این اقدامات برای یکی دیگر از مدارس غیردولتی تهران در منطقه صادقیه هم در حال انجام است. به گفته معلم این مدرسه، از دانش‌آموزان خواسته شده تا اگر از اسپری تنفسی استفاده می‌کنند، اسپری به‌طور دائمی همراه‌شان باشد و تمام دانش‌آموزان از ماسک استفاده کنند.

او می‌گوید، در روزهای گذشته تاکید وزارت آموزش‌وپرورش بر برقراری کلاس‌ها به‌صورت حضوری است. حتی بازرس به مدارس فرستاده می‌شود تا مطمئن شوند کلاس‌ها غیرحضوری نشده است. این درحالی‌است که خانواده‌ها به‌شدت پیگیر غیرحضوری شدن کلاس‌ها هستند.

پایان

گوشی ایلان ماسک چیه که همیشه شارژ داره و همه جا آنتن میده؟

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x